A lipcsei gyár futószalagjáról legördült az utolsó BMW i8, egy Portimo Blue színű roadster. A korábban már bejelentett leállást márciusra tervezték, de a koronavírus járvány miatt az utolsó példány legyártása júniusra tolódott.
Az Automotive News Europe cikke szerint a BMW i8 limitált Ultimate Sophisto Edition példányait gyártó lipcsei üzemben kis ünnepséggel búcsúztak a típustól. Körülbelül 200 alkalmazott előtt tartott beszédében Hans-Peter Kemser üzemvezető hangsúlyozta a jármű fontosságát és azt, hogy a gyár teljesen új alapokat fejlesztett ki a modern autókban a sajátos járműszerkezet és a forradalmi hajtásrendszer miatt.
A BMW i8 világszerte sikertörténet volt. Sokan a futurisztikus formatervezés és az úttörő technológia egyedi szimbiózisának tekintik. 2013-ban kezdték meg az i8 modell gyártását és 2019 decemberében érték el a húszezres példányszámot. A hatéves gyártás alatt összesen 20 448 darab készült el belőle. Ez a szám pedig messze meghaladja a korábbi ikonikus modelleket darabszámát.
A BMW i8 a világ egyik legsikeresebb sportautója lett, elektromos hajtásrendszerrel. A hibridhez 7,1 kilowattórás akkumulátor, egy másfél liter turbómotor, 231 lóerővel és 131 lóerős villanymotorral érkezett. A 2018-as frissítés során az utóbbi teljesítményét 143 lóerőre, az akkumulátor kapacitását pedig 11,8 kilowattóra növelte. Az i8 gyorsulása 0-100 km/h-ra 4,4 másodperc és a maximális sebessége 250 km/h.
A most megszűnő típusnak egy ideig nem várható utóda, de a BMW nem hagy fel az elektromos meghajtás alkalmazásával. A BMW plug-in hibrid típusai továbbra is elérhetők, így az i3 továbbra is gyártásban marad, az iX3 modell gyártásra kész és az i4 Concept szériaváltozatát 2021-re ígéri a BMW.
Szerző: GMZ | Forrás: Automotive News Europe