A BYD az európai piacon is bemutatja a középkategóriás SEAL-t, csúcsszínvonalú villanyautós műszakisággal.
A tisztán elektromos hajtású sportos szedán a márka fejlett e-Platform 3.0 padlóján érkezik, új járműszerkezetbe integrált akkumulátorstruktúrával (CTB) és 8 az egyben hajtáslánccal.
Csúcstechnikás járműszerkezet a minden eddigit felülmúló biztonsági jellemzők és a magas torziós merevség érdekében, kiváló menettulajdonságok és intelligens szolgáltatások.
A BYD által önállóan kifejlesztett kobaltmentes szerkezetű Blade akkumulátor új szintre emeli a biztonságot és a tartósságot, miközben rendkívül kis helyet foglal.
Kétféle nagyteljesítményű hajtáslánc választható, a WLTP szerinti hatótávolság elérheti az 570 km-t. Az alapáras váltóáramú töltő teljesítménye 11 kW, az egyenáramú töltés csúcsa pedig 150 kW.
A látványos formák a BYD “óceánok inspirálta” formanyelvét tükrözik, kifinomultak, dinamikusak és elegánsak.
A kényelmes és tágas utastér tele van technológiával, anyagai magas színvonalúak, kidolgozása kifinomult.
A BYD SEAL forgalmazása már 2023 negyedik negyedévében elkezdődik, az árak csak később lesznek publikusak.
A BYD, az új energiákkal hajtott járművek vezető gyártója, Európában is bemutatta vadonatúj középkategóriás szedánját, a SEAL-t. Az újdonság új színt hoz a villanyautók európai piacára, ugyanakkor úttörő technológiákat is kínál. A BYD a világ leggyorsabban növekvő autógyártója elkötelezett a magas színvonalú intelligens technológiájú, ugyanakkor elérhető árú elektromos járművek európai terjesztése iránt. A felső középkategóriás négyajtós a BYD HAN, a BYD ATTO 3 (kompakt SUV) és a BYD DOLPHIN (kompakt ötajtós) európai bemutatása után a márka most tovább erősíti jelenlétét a SEAL-lel.
A BYD SEAL sportos középkategóriás négyajtós, a márka “óceánok inspirálta” sorozatának második tagja. A BYD “óceán formanyelve” magas szintű kényelemmel és praktikummal párosul, miközben a gazdag felszereltség és a karosszéria méretei kiválóan igazodnak az európai vásárlók igényeihez. A BYD SEAL számos technológiai elsőséggel is büszkélkedhet, s ebből származó előnyei határozottan kiemelik versenytársai közül.
Fejlett, járműszerkezetbe integrált akkutechnológia (CTB)
Akárcsak a BYD ATTO 3 és a közelmúltban bemutatott BYD DOLPHIN, az új SEAL is a márka csúcstechnológiás és kifejezetten elektromos autókhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlóján fut. Ugyanakkor a SEAL az első modell, amely a BYD fejlett járműszerkezetbe integrált (CTB) akkutechnológiáját is használja. Ez komoly előrelépést jelent a biztonság, a torziós merevség, a térkihasználás és a menetteljesítmények terén is.
A járműszerkezetbe integrált akkucsomag felső fedele a karosszéria padlólemeze is egyben, így a Blade akkumulátor, annak tálcája és a padlólemez egyetlen szendvicsszerkezetet alkot. A kialakítás alumínium panelelemei méhsejt szerkezetűek, könnyűek, de merevek, ezzel is fokozva az ütközésbiztonságot.
A CTB rendszer akkuja egyszerre energiaforrás és strukturális merevítő elem az autó karosszériaszerkezetében. E megoldás hatására a BYD SEAL torzós merevsége eléri a 40,500 Nm/fokot, amelynek előnyei a kezelhetőségben, a biztonsági jellemzőkben és az utastér komfortjában, csendjében is megmutatkoznak. A CTB a térkihasználást is javítja, miközben nagyjából 15 mm-rel csökkenti az autó súlypontmagasságát. Ugyanakkor lehetővé teszi a belső tér magasságának növelését, így jelentősen hozzájárul a SEAL kiváló aerodinamika jellemzőihez és kényelméhez.
A forradalmi Blade akkumulátor
A márka többi, Európában is forgalmazott személyautójához hasonlóan a BYD SEAL is Blade akkumulátorokkal készül. A BYD több mint két évtizede az akkufejlesztések élvonalában tevékenykedik. A vállalat eddigi 28 éve alatt értékesített több mint ötmillió, új energiákkal hajtott jármű (villanyautók és plug-in hibridek) kiváló alapot teremt a BYD számára a villanyautók piacán. A forradalmi jelentőségű Blade akkumulátor a vállalat kitartó kutató és fejlesztő munkájának eredménye, és jelentős előrelépést jelent az elektromos hajtású személyautók technológiájában.
