2023-tól minden PEUGEOT villamosított hajtáslánccal lesz elérhető, személy- és haszongépjárművekre is kiterjedve. Új hibrid hajtáslánccal bővül a PEUGEOT 3008 és 5008, és a márka az eddigi legjobb választékot kínálja a népszerű PEUGEOT e-208-nak. A teljesen elektromos e-308 és e-308 SW szintén 2023-ban kerül piacra.
2023 az erőteljes felgyorsulás éve lesz a PEUGEOT paletta villamosításában: 2023 első felétől minden PEUGEOT modell elérhető lesz egy vagy több villamosított hajtáslánccal. Ezzel a PEUGEOT a legszélesebb körű “e-choice” lesz Európában, és a márka további lépést tesz azon célja felé, hogy 2030-ra Európában csak akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) kínáljon. Már mindhárom könnyű haszongépjármű (LCV) a választékban teljesen elektromos hajtáslánccal kínáljuk.
Új hibrid technológia a PEUGEOT 3008-hoz és 5008-hoz
2023 a PEUGEOT “elektromos éve” lesz, a márka új modelleket és technológiákat vezet be kínálatába. A PEUGEOT lesz az első Stellantis márka, amely piacra dobja a csoport hibrid hajtásláncainak új generációját, ismételten hangsúlyozva azon törekvését, hogy minél több ember számára biztosítsa az elektromos mobilitáshoz való hozzáférést.
Ez az új generációs hibrid technológia, amelyet először a PEUGEOT 3008 és a PEUGEOT 5008 modelleken kínáltak, mielőtt a sorozat többi modelljére is kiterjesztették volna, ez az új generációs hibrid technológia ötvözi a hatékonyságot és a könnyű használhatóságot. Ez az első alkalom, hogy elektromos hajtásláncot kínálnak a PEUGEOT 5008-hoz.
Egy új generációs, 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, amelyhez új, elektromos duplakuplungos sebességváltó társul. A vezetés közben újratölthető 48 V-os akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot és 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Lehetővé teszi a zéró károsanyag-kibocsátású vezetést akár 1 km-en keresztül alacsony sebességgel és rövid városi távolságokon.
A 100%-ban elektromos hatótáv további bővítése: az e-308 és e-308 SW piacra dobása
A PEUGEOT teljesen elektromos modellek kínálata 2023-ban az új e-308 és e-308 SW megjelenésével bővül. A PEUGEOT az egyik első európai gyártó lesz, amely teljesen elektromos kombi autót kínál. A sraffozott és SW karosszériát egyaránt kínáló PEUGEOT képes lesz kielégíteni azon C-szegmens vásárlóinak minden igényét, akik szeretnének áttérni a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitásra.
A dinamizmus és a vezetési élmény, a PEUGEOT DNS-ének alapvető elemei voltak ezen új modellek fejlesztésének középpontjában, amelyek egy új, különösen erős, 115 kW (156 LE) teljesítményű villanymotort örököltek.
Az új e-308 és e-308 SW új mércét állít fel az elektromos hatékonyság tekintetében is: 4,9 mérföld/kWh (hasznos energia / WLTP hatótávolság) elérte a mércét a C-szegmens elektromos járművek között, miközben 248 mérföldes hatótávot kínál. (WLTP). Ezt a teljesítményt a motor és az akkumulátor, valamint az aerodinamika, az új EMP2 platformmal végzett súlyoptimalizálás és a súrlódási veszteségek csökkentése tette lehetővé.
A C-szegmensben is a PEUGEOT megerősítette a PEUGEOT e-408 jövőbeli piacra dobását dinamikus és innovatív gyorshátú hálózatról tölthető hibrid változatai mellett. A PEUGEOT e-408 a PEUGEOT e-208, e-2008, e-308, e-308 SW, e-Rifter és e-Traveller modelleket tartalmazó, teljesen elektromos PEUGEOT sorozatot egészíti ki.
Egy másik PEUGEOT e-208: nagyobb teljesítmény és nagyobb hatékonyság
Az e-208 2023-ban jelentős fejlesztéseken megy keresztül, nevezetesen az e-308-ban szereplő új motor bevezetésével. Az e-208 maximális teljesítménye 15%-kal, 100 kW/136 LE-ről 115 kW/156 LE-re nő. A hatékonyságot is optimalizálták, így az e-208 hatótávolsága 10,5%-kal nőtt, és 248 mérföldre nőtt a WLTP kombinált ciklusban (jóváhagyás alatt).
Mindezek a tulajdonságok kiegészítik a PEUGEOT e-208 sikerét, amely 2022 eleje óta a legkelendőbb elektromos B kategóriás autó Európában.
A plug-in hibrid a PEUGEOT elektromos kínálatának szívében
Azzal a céllal, hogy minden felhasználási igényt kielégítő elektromos mobilitási megoldást kínáljon, a PEUGEOT egy különösen átfogó plug-in hibrid sorozatot fejlesztett ki. A PEUGEOT a ferdehátú, SW autókat vagy SUV-okat kereső vásárlókat tudja fogadni, és ezek a modellek figyelemreméltó hatékonysággal ötvözik azt a vonzerőt, érzelmet és kiválóságot, amelyek a PEUGEOT sikeressé váltak.
A PEUGEOT 308 és 308 SW konnektorról tölthető hibridek két teljesítményfokozatban, 180 vagy 225 lóerővel állnak rendelkezésre, és akár 41 mérföldes hatótávot is kínálnak az elektromos hatótávnak (EAER).
Ezenkívül a PEUGEOT 3008 újratölthető hibrid motorok közül is választhat, akár 225 vagy 300 lóerős összkerékhajtással, akár 40 mérföldes EAER-rel, belsőégésű motor használata nélkül. Végül a PEUGEOT 508 Fastback és SW változatban is elérhető, 225 lóerős plug-in hibrid motorral vagy 360 lóerős sportmotorral és négykerék-hajtással a PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatokhoz.
A PEUGEOT plug-in hibrid technológiáját a pályán is próbára teszi a PEUGEOT 9X8 Hybrid hiperautó, amely 2022 júliusa óta versenyez az Endurance Világbajnokságban (WEC).
forrás PEUGEOT press