Nissan szerdán új megközelítést mutatott be az elektromos és e-Power sorozatú hibrid modelljei alapvető összetevőinek fejlesztésére, ami 2026 körül a Nissan szerint a nem hibrid belsőégésű modellekkel való árparitást eredményezi.
Az úgynevezett X-in-1 filozófia szerint az akkumulátoros elektromos és az e-Power hajtásláncok (3 az EV-hez, 5 az e-Powerhez) alapvető összetevői modulárisak lesznek, a kettő között némi megosztással – ez a megközelítés lehetővé teszi számukra. ugyanazon a vonalon kell előállítani.
Az alapvető összetevők ilyen megosztása és modularizálása 2024-es bevezetésekor hozzávetőleg 30%-kal csökkenti a hajtáslánc költségeit 2019-hez képest, és körülbelül 2026-ra, amikor a tömeggyártásra készülnek, lehetővé teszi ezt az árparitást.
A Nissan e-Power modelljei sorozathibridek – ami azt jelenti, hogy egy benzinmotor hajtja a generátort, míg egy villanymotor hajtja a kerekeket (középen egy szerény akkumulátorpufferrel). A Nissan nem zárta ki a plug-in hibridek ötletét, de eddig minden e-Power modellje ragaszkodott a benzinüzemű formátumhoz.
Az E-Power 2016-ban debütált a japán piaci Note kisautón, és azóta több modellre is kiterjesztette a rendszert, és teljesen hibridté tette a Note-t , a technológia most Európába is megérkezik.
A motor- és invertertechnológia célzottabb megosztása az e-Power és az elektromos járművek között mindkettő költségeinek csökkentésében segít, és a Nissan megjegyezte, hogy a házon belüli inverterek harmadik generációja felé tart, amely jelentős előrelépést jelent a hatékonyság és a leépítés terén. A Nissan szerint egy új fejlesztésű motor is hozzáadódik, amely a nehéz ritkaföldfém elemek használatát a mágnesek tömegének legfeljebb 1%-ára csökkenti, míg maga a modularizáció 10%-kal csökkenti a méretet, és segít a zaj és a rezgés szabályozásában.
Kicsit részletesebben, az EV változat a motort, az invertert és a reduktort, míg az e-Power változat a motort, az invertert, a generátort, a reduktort és a motor-generátor hajtóművet egyesíti. A Nissan kapcsolt sebességváltó-beszállítója, a Jatco modulokba csomagolja össze az alkatrészeket.
A Nissan nem tárgyalta az észak-amerikai alkalmazásokat a technológia virtuális bemutatásában vagy a kapcsolódó sajtóközleményben. Az Automotive News szerint azonban Toshihiro Hirai vezető alelnökre hivatkozva az e-Power a jövőben a karosszéria-vázra szerelt járművekben is használható lesz.
Ez a potenciális járművek széles skálájára vonatkozhat, beleértve a flottaszállító furgonokat, más haszongépjárműveket vagy a személyes használatra szánt pickupokat vagy SUV-kat – vagy a fentiek mindegyikét.
Az Egyesült Államokban a Nissan sok vegyes üzenetet küldött az e-Power hibridekkel kapcsolatban – és arról, hogyan nézhet ki észak-amerikai elektromos járműkínálata az évtized későbbi szakaszában. Ez a bejelentés azonban pozitív lépés lehet e technológiák elterjedése felé.
Az anyavállalat eredetileg azt mondta, hogy ennek egy változatát tömegpiaci hibrid rendszerként kívánja bevezetni Észak-Amerikában, felváltva a korlátozottan elérhető Rogue Hybridet , és talán végül átveszi a Toyota RAV4 vagy Ford hibridekben gazdag termékösszetételét. Menekülni. 2019-ben ehelyett azt mondta, hogy miközben még tanulmányozta az amerikai technológiát, az Egyesült Államokban az e-Power hibridek inkább a teljesítményre törekednek, mint az üzemanyag-takarékosságra.
Később, 2019-ben az Infiniti luxusmárkája elsöprő tervet mutatott be, hogy termékpalettáját az elektromos járművekre és az e-Power egy változatára összpontosítsa, de 2021 közepére elvetette ezt a csúcstechnológiás elképzelést .
A Nissan a Leaf 2026 körül esedékes cseréjére és egy elektromos kompakt teherautó lehetőségére utalt . Mindkettő költségtudatos termék lenne, amelyet ez a moduláris megközelítés segít.
Ha azt nézzük, amit a Nissan megerősített: az évtized közepén Mississippiben, azt tervezi, hogy felpörgeti két új elektromos autó gyártását – az egyik a Nissan, a másik az Infiniti számára.
forrás grc