A 2025-ös Audi Q6 E-Tron elektromos crossover egy új korszakot nyit a márka belső tereiben, amikor idén debütál.Az Audi vasárnap bemutatta, mi vár ránk, bemutatva a Q6 E-Tron belsejét, miután júliusban ugratták a külsőt.

 A jelenlegi iparági trendeket követve az ívelt panel a 11,9 hüvelykes digitális műszercsoportot és a 14,5 hüvelykes infotainment érintőképernyőt egyaránt tartalmazza, így egyetlen nagy képernyő megjelenését kelti. Az első utas egy 10,9 hüvelykes képernyőt kap, amely videókat is képes megjeleníteni, és egy “digitális roló” gondoskodik arról, hogy a vezető ne terelje el a figyelmét.

A képernyőkön egy új Android-alapú infotainment rendszer fut, amelyet az Audi Volkswagen-csoport anyavállalatának szoftverrészlege, a Cariad fejlesztett ki, saját alkalmazásbolttal. Tartalmaz egy hangasszisztenst, amely képes lesz megtanulni a felhasználó viselkedését és javaslatokat tenni az Audi szerint.

A head-up kijelző kiterjesztett valóságú funkciókat tartalmaz, amelyek olyan információkat jelenítenek meg, mint a sebesség, az útjelző táblák és a navigációs útmutatás. A megjelenített képek úgy tűnnek, mintha 656 lábnyira lebegnének a jármű előtt, és úgy tűnik, hogy kölcsönhatásba lépnek a környezettel.

A Q6 E-Tron egy fénysávot is bevezet a szélvédő alján.

Az interakciós lámpának vagy IAL-nek nevezett információ olyan információkat jelezhet, mint a töltési állapot, hasonlóan a Volkswagen elektromos járművek ID.Light sávjához.

Az Audi tartalmazott néhány fenntartható anyagot, például újrahasznosított poliésztert, de hagyományosabb fa és bőr is elérhető lesz. Ilyen lesz a 22 hangszórós Bang & Olufsen audiorendszer is, négy hangszóróval az első ülések fejtámláiba integrálva. Az Audi állítása szerint ez segít egyéni hangzónát kialakítani az ülésben ülők számára.

A Q6 E-Tron a Porschéval közösen kifejlesztett Premium Platform Electric (PPE) platformon fut, és a közelgő Macan Electricben is használható lesz . Szintén új és ugyanazon a platformon a közelgő A5 E-Tron, amelyet az A6 E-Tron Concept bemutat .

Az Audi azt javasolta, hogy a PPE-vel és a 800 voltos töltéssel az elektromos járművek körülbelül 30 perc alatt 10%-ról 80%-ra töltenek fel. Az autógyártó arra is utalt, hogy a kétirányú töltés hangsúlyt kap ezekben a következő generációs modellekben.

Eközben a nagyobb E-Tron alapos frissítést kap 2024-re, amely magában foglalja a Q8 E-Tron márkaváltást , sportosabb hangolást és jelentősen megnövelt, akár 300 mérföldes hatótávolságot.