A Volvo az európai gyártók közül elsőként jelentette be, hogy a következő évtizedben már kizárólag csak olyan autókat kíván gyártani, melyek részben vagy teljes egészében az elektromos meghajtásúak. A „T” jelzésű Twin Engine plug-in hibrid hajtáslánc mellett bevezették a „B” jelzésű mild hibrid benzin – vagy dízelmotor hajtásláncot és ezzel elérték, hogy 2021-re az összes modellük kapható lesz hibrid hajtással. Teljesen elektromos autó viszont eddig még nem volt a kínálatban. Eddig.
A V60/V90 kombi és Cross Country modellek népszerűsége tagadhatatlan, de a Volvo eladásainak nagy részét az XC40 és az XC60 jelzésű SUV modellek adják. Teljesen logikus választás volt tehát, hogy az első teljesen elektromos Volvo modell a kisebbik kompakt SUV lett, Volvo XC40 Recharge típusjelzéssel.
A Volvo XC40 a picivel 4,5 méter alatti hosszúságával és 2,7 méteres tengelytávjával még pont a városi forgalomhoz ideális méretű autó. Belső helykínálat viszont alig marad el az egyel nagyobb (XC60) modellétől, így még 5 személlyel is kényelmes akár a hosszútávú utazás is. A csomagtér alapból 460 liter, ami az elektromosan dönthető hátsó ülésekkel 1336 literesre bővíthető, sőt a „motortér” helyén még egy plusz első csomagtartót is kapunk.
A Volvo Recharge széria első modellje tehát a kisebbik kompakt szabadidő autó lett, de rögtön egy összkerékhajtásos, kétmotoros kivitel (P8 AWD). A CMA moduláris platform a két tengelyen elhelyezett, egyenként 150 kW teljesítményű villanymotort és egy 78 kWh-s akkumulátorcsomagot rejti. Az összteljesítmény 408 lóerő, a WLTP hatótáv 400 kilométer. A gyors-töltés opcióval 40 perc alatt tölthető nulláról 80%-ra az akkumulátor.
A Volvo XC40 Recharge P8 AWD külső megjelenésében csak pár apróságban különbözik a belsőégésű verziótól. A hűtőrács hiánya, a „Recharge” felirat és az első csomagtartó mutatja hogy itt egy elektromos autóról van szó.
Más tekintetben megmaradt az XC40 eddigi design-ja, és a márkaarculat összes jellegzetessége. A megjelenés így modern, letisztult és dacára annak, hogy évekkel ezelőtt mutatták be, még mindig friss és trendi. És bár a Volvo PR kimondottan női autónak szánja az XC40 Recharge P8 AWD modellt, a forma alapján és egy jól megválasztott színnel egyáltalán nem csajos autó.
A belső megjelenésben sincs eltérés a „sima” XC40-eshez képest. Itt is megmarad a svéd letisztultság és az ergonómia. A felhasznált anyagok felsőkategóriás minőségűek és az összeszerelés is kiváló.
Újdonságot jelent viszont a Volvo új fedélzeti számítógépes rendszere, amelyet a Google-lel közösen fejlesztettek ki és a jövőben az összes Volvo típusba megjelenik majd. Érdemes a Volvo teljesen új infotainment rendszere újdonságait elolvasni, mert az Android Automotive OS teljes integrálása vagy az autó operációs rendszerének online frissítése igen előremutató fejlesztés.
Az első elektromos Volvo modellt az R-Design felszereltségi szinttel mutatják be, tehát „fapados” verzió egyelőre nem lesz kapható. Hivatalos magyar árat a Volvo Cars még nem közölt. De az EU országok áraiból már lehet következtetni.
Reálisnak tűnő számítások szerint, a legerősebb XC40 hibrid (B5 Mild Hibrid AWD) árához viszonyítva várhatóan 21 millió forinttól lesz kapható. Ezért az árért egy rendkívül szép, modern, megfelelő műszaki tartalommal és számos extrával rendelkező felsőkategóriás kompakt SUV autót kapunk.
Az európai vásárlók részéről óriási az érdeklődés. A típus bejelentése után több ezer előrendelést adtak le az első elektromos Volvo típusra és a hazai értékesítők véleménye szerint itthon is nagy kereslet lesz rá.
Szerző: GMZ | Forrás: Volvo Cars Media