“A Mission X egy tervezési tanulmány, amelyet nem kínálnak eladásra, és a gyártásról kellő időben döntenek, így a Mission X bepillantást enged abba, hogy milyen lehet a jövő sportautója” – áll a Porsche sajtóközleményében. Az autógyártó úgy látja, hogy a teljesen elektromos Mission X a következő lépés a nagy teljesítményű autók fejlődésében.
“A Porsche Mission X a jövő sportautójának technológiai jeladója” – mondta Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója. “A 959-hez, a Carrera GT-hez és az előtte lévő 918 Spyderhez hasonlóan a Mission X is kritikus lendületet ad a jövő járműkoncepcióinak evolúciós fejlesztéséhez.”
A Blume által hivatkozott autók a Porsche teljesítményének zászlóshajói voltak a maguk idejében. A 959 és a Carrera GT a villamosítás modern korszaka előtt érkezett, míg a 918 Spyder konnektorról tölthető hibrid hajtásláncot használt. A Mission X esetében azonban a Porsche azt mondja, hogy a lehető leggyorsabb köridővel rendelkező sportautók jövője teljesen elektromos, nem pedig az elektromos és belső égésű motor kombinációja.
Bár a Porsche nem adott zöld utat a Mission X-nek a gyártáshoz, érdemes emlékezni arra, hogy a Mission E koncepció végül a Porsche Taycanná formálódott . Az autógyártó néhány teljesítménycélt is kitűzött egy szériaváltozatra vonatkozóan, amelyek azt jelzik, hogy bizonyos fejlesztési munkákat már elvégeztek.
Ha a Mission X gyártásba kerül, a leggyorsabb közúti legális járműnek kell lennie a német Nürburgring Nordschleife környékén, teljesítmény-tömeg aránya 1 lóerő/2,2 font, nagyobb leszorítóerőt kell elérnie, mint a benzinüzemű 911 GT3 RS sportautó. , és nagyjából kétszer olyan gyorsan tölt, mint a jelenlegi Taycan Turbo S – egy új, 900 voltos elektromos architektúrával.
Maga a koncepció viszonylag kompakt, 177,0 hüvelyk hosszú és 78,7 hüvelyk széles. A kétüléses utastér könnyű üvegkupolából és a Porsche által “exoskeleton”-nak nevezett alvázból áll, amely szénszállal megerősített műanyagból készült.
A stílus néhány utalást tartalmaz a korábbi Porsche versenyautókra. A Le Mans-stílusú, ki- és nyíló ajtók a Porsche 917-hez hasonló prototípusú versenyzőkéihez hasonlítanak. A Porsche szerint a fényszórók a 906-os és 908-as modellekre emlékeztetnek.
A belső térben egy stopperóra modul található, amely a műszerfalra rögzíthető, analóg és digitális kijelzőkkel a köridők és egyéb adatok rögzítésére.
A motorok és akkumulátorok részleteit nem árulták el. A Porsche azonban köztudottan szilárdtest-akkumulátor-technológiát fejleszt , esetleg a 911 jövőbeli elektromos változatához, amelyet itt is ki lehetne használni.
A következő elektromos modell az autógyártótól egy elektromos Macan lesz , amely elektromos hajtásláncot hoz a Porsche legkelendőbb modelljébe. Az autógyártó egy elektromos 718-as sportautót is ígért , valamint egy töltőhálózatot, amely támogatja ezeket az új elektromos járműveket.