NEW YORK, NY, 2023. február 3. – Több mint két évtized után a Ford visszatér a Forma-1-be. Az ikonikus amerikai autógyártó és a Red Bull Powertrains hosszú távú stratégiai műszaki partnerségre lép a következő generációs hibrid fejlesztése érdekében a 2026-os Forma-1-es szezontól használatos erőforrás.
A Red Bull Ford Powertrains 2026-tól legalább 2030-ig biztosítja az Oracle Red Bull Racing és a Scuderia AlphaTauri csapatok erőforrásait.
„Ez egy izgalmas új fejezet kezdete a Ford motorsport-történetében, amely akkor kezdődött, amikor dédnagyapám megnyert egy versenyt, amely segített elindítani cégünket” – mondta Bill Ford, ügyvezető elnök. „A Ford a világbajnokokkal, az Oracle Red Bull Racinggel együtt visszatér a sportág csúcsára, és a Ford innovációs, fenntarthatósági és villamosítási hagyományait a világ egyik leglátványosabb színpadára hozza.”
2023-tól a Ford és a Red Bull Powertrains az új műszaki előírások részét képező erőforrás fejlesztésén dolgozik, beleértve a 350 kW-os villanymotort és a teljesen fenntartható üzemanyagok fogadására alkalmas új belső égésű motort, amely készen áll a 2026-os szezonra.
A Ford visszatérése a Forma-1-be a Red Bull Racinggel arról szól, hogy vállalatként merre tartunk – egyre inkább elektromos, szoftveresen definiált, modern járművek és élmények” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Az F1 egy hihetetlenül költséghatékony platform lesz az innovációra, az ötletek és technológiák megosztására, valamint több tízmillió új ügyféllel való kapcsolatteremtésre.”
A Ford műszaki szakértelmet fog nyújtani minden olyan területen, ahol értéket tud hozzáadni a világbajnoki élvonalbeli csapathoz. A közösen vizsgálandó területek a belsőégésű motorok fejlesztése és olyan kulcsfontosságú fejlesztések, mint az akkumulátorcella- és villanymotor-technológia, az erőegység-vezérlő szoftver és az analitika.
„Fantasztikus érzés újra üdvözölni a Fordot a Forma-1-ben ezzel a partnerséggel” – mondta Christian Horner, az Oracle Red Bull Racing Team igazgatója és vezérigazgatója. „Független motorgyártóként a Fordhoz hasonló OEM-ek tapasztalatainak kihasználása jó pozíciót jelent a versenytársakkal szemben. Ők egy generációkon átívelő autós történelemben gazdag gyártók. Jim Clarktól Ayrton Sennáig és Michael Schumacherig a származás önmagáért beszél. Számunkra Red Bull Powertrainsként a dinasztia következő fejezetének megnyitása Red Bull Fordként rendkívül izgalmas. 2026 még hátravan, de számunkra a munka már elkezdődött, mivel egy új jövő és az Oracle Red Bull Racing folyamatos fejlődése felé tekintünk.”
A Ford 50 milliárd dollárt fektet be az elektromos járművek forradalmának élére világszerte. Az F-150 Lightning és a Mustang Mach-E sikerének köszönhetően ez a második számú elektromos járműgyártó az Egyesült Államokban, valamint a világ számos piacán piacvezető az E-Transittal. A Ford azon dolgozik, hogy megfeleljen a megnövekedett fogyasztói igényeknek, és a Ford+ terv részeként ez év végéig 600 000 elektromos járművet szállítson világszerte, 2026 végéig pedig 2 milliót.
2026-ban a Ford lesz az egyetlen olyan gyártó, amely versenysportágakban versenyez a helyi motorsportoktól a Forma-1-ig, beleértve a WEC-et és az IMSA-t, beleértve a Le Mans-i 24 órást Mustang GT3-mal, a WRC-t az M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1-el, a Baja 1000-et a Ranger Raptorral. és Bronco, valamint NASCAR, NHRA és Supercars Mustanggal. A Ford továbbra is kamatoztatni fogja versenyzési erőfeszítéseit annak érdekében, hogy az innovációkat, a legújabb technológiákat és szoftvereket a fogyasztók elé tárja, és ezt a jövőbeni Ford elektromos járművek motorsportjának csúcsán létrejövő új partnerség révén is folytatni fogja.
„A Ford Performance izgalmas új korszakába lépünk” – mondta Farley. „A Red Bull Racinggel azért fogunk versenyezni, hogy nyerjünk az F1-ben, a motorsport csúcsán. Látni fogja a világ legnépszerűbb sportkupéját, a Mustangot, amely az alulról indulva, az ausztrál szuperautókon át a NASCAR-on át Le Mans-ig versenyez. És építeni fogja terepjáró vezető szerepünket a rali-világbajnokságban, a King of Hammers és a Baja 1000-ben és még sok másban. Mindeközben továbbra is olyan menő bemutatókkal izgatjuk a világot, mint a SuperVan 4 és a Mustang Mach-E 1400.”
forrás Ford press