A Porsche Cayenne teljesen elektromos változatot kap, föléje pedig egy új zászlóshajó elektromos SUV kerül – erősítette meg a Porsche hétfőn a 2022-es pénzügyi eredményeket bemutató prezentációjában.
Az elektromos Cayenne a modell negyedik generációját jelző átalakítás része lesz. A Porsche nem beszélt konkrét bevezetési időpontokról, de azt közölte, hogy a Cayenne következő generációja valamikor az évtized közepén bemutatott elektromos 718-as sportautó megjelenése után érkezik meg , amely végül csak elektromos hajtásláncokkal lesz elérhető.
A Porsche azt is bejelentette, hogy a jelenlegi, harmadik generációs Cayenne a 2023-as naptári év során jelentős fejlesztéseket kap, köztük három konnektorról tölthető hibrid változatot, nagyobb hatótávolsággal. 2024-es modellként érkezhetnek.
A bemutatón megerősítették azt is, hogy a Cayenne fölött elhelyezett elektromos SUV-t a Volkswagen Csoport Scalable Systems Platform (SSP) platformján alapozzák meg. A Porsche az SSP speciális “Sport” verzióját fogja használni ehhez a modellhez.
Ez az új modell az autógyártó szerint “erős teljesítményt és automatizált vezetési funkciókat kínál a tipikus Porsche légvonallal”, valamint “teljesen új élményt a jármű belsejében”. Ez része a Porsche azon törekvésének, hogy a jövedelmezőség növelése érdekében tovább lépjen az előkelő piacra.
“Ebben a szegmensben növekvő profitpoolokat figyelünk meg, különösen Kínában és az Egyesült Államokban” – mondta Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója egy új zászlóshajó elektromos SUV indoklásáról szóló nyilatkozatában.
E projektek egyike sem teljesen újdonság; az új SUV projektet tavaly júliusban jelentették be, és egy Cayenne EV már egy ideje, az évtized későbbi részében szerepel a terméktérképen.
Ez a bejelentés azonban megerősíti, hogy ezek különálló termékek, és gyakorlatilag két új elektromos luxusterepjáróval bővült a kompakt Macan SUV fölé. A Macan Electric az Audival közösen használt új PPE platformra épül, és 2024 első felében érkezik.
A Porsche célja, hogy 2030-ra az elektromos járművek 80%-át tegye globális eladásainak. Az elmúlt évben az autógyártó azzal is érvelt, hogy jövedelmezőbb lehet elektromos járműveket gyártani , mint benzines járműveket.
Forrás GRc