Brüsszel, 2023. december 4. – A Toyota Motor Europe (TME) helyi üzleti tevékenységet hoz létre, a Hydrogen Factory Europe-t. Ez biztosítja a hidrogéntechnológia és -rendszerek kereskedelmi forgalomba hozatalának összehangolt megközelítését – a fejlesztéstől és a gyártástól kezdve az értékesítésen át az értékesítés utáni értékesítésig mindent.
A Hidrogéngyár egyre több üzemanyagcellás rendszer gyártásáért és a kereskedelmi partnerségek bővülő csoportjának támogatásáért lesz felelős, összhangban a vállalat azon stratégiájával, hogy 2040-re elérje a szén-dioxid-semlegességet Európában, tíz évvel megelőzve a Toyota globális célkitűzését.
A Toyota arra számít, hogy 2030-ra Európa a világ egyik legnagyobb hidrogén-üzemanyagcellás piaca lesz, a különböző mobilitási és energiatermelési alkalmazások folyamatos felgyorsulásával. A növekvő beruházások és a szabályozási intézkedések ösztönzik a fejlődést és a piac növekedését. Ezek közé tartozik az Európai Bizottság Green Deal 2027-ig szóló 45 milliárd eurós beruházása, az EU közlekedési infrastrukturális alapja pedig 284 millió eurót – azaz költségvetésének hozzávetőleg egyharmadát – ítélt oda hidrogén-töltőállomások telepítésére.
A megújuló energiákról szóló irányelv (REDIII) nemrégiben történő megerősítése megköveteli, hogy az európai iparban felhasznált hidrogén 42%-ának fenntartható forrásból kell származnia 2030-ra. A hidrogéntöltő állomások legalább 200 km-es időközönkénti építési terveivel együtt a régió TEN-T mentén. (Transz-Európai Közlekedési Hálózat) folyosók révén Európa a hidrogéntechnológia középpontjába helyezi magát.
Európa, és mi is, hosszú távú bizalmat mutat a hidrogén iránt. Továbbra is fejlesztjük az üzemanyagcellás személygépkocsikat és más könnyű haszongépjárműveket, miközben a nagy teherbírású közlekedésre is kiterjesztettük a fókuszunkat, hogy támogassuk az életképes hidrogén-infrastruktúra bővítését. Célunk, hogy tovább fejlődjünk és tanuljunk tesztelés útján saját hálózatunkban és olyan partnerekkel, akik osztják megközelítésünket.
A Toyota 2015-ben mutatta be a világ első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás szedánját, a Mirait. A második generációs üzemanyagcellás technológia a 2020-ban piacra dobott Mirai következő generációjában debütált, és az év elején a vadonatúj Toyota Crownban is bemutatásra került Japánban, ami megerősíti. a cég elkötelezettsége a hidrogénüzemű személygépjárművek iránt.
Az üzemanyagcellás elektromos személygépkocsik nagy hatótávolság és gyors tankolás előnyeit élvezik, és ennek alapján a Toyota tovább bővíti kutatásait a könnyű FCEV-k felé. Az év elején bemutatták az első hidrogénüzemű Hilux FCEV Prototype pick-upot. A Toyota által vezetett brit konzorcium által gyártott prototípus bemutatja, hogyan lehet üzemanyagcellát beépíteni egy pick-upba. Köszönhetően a hidrogén könnyűségének, nagyobb teherbírás és vontatás érhető el a kis teljesítményű FCEV-eknél, mint a többi nulla kibocsátású alternatíva esetében.
A Toyota már néhány éve integrálja üzemanyagcellás technológiáját a nehéz teherszállításba és alkalmazásokba, és a közelmúltban lépett be a stratégiai tehergépjárművek piacára Európában a francia Hyliko gyártó és a hollandiai VDL Groep hidrogénüzemű teherautóival. A Toyota a hidrogénüzemű VDL teherautókat használja majd saját logisztikai tevékenységeinek szén-dioxid-mentesítésére. A vállalat a norvégiai Corvus-szal is bővíti partnerségét a jövőbeni tengeri alkalmazások, például hajók és hajók érdekében. Ezenkívül a tiszta mobilitást biztosító francia GCK vállalat a Toyota üzemanyagcellás moduljait fogja használni a dízel autóbuszok zéró kibocsátású hidrogénjárművekké való átalakításához.
Széleskörű tapasztalataira építve a Toyota a következő generációs hidrogén-üzemanyagcellás technológiát fejleszti, amely várhatóan iparágvezető teljesítményt nyújt a hosszabb élettartam és a csökkentett költségek révén. A 2026-ra tervezett új üzemanyagcellás technológia nagyobb teljesítménysűrűséget biztosít majd. Az új üzemanyagcellás rendszer várhatóan 20%-kal növeli a hatótávolságot, míg a műszaki fejlődés és a megnövekedett gyártási mennyiség több mint harmadával segít csökkenteni a költségeket. A további kutatások a különböző teljesítményű, méretezhető üzemanyagcella-kötegek és a különböző méretű járművekkel kompatibilis, összetett formájú üzemanyagtartályok kialakításában rejlő lehetőségeket is vizsgálják.
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25 000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik európai utakon, amelyek vezetőit 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok). 2022-ben a TME 1 080 975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedéssel. További információért látogasson el a Tények és számadatok oldalra (toyota.eu) és a www.toyota-europe.com oldalra .
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, összekapcsoltabb, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván létrehozni, hogy elérje küldetését, a „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és növeli a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek és a műszaki támogatás business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte teljes üzletágában szén-dioxid-semlegességet érjen el. A CO2-kibocsátás csökkentésében Európában történelmi vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100%-os CO2-csökkentést érjen el minden új járművében Nyugat-Európában, és továbbra is az elektromos hajtásláncok teljes választékát kínálja ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibridjével. , akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművek.
A Toyota a hidrogént a szénsemlegesség egyik kulcsfontosságú építőkövének tekinti, amely üzemanyagcellás technológiát alkalmaz a mobilitás és a közlekedésen túlmutató gazdaság érdekében. A hidrogén éllovasaként a Toyota fejlett üzemanyagcellás technológiája már be van építve a személygépkocsikba, buszokba, teherautókba, vonatokba, tengeri és helyhez kötött alkalmazásokba számos üzleti ügyfél és más OEM számára. A régióban tapasztalható növekvő kereslet kielégítésére a TME 2022 januárjában megkezdte a 2. generációs kompakt üzemanyagcellás modulok gyártását Európában. Az infrastruktúra tekintetében a Toyota hosszú távú elképzelése, hogy a 700 bar nyomást szabványként állítsa be az üzemanyagcellás elektromos járművek és termékek esetében.