Kevesebb mint egy hónap van hátra és a Volkswagen megkezdi a 30 000 darabos ID.3 1st széria forgalmazást. Az ID.3 az elmúlt időszak legjobban várt modellje a kompakt kategóriában. A szó szoros értelmében „legjobban várt”, mert a tavaly ősszel elindított gyártás óta minden egyes elkészült darab raktárban pihen, csak előrendelési lehetőség van rájuk.
A német gyártó biztosra ment az első teljesen elektromos autónak tervezett modelljének megalkotásánál. A gyakorlatilag centire pontosan Golf méret pont az a szegmens, amely a legkelendőbb a vásárlók körében. Elég kicsi ahhoz, hogy a városi igényeket kielégítse, de elég tágas, hogy hosszabb úton is megfelelő kényelmet nyújtson.
A megjelenése nem egy barokkos design-orgia, hanem letisztult, mégis izgalmas. A vagány, trendi külső és a modern belső kialakítás egészen széles közönségnek meg tud felelni. Az apró gegek (play/pause pedálok, visszaköszönő méhsejt minta stb.) pedig egyéniséget adnak a megjelenésnek.
Az egész arculat egyszerre egyedi és simul bele a márkaarculatba. Mindezt úgy, hogy közben nem vonzza el a klasszikus Golf-vásárlókat annak elektromos változatától és vélhetően nem harap majd bele a mokány városi e-UP eladásokba se.
Nem lehetetlen, hogy a (nem is olyan távoli) jövőben a VW ID.3 átveszi a márkán belül a Golf vezető szerepét és népautóvá válik. Minden adott hozzá.
Az ID.3 műszaki alapját a Volkswagen teljesen egyedülálló fejlesztésekén megalkotott MEB platform adja. Ez a moduláris platform kimondottan elektromos autók számára készült. Az ID.3 és az ID.4 mellett a jövőben még számos elektromos modell alapjaként fog szolgálni. Az akkucsomag padlólemezbe integrált és a sorozatgyártott modellek esetében három méret kérhető.
A WLTP hatótáv tekintetében a belépő modell akkumulátora (45 kWh) 330 km-t tud majd teljesíteni a legnagyobb akkumulátor (77 kWh) pedig akár 550 km-t. A most forgalomba kerülő első 30 000 darabos ID.3 1st széria a középső akkumulátorral (58 kWh) érkezik.
A rögtön háromféle akkumulátor verzió egy igazán remek megoldás. Ugyanis a vásárló pontosan a jövőbeli igényei szerint tud választani. Aki például pusztán városi közlekedésre kívánja használni a VW ID.3 elektromos autó típust, annak nem kell megvásárolnia egy drága akkumulátort. Számára a 330 kilométeres hatótáv pont elegendő.
Ez az elektromos autó a Volkswagen (és talán az európai gyártók) első olyan modellje, amely egy központi szoftver irányításával működik, kvázi egy operációs rendszere van. És bár e központi szoftver egyes hibái is közrejátszottak az értékesítés csúszásához, ez a megoldás mindenképpen izgalmas újdonságokat fog hozni.
A jövőben (a Teslához hasonlóan) frissítések érkeznek majd rá. Kibővített funkciók kerülhetnek bevezetésre, vagy például az autó mindig a legújabb fejlesztésű vezetéstámogató rendszereket tudja majd használni és a testre-szabhatóság is rugalmasabb lesz.
A VW a márkatárs Audi e-Tron autókhoz hasonlóan az elektromos autókat a márkán belüli önálló brandnek tekinti. Ezt mutatja, hogy a Volkswagen az ID.3 1st, az ID.3 és az ID.4 mellet az egész ID családnak és az elektromos autózásnak szóló ID Store-okat nyit. Az első állandó ID Store Drezdában nyílt meg és további állandó, illetve pop-up jellegű ID Store-ok nyílnak majd Európa szerte. Az elektromos autózás melletti elkötelezettséget mutatja az is, hogy a VW megkezdi az otthoni töltésre szolgáló Wallbox értékestését.
Szerző: GMZ | Forrás: Volkswagen, Volkswagen Newsroom