A Blade akkumulátor a BYD önálló fejlesztése, azzal a céllal született, hogy fokozzák általa a járművek biztonságát, teljesítményét, hatótávolságát, tartósságát és kényelmét. A csomag 172 nyújtott formájú cellából épül fel, ezek alakjáról kapta a szerkezet a Blade – Penge nevet. A katódelektródák anyaga lítium-vasfoszfát, ami a hagyományos lítiumionos telepekénél magasabb szintű biztonságot és hosszabb élettartamot eredményez.
A Blade akkumulátorok teljesen kobaltmentesek, így az alapanyagok bányászata nem terheli feleslegesen a környezetet, és etikai problémákat sem vet fel. A kobaltmentes telepek a hagyományosaknál jobban ellenállnak a hőterhelésnek, jobb a hőstabilitásuk, és kevésbé érzékenyek a hőmérsékletváltozásokra. Ugyanakkor több töltési-kisütési ciklust képesek elviselni lényegi kapacitáscsökkenés nélkül. Az akkucsomag teljes magassága mindössze 110 mm, így a Blade akkuk a térkihasználásra is jótékonyan hatnak.
Az integrált akkuszerkezet nyújtotta magas szintű biztonsági jellemzőket a Blade akkuk rövidzárlati tesztjének kiváló eredményei is alátámasztják, (videó) a szerkezet minden szempontból túlteljesítette a komoly ütközés hatásait szimuláló szigorú vizsgálat kritériumait.
A BYD SEAL valamennyi változatában az alapfelszereléshez tartozik a magas hatásfokú hőszivattyú. Ennek rendszere gyorsan és hatékonyan szabályozza az akkumulátor hőmérsékletét, szükség szerint közvetlen hűtéssel, vagy fűtéssel, miközben az utastér hőmérsékletszabályozására is hat, rendkívül alacsony energiafogyasztási szint mellett. A hőszivattyú az elektromos hajtáslánc veszteségenergiáinak felhasználására is képes, miközben rendkívül széles hőmérséklettartományban (-30-tól 60°C-ig) működik. A BYD akkutechnológiája a külső eszközök működtetését is támogatja (V2L), így erre a SEAL is alkalmas, 3000 W maximális teljesítményig.
Hatótáv és teljesítmény
A BYD, és vele a SEAL progresszivitása messze túlmutat az integrált akkuszerkezeten és a Blade akkumulátorokon, hiszen az új sportszedán a márka 8 az egyben hajtásláncát használja. Ebben egy egységet alkot a rendszer 8 kulcseleme, köztük a villanymotor, a töltés, a szabályozás és a rendszereket összefogó irányítás. Mindez különleges lehetőséget kínál az integrációra, a gyártási folyamatokban éppúgy, mint az energiagazdálkodásban és a helykihasználásban, ami végső soron a hatásfok javulásában testesül meg.
A kétféle felszereltséggel (Design és Excellence) elérhető új BYD SEAL kétféle hajtáslánccal készül, mindkettő akkumulátorának kapacitása 82.5 kWh. A ‘Design’ egymotoros és hátsókerék-hajtású, 230 kW (313 LE) teljesítménnyel, és 5.9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulási szintidővel. Hatótávolsága (WLTP vegyes) 570 km. A BYD SEAL másik változata összkerék-hajtású, (Excellence-AWD) két – egy első és egy hátsó – villanymotorral (160 kW + 230 kW), így a kombinált rendszerteljesítmény 390 kW (530 LE). Ez a változat igazi lóerőgyár, hiszen mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, hatótávolsága pedig 520 km (WLTP vegyes).
A SEAL akkucsomagját gyorsabb töltést lehetővé tevő „boost charging” funkcióval is felszerelték. Ebben az üzemmódban a villanymotor gerjesztőtekercseit használják fel a töltési folyamatban, (a gyorstöltő tekercsei helyett) a 420-750 V-os töltőfeszültség eléréséhez. A töltés folyamán a BYD SEAL csökkenti a hőtermelést a még egyenletesebb töltésfelvétel érdekében.
A BYD SEAL háromfázisú fedélzeti töltője alapesetben 11 kW teljesítményű, a rendszer egyenáramú gyorstöltéssel 150 kW felvételére képes. Ekkora töltőteljesítménnyel az akku mindössze 26 perc alatt 30-ról 80%-ra tölthető.
