Lucid

2023-02-23

A Lucid azt reméli, hogy 2023-ban 10-14 ezer elektromos autót fog gyártani, jóval a várakozások alatt

A Lucid Group közzétette a negyedik negyedéves és a 2022-es teljes év eredményjelentését, és a fő következtetés az, hogy az elemzők által vártnál jóval alacsonyabb termelési […]

A Lucid Group közzétette a negyedik negyedéves és a 2022-es teljes év eredményjelentését, és a fő következtetés az, hogy az elemzők által vártnál jóval alacsonyabb termelési előrejelzés 2023-ra. 

Az EV startup bejelentette, hogy 2023-ra évi 10 000-14 000 járművet állít elő, ami jónak tűnik a tavalyi teljes, 7 180 járműből álló gyártáshoz képest, de az elemzői várakozásokat tekintve nem.

A Reuters által idézett Visible Alpha szerint az elemzők átlagosan 21 815 autó gyártását várták a cégnél . A Lucid 2023-as termelési előrejelzése, valamint a 2022 negyedik negyedévében jelentett megrendelések jelentős visszaesése az elektromos autógyártó részvényei 11 százalékos zuhanást eredményeztek munkaidő után.

A cég 2023. február 21-én több mint 28 000 megrendelésről számolt be, ami 6 000-rel kevesebb a 2022. november 7-i számhoz képest, miután a negyedik negyedévben mintegy 1900 Lucid Air járművet szállított le, és a lemondások száma – a megadott számok alapján körülbelül 4000 darab. .

A Lucid 3493 járművet gyártott le a negyedik negyedévben az arizonai Casa Grande-i gyártóüzemében, de ugyanebben az időszakban mindössze 1932 járművet szállított le .

2022-ben, a gyártás első teljes évében a vállalat 7180 Air szedánt gyártott, ami meghaladta a 6000-7000 járműre vonatkozó éves gyártási iránymutatást – amelyet kétszer is megfeleztek –, és mindössze 4369 járművet szállított le.

Az EV startup negyedik negyedévi bevétele 257,7 millió dollár, éves bevétele pedig 608,2 millió dollár volt, így a negyedév körülbelül 4,9 milliárd dolláros teljes likviditással zárult. A Lucid becslése szerint a készpénzből legalább 2024 első negyedévében finanszírozni fogják.

A közel 258 millió dolláros negyedik negyedéves bevétel jelentősen nőtt az egy évvel korábbi 26,4 millió dollárhoz képest, de elmaradt az elemzői várakozásoktól (302,6 millió dollár) (a Refinitiv IBES adatai szerint). Pozitívabb, hogy a társaság negyedik negyedéves nettó vesztesége csaknem 473 millió dollárra csökkent az egy évvel korábbi 1,05 milliárd dolláros veszteségről.

A Lucid vezérigazgatója, Peter Rawlinson a vállalat 2022 februári, negyedéves elemzői beszélgetése során elmondta, hogy a vállalat termelési problémái állnak a háttérben, és jelenleg az értékesítés jelenti a legnagyobb kihívást.

“Megoldottuk a gyártást. Itt most nem ez a probléma. Az értékesítésre összpontosítok. És itt van a dolog: nálunk van a világ legjobb terméke, és túl kevesen tudják, hogy nem csak az autó, de a cég.”

Az ügyvezető hozzátette, hogy a vállalat célja 2023-ban, hogy fokozza értékesítési és marketing erőfeszítéseit annak érdekében, hogy növelje a Lucid Air szállításait az ügyfelek számára szerte a világon.

A Lucid Group pénzügyi igazgatója, Sherry House elmondta, hogy a vállalat továbbra is “az erős tőkefegyelemre fog összpontosítani, és nem hagy minden költségoptimalizálást megmunkálni”. Megjegyezte, hogy miközben a Lucid a növekedésre törekszik, átfogó pillantást vet a költségek csökkentésére is.

Ez a weboldal a forgalom mérésére szolgáló Google Analytics Cookie-kat használ. Bővebben
Megértettem