2020 szeptember 26-án a pekingi nemzetközi autószalonon mutatták be a Lynk & Co Zero legújabb modelljének tanulmány változatát. A teljesen elektromos meghajtású Lynk & Co Zero Concept gyakorlatilag egy gyártásra érett modell és vélhetően ez lesz a kínai gyártó legfontosabb modellje az európai és az észak-amerikai piacon.
A LYNK & CO autómárka itthon szinte egyáltalán nem ismert, talán csak a WTCR versenyeket követőknek csenghet ismerősen a név. A svéd Cyan Racing és a Cyan Performance csapatok tavaly óta indulnak a Lynk & Co 03 TCR versenyautóval. A bajnokságot jelenleg vezető Yann Ehrlacher is ilyen autóval versenyez.
A kínai Lynk & Co azonban az ázsiai piacon ismert névnek számít. A 2017-ben bemutatott Lynk & Co 01-es modellből, majd az azt követő 02 Coupe SUV és 03 Sedan modellekből összesen mintegy 120 000 darabot értékesítenek évente az ázsiai piacon.
Az elektromos Lynk & Co modellek formanyelvén egyértelműen látszik, hogy a kínai gyártó kitörni készül az ázsiai piacról. A Lynk & Co Zero Concept is kimondottan egységes és jól felépített designt követ, nyoma sincs rajta a kínai formatervek esetlenségének. És ez nem véletlen. A Lynk & Co ugyanis annak a Geely Automobile-nak az almárkája, amely a Volvo Cars vállalatot is birtokló holding. Így a Lynk & Co Zero Concept arculati és technikai felépítésén is többnyire svéd és európai szakemberek dolgoztak. A jövőben pedig még szorosabbá válik a Geely és a Volvo együttműködés.
Várható tehát, hogy ez a teljesen elektromos meghajtású modell vagy saját néven vagy a Volvo valamilyen típusaként (átalakított hűtőmaszkkal) kapható lesz az európai szalonokban is.
A most bemutatott koncepció autó annyiban különbözik a szokásos „autószalonos” modellektől, hogy gyakorlatilag egy-az-egyben gyártásba is küldik. A vállalt közlése szerint 2021-ben megkezdik a modell gyártását (méghozzá európai helyszíneken is) és jövőre már kapható is lesz.
A műszaki paraméterekről annyi tudható, hogy az autó a saját fejlesztésű vadonatúj SEA (Sustainable Experience Architecture) platformra épül, mely számos további modell alapja lehet. A SEA platform jelenleg 100 kWh-s akkumulátor csomag befogadására képes és akár négymotoros kivitelben is elérhető. Az elektromos hajtás vélhetően a Geely Geometry C modell esetében is alkalmazott és a Nidec cégtől származó Ni150Ex rendszer egy továbbfejlesztett változata.
A Lynk & Co elektromos autó első verziója 700 kilométeres NEDC hatótávot és négy másodperc alatti 0-100 km/h gyorsulást ígér.
Szerző: GMZ | Forrás: Geely - LYNK & CO