Menettulajdonságok
Atletikus, sportos és dinamikus, ugyanakkor intelligens és high-tech. Az új BYD SEAL-t mindennel felvértezték az európai piac meghódítására. Csúcsszínvonalú szerkezete a BYD e-Platform 3.0-ra épül, integrált akkuszerkezettel, ami már önmagában is garantálja a kiváló torziós merevséget és az alacsony súlypontot. E két jellemző meghatározó jelentőségű a menettulajdonságok szempontjából. A SEAL az első BYD modell, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalankénti ötkaros, független futóműszerkezettel. Ez a felépítés szintén komolyan hozzájárul a kiváló kezelhetőséghez és a pontos irányíthatósághoz.
Az Excellence-AWD kivitel lengéscsillapítói változó frekvenciájú csillapítási karakterisztikájúak, így sima, egyenletes felületeken a csillapítóerő magas, ami jótékonyan hat a kezelhetőségre, ugyanakkor rossz minőségű utakon haladva a nagyobb frekvencia mellett a csillapítóerő lecsökken, amitől simább, puhább lesz az autó viselkedése.
Az Excellence-AWD modelleket a nyomatékleadást szabályozó intelligens rendszerrel is felszerelték (Intelligent Torque Adaption Control system: iTAC). Ez a nyomatékleadás gyors, tengelyenkénti szabályozásával segít megőrizni a stabilitást a szélsőséges forgalmi helyzetekben is. Az elektronikák feldolgozási sebességének megemelésével, és a beavatkozások még gyorsabbá tételével az iTAC képes a másodperc tört része alatt összevetni a vezető utasításait az adott pillanatban bevethető teljesítményszintekkel, így minden helyzetben a maximumot hozza ki a hajtásból, ugyanakkor megőrzi a stabilitást és vele a biztonságot, miközben kitolja a kezelhetőségei határokat, amivel jelentősen fokozza a vezetés élvezetét.
A BYD SEAL négyféle, a vezetési körülményektől és a vezető igényeitől függően választható menetmódot kínál:
– ECO. A hatásfokot helyezi előtérbe, a cél a lehető leghosszabb hatótávolság elérése.
– Normal. Kiegyensúlyozott üzem, a mindennapi közlekedéshez.
– Sport. A cél a teljesítmény, a lehető legjobb gyorsulás és az élvezetes kezelhetőség.
– Snow. A cél a lehető legjobb tapadás, és a stabilitás csúszós felületeken, havon vagy jégen.
Az “óceán esztétikája” formanyelv
A frissen bemutatott BYD DOLPHIN után az új SEAL már a második modell a BYD “óceán sorozatában” az európai piacon. Az “óceán esztétikája” formanyelv feltűnő és stílusos megjelenésű.
A BYD SEAL formáit megalkotó csapatot a márka vezető formamestere, Wolfgang Egger irányította. A végeredmény nem csak erőt sugárzó és atletikus, de kiváló áramlástani jellemzőkkel is bír, a karosszéria légellenállási együtthatója (Cd) mindössze 0.219. Az úthoz simuló karosszéria pengeként szeli a levegőt, természet inspirálta vonalai érzelmekben dúsak, modernek és vonzók is egyben. Az X-rajzolatú orr határozott, előremutató lendületet sugall, a SEAL elölről úgy mutat, mint egy sportautó, hangsúlyos ívei a hullámok lendületét idézik.
A karosszéria oldalvonala egyszerre kifinomult és visszafogott, alacsony orral, laposan futó A-oszlopokkal, íves tetőéllel és a finoman megemelt sportos farral. A menet közben az ajtólemezekbe húzódó külső kilincsek csökkentik a karosszéria légellenállását, és ezzel a fogyasztást is.
Tágas és sokoldalú
A SEAL nem csak dinamikus, sportos és feltűnő, négyajtós kialakításából adódóan praktikus is. 2,920 mm-es tengelytávjával a magasabb kategóriák szedánjainak tágasságát kínálja valamennyi utasának, miközben integrált akkuszerkezetének lapos kialakítása révén utasterének fejtere is bőséges, annak ellenére, hogy a karosszéria nem magas.
A SEAL hátsó csomagtartója 400 literes, és az orrában is kialakítottak egy 53 literes rekeszt, utasterében pedig több mint 20 pakolóhely várja az úti holmikat. Elöl egyszerre akár két telefon is tölthető vezeték nélküli kapcsolattal, és a középső kartámasz tágas rekeszén kívül a műszerfal alatti nyitott rész is további tárolási lehetőséget kínál.
