Németország közlekedésügyi minisztere, Andreas Scheuer egy ajánlatot nyújtott be az Európai Unió közlekedésügyi minisztereinek még szeptemberben, hogy létrehozzák az új Trans Europe Express vasúti hálózatot.
Egy 1954-ben alapított nemzetközi vasútszolgáltatás volt Nyugat-Európában, melynek legnagyobb lefedettsége 1974-ben volt. 45 vasúti járat kapcsolt össze 120 különböző európai nagyvárost. A Trans Europe Express (más néven Trans-Europ-Express vagy rövidítve: TEE) a 1980-es években megszűnt, ugyanis a repülés sokkal olcsóbb és gyorsabb utakat ajánlott, illetve a TEE-t felváltotta az EuroCity, majd a nagysebességű vonatok.
A TEE-nek egy nagyon fontos pozitív tulajdonsága van: a villamosított vasútvonalakon nincs károsanyag-kibocsájtás. Szemben a repülés folyamatos kerozinégetésével. Ráadásul nagyobb mennyiségű embert képesek szállítani a vonat szerelvények mint egy repülő. A tervek szerint a TEE 2.0-t nagysebességű vonatokkal üzemeltetnék, illetve éjszakai (hálókocsis) járatokat is létrehoznának, új vonatállomány beszerzésével. Ezáltal a repülésnek egy új és környezetkímélőbb alternatívája lenne a vasúti közlekedés Európán belül.
A TEE 2.0-ba immár nem csak Nyugat-Európa tartozna bele, hanem a 2000-es években csatlakozott tagállamok is. Így nem maradhat ki sem Budapest, sem Varsó mint állomás.
Forrás: Railjournal.com