A Goodwood Festival of Speed rendezvényen 2019 nyarán bemutatott limitált klasszikus izomautó elektromos Mustang remek hírverés volt a már szériában kapható Ford Mustan Mach E típusnak. Persze már akkor tudni lehetett, hogy a Ford nem a szupersport autók kategóriában indítja az elektromosprojektjét. Hanem a SUV/Crossover/családi autó modellek között.
A márka igazán hardcore rajongói nem is nézték jó szemmel, amikor a Ford bemutatta a Mustang Mach E típust. Hiszen eleve szinte a szentségtörésnek számít, hogy egy Mustangot nem egy nagyöblű benzinmotor hajt, de ez a modell négyajtós és még Crossover felépítésű is. A Ford ezt a modellt a Jaguar I-Pace és a Tesla Model X vetélytársának szánta. És ezt a feladatot ügyesen oldotta meg. A többfajta hajtáslánccal és akkumulátor kapacitással 40-60 ezer dolláros ársávba pozícionált autó olcsóbb, mint a két közvetlen piaci ellenfele. Mindez úgy, hogy design és innováció terén nem marad el azoktól.
Az autóipari fejlesztések terén lehet óriási költségekkel kategóriateremtő újdonságokat bevezetni. Ebben azonban benne van a bukás lehetősége. A Ford mérnökei inkább biztosra mentek. Jó ütemben, a már piacon lévő Tesla Model X által generált igények alapján kezdték meg az elektromos Mustang kialakítását. Ezért a fejlesztés során már figyelembe tudták venni a vásárlók igényeit, vágyait és a felhasználói visszajelzések alapján el tudták kerülni a hibákat.
A hangsúlyt a teljesítményre és a hamisítatlan Mustang vezetési élményre tették. Úgy, hogy közben mind a külső design, mind pedig a belső tér arculata egy prémium autót mutat. Mindezt pedig megfejelték olyan innovatív technológiákkal, mint például az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, amely a mesterséges intelligencia tanulási folyamatával a vezető szokásaihoz igazodik.
Az állandó-mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások (75,7 kWh és 98,9 kWh), illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. Így könnyebben megtalálhatják az igényeikhez és a pénztárcájukhoz igazodó modellt.
A hatótáv megfelelő: a nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt és hátsókerékhajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a WLTP szabvány szerint mérve.
A teljesítmény pedig igazán impozáns: a nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka 565 Nm. És várható egy 465 lőerős és 850 Nm-es kivitel is, melynél a 0-100 km/h gyorsulás 5 másodperc alatt lesz.
Igen. Az eddig megszokott töltők használatán kívül a Ford az IONITY konzorcium részeként már ebben az évben 400 gyorstöltő állomás telepítését tervezi Európa fontosabb pontjain. A technikai leírás szerint a 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerékhajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson. A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell esetében pedig a 10 százalékos feltöltöttség 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.
További technikai információk és leírások a Ford Petrányi és a Ford oldalán.
Az új Ford Mustang Mach-E 2020 végétől érhető el Magyarországon.
Szerző: GMZ | Forrás: Ford, Ford Petrányi