Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA)* által frissen kiadott adatok alapján 2022-ben a személyautók európai piacán a Kia részesedése rekord nagyságúra, 4,8%-ra emelkedett. A márka 2021-es európai piaci részaránya 4,3%-os volt.
A Kia értékesítése az Európai Unió, az EFTA országok és az Egyesült Királyság piacán jelentősen növekedett 2022 során; a márka 542 423 darabos tavalyi értékesítése összesen 7,9%-kal múlta felül az egy évvel korábbit (502 677 darab). Mindez különösen kiemelkedő eredmény annak tükrében, hogy az európai személyautó-piac 4,1%-kal visszaesett ugyanebben az időszakban. A Kia eladásait jelentősen serkentette villamosított modelljeinek keresletemelkedése; az európai értékesítés közel egyharmadát (30,9%, 176 149 db) ilyen modellek tették ki tavaly.
A Kia-eladások számos ország piacán kiválóan alakultak. Az Egyesült Királyságban például szintén rekordnagyságúra, 6,2%-osra nőtt a márka piaci részesedése, miközben a Kia szigetországi történelme során először, az összeladás meghaladta a 100 000 darabot. A 8%- os lengyelországi és a 7,8%-os spanyol piaci arány szintén kiemelkedőnek számít, akárcsak az, hogy a Kia Hollandiában elnyerte a legkedveltebb importmárka címét, a teljes helyi piacot is vezetve 9,7%-os részesedéssel. A Kia így immár ott áll az értékesítési ranglisták képzeletbeli dobogóján Spanyolországban, Lengyelországban, Svédországban, Horvátországban, Finnországban, Izlandon és Szlovákiában is.
A márka eladásait 2022-ben a Ceed család vezette szerte Európában, összesen 137 347 darabbal, és a Sportage darabszáma is emelkedett: összesen 136 293 talált belőle gazdára. A 2022-es Kia ranglista harmadik helyén a Niro állt, 80 461 darabos európai eladással.
Jason Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “2022 egy újabb sikeres év volt a Kia történetében, hiszen piaci részesedésünk rekordnagyságúra nőtt, miközben egyre bővülő villamosított modellkínálatunk több tagja is komoly díjakat és elismeréseket nyert. Az EV6 első koreai modellként – az Év Autója lett 2022 elején, a Niro pedig az év végén bekerült a 2023-as verseny döntősei közé.”
Az EV6 Év Autója győzelme mellett a Kia számos más modellje is rangos elismerésekben részesült tavaly:
2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek révén az okos mobilitási megoldások vezető szolgáltatójává kíván válni. 2022-ben a márka megerősítette és válságállóbbá is tette európai gyártói bázisát és az ahhoz kapcsolódó ellátási láncokat, miközben környezetbarátabbá alakította azokat. A legfontosabb alkatrészek beszállítói és logisztikai rendszereinek megerősítésével a Kia felkészült a kereslet további növekedésére, és hatásosan csökkentette a várakozási időket.
Magyarországi kitekintés
A számtalan gazdasági és piaci kihívások ellenére elmondhatjuk, hogy a Kia Hungary elégedetten zárta a 2022-es évet 8.500 darab új gépjármű értékesítésével és 7,3%-os piaci részesedéssel, mely a hazai személyautó piacon az ötödik helyet jelentette.
Fantasztikus eredmény, hogy az alsó-középkategóriában („C-szegmens”) a Ceed végzett az abszolút első helyen 3.980 darabos forgalomba helyezéssel. Ezzel most először nem csak magán-, hanem a flotta piacán is a legtöbb darabot értékesítettük, ami hatalmas, régóta várt elismerés a márkának.
Az elektromos autók piacán a második helyen zártuk az évet, 524 darab elektromos autó forgalomba helyezésével.
Modellek tekintetében Magyarországon sorrendben első a Ceed kombi, második a Sportage, majd az ötajtós Ceed, negyedik helyen pedig a Niro áll.
Ha a modellcsaládokat nézzük, akkor itthon a Ceed-család vezet a PHEV modellekkel együtt (3 980 + 634 XCeed), ezt követi a Sportage a PHEV modellel együtt (1 776), majd a Niro család (716), végül negyedik helyen a Sorento család (317) végzett.
* Forrás: ACEA – EU + EFTA + Egyesült Királyság