Az Audi R8 középmotoros szupersport autó immáron 14 éve kapható és már a második generáció is az ötödik évében jár. A kategóriára jellemző 9-10 éves modellciklust tekintve időszerű, hogy a következő generáció hamarosan bemutatásra kerüljön. Főleg, hogy a ciklus közepén szokásos face-lift frissítést az Audi 2008-ban megtette.
A második generációs Audi R8 (Type 4S) a Lamborghini Huracán modellel közös Modular Sports System platformra épült. Ez a platform elméletben alkalmas az e-Tron technológia befogadására, de egyik autóból sem készült szériában hibrid vagy elektromos változat.
Az Audi R8 fejlesztését a német gyártó sportautó részlege, az Audi Sport végzi. A jövőbeni terveket nézve pedig látható, hogy az Audi sokkal nagyobb teret kíván adni a különböző pályaautó szériákban ennek a típusnak. Az R8 GT3 és GT4 fejlesztése biztosan nem áll meg. És akár ott is várható a hibrid rásegítés alkalmazása, amennyiben a technikai specifikációk azt megengedik. A bárki által elérhető széria utcai változat, ha megjelenik, pedig biztosan alkalmazni fogja valamilyen formában az elektromos meghajtást.
Teljesen elektromos Audi R8 azonban nem várható, hiszen a gyártó az e-Tron szériát szánja a Porche Taycan házon belüli ellenfelének. De az e-Tron technológiáját bizonyosan felhasználják az új R8 tervezésekor, hogy a környezetvédelmi normák betartása mellett megfelelő teljesítményt nyújtsanak.
Erre utal Oliver Hoffman nyilatkozata is. Az Audi Sport ügyvezető igazgatója szerint „Még nincs döntés a következő generációs R8 technológiájáról és platformjáról. De ezzel a következő generációval teljesíteni kell az összes előírást világszerte”.
Az Audi Sport fejlesztői csapatától érkező egyéb információk is rácáfolnak a korábbi pletykákra, miszerint az R8 típus nem éli meg a harmadik generációt. Bár az autógyártásban az új modellek bevezetése esetében az a biztos, ami már a szalonokban van, a hírek egy vérbeli sportautóról szólnak.
Az német gyártó sportrészlege szerint a következő generációs középmotoros sportautó egyértelműen a sportautó vásárlók kiszolgálását célozza meg. Nem véletlen, hiszen ez a típus a márka sportautó zászlóshajója.
Hoffman szerint az Audi R8 vásárlók sportautót szeretnének, annak minden ismérvével. A hatalmas teljesítmény, a sportos vezethetőség, a hang, a stílus és minden más egyben adja meg számukra ezt az élményt. Másrészt viszont ezen vásárlókörnek is fontos a környezettudatosság. Ezért fordulnak a következő Audo R8 esetében a hibrid meghajtás felé.
A motor fejlesztését a sportmotor részleg végzi, és a hírek szerint a konkurens gyártók V8-as motorja helyett megtartják a V10-es platformot. A Lamborgini testvérmodellből érkező továbbfejlesztett V10-es erőforrás és hibrid rendszer párosítása környezetbarát módon tud majd a korábbiaknál is nagyobb teljesítményt nyújtani.
Szerző: GMZ | Forrás: Audi, Audi Sport, TopGear