A Toyota úttörő Mirai, a világ első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás szedánja 2024-re technológiai frissítések sorozatát élvezi, új és kibővített szolgáltatásokkal és funkciókkal a biztonság, a biztonság, a kényelem, valamint a fedélzeti csatlakoztathatóság és szórakoztatás érdekében.
A fejlesztések csomagja megerősíti a második generációs Mirai státuszát a márka és a Toyota többutas technológiai stratégiájának zászlóshajójaként a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és végső soron megszüntetésére. A hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtáslánc (FCEV) sima, erőteljes és szinte hangtalan teljesítményt biztosít, a tiszta vízen kívül más kipufogógáz-kibocsátás nélkül.
A 2024-es Toyota Mirai európai értékesítése februárban kezdődik. Idén nyáron a Toyota 500 zéró emissziós Mirait szállít a Párizs 2024 támogatására a több mint 2650 személygépjárműből álló, teljesen villamosított flotta részeként, amelyet a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) és a Nemzetközi Paralimpia világméretű mobilitási partnereként biztosít. bizottság (IPC). A játékok után ezek a Mirai továbbra is a párizsi hidrogéntaxi flottájában maradnak.
A Mirai a Toyota Teammate legújabb biztonsági és vezetőtámogató funkcióit alkalmazza, hogy kifinomultabb balesetészlelést és -elkerülést biztosítson, valamint csökkentse a vezetőre nehezedő terheket.
Ami az autó Toyota Safety Sense rendszereit illeti, a frissített kamera- és radarhardver magasabb szintre emeli a balesetveszély észlelését. Az ütközés előtti rendszer (PCS) például már képes felismerni a lehetséges frontális ütközéseket, és a kereszteződéses ütközés elkerülésének hatóköre kibővült, így képes reagálni a két sávon keresztül közeledő forgalomra, valamint az oldalról közeledő kerékpárosokra és járművekre.
Hasonlóképpen, az Emergency Steering Assist által felismert veszélyek a gyalogosokon kívül a motorosokat is magukban foglalják, a kerékpárosokat és a parkoló járműveket. Az új gyorsulás-elnyomásnak köszönhetően kis sebességgel haladva véd a gázkar hirtelen, nem szándékos használatától.
A Full Range Adaptive Cruise Control (ACC) gyorsabb és természetesebb reakcióra lett hangolva, kanyarsebesség-csökkentő funkciója pedig korábban aktiválódik, hogy a kanyarban simán áthaladjon.
Az új előzés-megelőzési támogatás megakadályozza a nem szándékos előzést a jármű rossz oldalán, az előzetes lassítás/irányjelző összekapcsolt vezérlés pedig segít a vezetőnek biztonságosan visszatérni a forgalmi sávba a megfelelő sebességgel és a többi járműtől való távolsággal.
A Lane Trace Assist (LTA) is természetesebb hatást kelt, felismeri, ha a vezető kimozdult a sávból, miközben megpróbálja elkerülni az akadályt, és ideiglenesen megszünteti a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést.
Amikor az ACC és az LTA működik, egy vészleállító rendszer figyeli, hogy a vezető hogyan használja a kormányt, valamint a fék- és gázpedált. Ha egy beállított időn belül nincs bemenet, figyelmeztető hangot ad; Ha a vezető nem válaszol, akkor az autót finoman leállítja, és bekapcsolja a vészvillogót.
A Mirai továbbfejleszti a Proactive Driving Assist (PDA) funkciót, amely egy sor automatikus segédeszközt kínál a biztonságosabb vezetés érdekében alacsony sebesség mellett. Ezek közé tartozik az Akadályelhárító Asszisztens, amely kormányzási és fékezési támogatást nyújt, hogy segítse a vezetőt, hogy elkerülje az előtte lévő akadályok (például parkoló járművek, gyalogosok és kerékpárosok) túl közel közeledését. A lassítás-asszisztens egyenletes lassítást biztosít, amikor a vezető lelép a gázpedálról, hogy lassítson egy lassabb jármű előtt, vagy amikor behajt egy kanyarba; A Kormányzás-asszisztens érzékeli a kanyarokat, és beállítja a kormányzási erőt, hogy segítse a vezetőt a megfelelő kormányzási szögben.
2024-re a Mirai fejlett vezetéstámogató rendszerei az egész termékcsaládban alapfelszereltséggé váltak – a holttérfigyelő és a panorámafigyelő, amelyek 360 fokos rálátást biztosítanak a vezetőnek az autó körüli területre a biztonságosabb és pontosabb manőverezés érdekében.
A 2024-es Mirai a Toyota kifinomult Smart Connect+ multimédiás csomagját alkalmazza, amely egy új megjelenésű, 12,3 hüvelykes érintőképernyőn keresztül érhető el.
Hozzáférést biztosít a felhőalapú navigációhoz, amely folyamatosan frissül élő forgalmi információkkal a hatékony utazástervezés érdekében. Azokon a területeken, ahol nem áll rendelkezésre kapcsolat a felhővel, további, beágyazott navigációs rendszer is használható.
Az érintőképernyő alternatívájaként a vezető és az első utas használhatja a hangutasításokat és a „Hey Toyota” fedélzeti asszisztenst. Az új rendszer felismeri a társalgási beszédstílust, és anélkül használható, hogy a hangot ki kellene kapcsolni. Maga az audiocsomag egy 14 hangszórós JBL prémium hangrendszer.
Az okostelefonok integrálhatók az autó multimédiás rendszerébe vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással, és az utastérben található mind az öt USB-port immár USB-C szabványú az eszközök csatlakoztatásához és töltéséhez.
A Toyota tovább vizsgálja az okostelefon-alkalmazások nyújtotta kényelmet, új távoli parkolási funkcióval. Ez lehetővé teszi az autó zökkenőmentes és precíz pozícionálását szűk parkolóhelyeken, és akkor is használhatja a vezető, ha a járművön kívül áll.
2024 második felében digitális kulcs lesz elérhető a Mirai számára. Egy okostelefonos alkalmazás segítségével ezt legfeljebb öt személy használhatja a jármű eléréséhez és elindításához. Ez egy teljesen kényelmes megoldás: a kulcs működéséhez a felhasználónak csak az okostelefonját kell magán viselnie. Amellett, hogy a családtagok vagy üzlettársak könnyebben használhatják az autót anélkül, hogy fizikai kulcsot kellene átadniuk, akkor is használható, ha a járműhöz hozzá kell férni, vagy szervizelés vagy javítás céljából át kell venni.