A sportos vonalú első ülések kényelmes párnázásúak és kiválóan tartják a testet. A vezető ülése nyolc irányban elektromosan állítható, így minden testalkattal megtalálható a kényelmes vezetői helyzet, a tengely- és sugárirányban is széles tartományban állítható kormánykerék mögött. A vezetőülés deréktámasza négy irányban, elektromosan szabályozható, az ergonomikus kialakítású és párnázású, hosszú távon is kényelmes hátsó helyeken pedig három felnőtt is kényelmesen elhelyezkedhet.
Az utastér nem csak tágas, de világos is, a nagyméretű üveg panorámatető ugyanis a SEAL minden változatában az alapfelszerelés része. A zaj és hőszigetelést az első oldalüvegek kétrétegű kialakítása teszi teljessé; a hátsó oldalablakok sötétítettek, a tökéletes hőkomfort érdekében.
Infotainment és vezetői asszisztensrendszerek (ADAS)
A magas szintű okos konnektivitás és infotainment szintén a SEAL kulcseleme. Az intelligens 4G kapcsolat valamennyi modellben alapfelszerelés, így a tökéletes online kapcsolódás mellett az OTA rendszerű frissítések is természetesek. A BYD SEAL elforgatható középkonzoli képernyője 15.6 colos, intelligens hangfelismeréssel és gyors okostelefon csatlakoztatással, valamint Android Auto-val és Apple CarPlay-jel. A vezető előtti LCD kijelző képátlója 10.25 col, a tökéletes hangzás pedig a 12 hangszórós Dynaudio Performance audiorendszer érdeme.
A SEAL valamennyi változatához a vezetői asszisztensrendszerek (ADAS) egész sora jár az alapfelszerelés részeként. Ezek közé tartozik a ráfutásos ütközésre figyelmeztető elektronika, az automata vészfék, a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, az aktív sávtartó, a sávváltást segítő asszisztens, és a sávelhagyás-gátló is. Az adaptív sebességtartó, a 360 fokos panorámakamera, a holttérfigyelő, az ESP, a kipörgésgátló, a lejtmenetvezérlő, az Auto Hold funkció és az intelligens táblafelismerő szintén alapáras tartozék.
A világítástechnika csúcsszínvonalú, az adaptív fényszórók széles sávban világítják meg az utat, és automatikus távfénykapcsolás-funkció is tartozik hozzájuk. A hazakísérő fény szintén alapfelszerelés.
Általános járműgarancia: 6 év vagy 150,000 km
Akkumulátor: 8 év vagy 200,000 km
Karosszéria (átrozsdásodás elleni garancia): 12 év
BYD
A BYD egy multinacionális high-tech vállalat, amely a technológiai innovációkat egy jobb élet megteremtésének érdekében használja fel. Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD ma már sokrétű üzleti tevékenységgel büszkélkedhet, amely kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára, és több mint 30 ipari parkkal rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában. Az energiatermeléstől és -tárolástól kezdve az alkalmazásokig a BYD elkötelezett a kibocsátásmentes energetikai megoldások mellett, amelyek csökkentik a fosszilis tüzelőanyagoktól való globális függőséget. A konnektorról tölthető járművekkel kapcsolatos jelenléte jelenleg 6 kontinenst, több mint 70 országot és régiót, valamint több mint 400 várost fed le. A hongkongi és a sencseni tőzsdén is jegyzett vállalat a Fortune Global 500 vállalataként ismert, amely a zöldebb világért folytatott innovációkat kínál.
BYD Auto
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD autóipari leányvállalata, egy multinacionális csúcstechnológiai vállalat, amely a technológiai innovációkat a jobb élet érdekében használja fel. A BYD Auto a globális közlekedési szektor zöld átállásának felgyorsítását célozva tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat elsajátította az új energiával működő járművek teljes ipari láncának alapvető technológiáit, mint például az akkumulátorok, az elektromos motorok, az elektronikus vezérlők és az autóipari minőségű félvezetők. Az elmúlt években jelentős technológiai fejlesztéseket hajtott végre, többek között a Blade Battery, a DM-i és DM-p hibrid technológia, az e-Platform 3.0 és a CTB technológiának. A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította az elektromos átállás jegyében, és 9 egymást követő évben az konnektorról tölthető személygépkocsik (NEV) eladások élén állt Kínában.
BYD Europe
A BYD Europe székhelye Hollandiában található, és a BYD Csoport első tengerentúli leányvállalata, amely elkötelezte magát amellett, hogy biztonságos, hatékony és fenntartható megoldásokat kínáljon az új energiával működő (NEV) járművek piacán a világ vezető technológiai innovációi révén. www.byd.com
forrás byd