A kétirányú töltés egy olyan technológia, amely energiát ad a világnak. A kétirányú töltés lehetővé teszi az energia áramlását mind a járműbe, mind a járműből kifelé, olyan innováció, amelyről az egész iparág beszél. A Hyundai Motor ezen a területen az egyik technológiai vezető.
A Hyundai a kétirányú töltést a következő generációs akkumulátoros elektromos járműveivel (BEV) hozta a piacra. A kereskedelemben kapható elektromos autóknál először a vállalat úttörő szerepet játszott az innovatív Vehicle-to-Load (V2L) funkcióban – ez a díjnyertes IONIQ 5 2021-es bevezetésekor derült ki. A V2L technológia több szempontból is újradefiniálta az elektromos mobilitás életmódját. , amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bármilyen elektromos eszközt szabadon tápláljanak vagy töltsenek, és hatékonyan használhassák a járművet a kerekeken lévő power bankként.
Ezt az élvonalbeli E-GMP (Electric-Global Modular Platform) és kétirányú töltési képessége tette lehetővé. A korábbi BEV-ekkel ellentétben, amelyek csak egyirányú töltésre voltak képesek, az E-GMP töltési rendszere nagyobb rugalmasságot tett lehetővé. A platform újonnan kifejlesztett integrált töltésvezérlő egysége (ICCU) a meglévő fedélzeti töltők frissítését jelenti, amelyek jellemzően csak egyetlen irányba engedik az áramot külső áramforrásból.
Amikor 2023 nyarán piacra kerül, a vadonatúj Kona Electric és az elektromos autókból származó univerzális architektúrája kétirányú töltési képességet is tartalmaz majd, kiemelve a technológiát, mint a Hyundai új elektromos életstílusát. Bár nem E-GMP-re épül, de hasonlóan az IONIQ 5-höz és IONIQ 6-hoz, az eszközöket az autó belsejében lévő szabványos aljzatba lehet csatlakoztatni, amikor az be van kapcsolva. Kívül a készülékek és háztartási gépek V2L adapter segítségével csatlakoztathatók az akkumulátor energiájának használatához, amikor az autó parkol.
A kétirányú töltéssel szabadon működtetheti világát a választott módon, bárhol, ahol csak akarja. 2021 óta a Hyundai egy sor projektet indított el a technológia bemutatására Európa-szerte. További információért kattintson az alábbi linkekre:
Az elmúlt két évben a Hyundai tovább fejleszti a Vehicle-to-Grid (V2G) technológiát – ez egy másik, kétirányú töltésen alapuló innováció. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a BEV-ek akkumulátoraiban már tárolt energiát egy elektromos hálózathoz, más néven „hálózathoz” juttatják.
A hálózat kiegyensúlyozásán túl a BEV-ekben tárolt energia visszavezethető a hálózatba, hogy segítse az energiaigény kezelését csúcsidőben és vészhelyzetekben. Ahogy az országok diverzifikálják energiaszerkezetüket, hogy több megújuló energiaforrást használjanak fel, a V2G technológia segíthet kezelni az éghajlatváltozás hatását.