Neu-Isenburg (Németország) 2022. szeptember 29. – A prémiumabroncs-gyártó Hankook 2022 szeptemberétől vezeti be a piacra a iON Wintert, ami a gyártó új, kifejezetten elektromos járművek számára kifejlesztett termékcsoportjának első téli abroncsa. Ezzel a szemlélettel a vállalat a gumiabroncs-választási lehetőségek szempontjából a hideg időszakra vonatkozóan is tett egy határozott lépést a zéró-károsanyag-kibocsátású járművek elterjedésének érdekében. A Hankook nyári gumiabroncsa, az iON evo nyomdokaiba lépve, a Hankook iON Winter lett az új, prémium elektromos járművekhez gyártott „iON” gumiabroncscsalád második tagja.
Az új gumiabroncs jellemzői közé tartozik a kisebb gördülési ellenállás, a rendkívül alacsony zajszint és a kiemelkedő teherbíró képesség. Ez az elektromos autók vezetői számára egy akkumulátortöltéssel elérhető nagyobb hatótávolságot, és a hagyományos gumiabroncsokkal összehasonlítva kellemesebb vezetési élményt jelent. Ezen kívül az új Hankook iON termékeket kifejezetten a nagy teljesítményű elektromos járművek által azonnal kifejtett maximális nyomatékszintekhez tervezték.
Egy egészen speciális kihívás: téli gumiabroncsok elektromos autókhoz
Kifejezetten az elektromos autók által támasztott követelmények kielégítésére tervezett téli gumiabroncsként a Hankook iON Winter speciális fejlesztésű futókeverékkel rendelkezik, amely a lehető legkisebb gördülési ellenállást biztosítja anélkül, hogy ez a nedves vagy havas útfelületen mutatott teljesítmény rovására menne. A gyártáshoz természetes olajokat használva még alacsony hőmérsékleten is elérhető a szükséges tapadás. Egyrészről a kivételes rugalmasság lehetővé teszi az abroncs útburkolathoz történő alkalmazkodását, másrészről a profil mozgása minimális marad.
A gördülési zaj csökkentése a futófelületi mintázat blokkjai között húzódó szélesebb árkok miatt a téli gumiabroncsok esetében nem kis kihívás. Ebben a vonatkozásban az új mintázat zajszintje az aktív zajelterelés és a hanghullámok korlátozása miatt észrevehetően kisebb. A Hankook iON Winter menetkényelmi jellemzőire kedvezően hat a futófelületi blokkok speciális elrendezése. Az iON termékek a Hankook Sound Absorber™ technológiáját felhasználva készülnek, amely – az egyedülálló abroncsmintázattal együtt – észrevehetően csökkenti az utastérben érzékelhető zajt.
A Hankook az elektromos járművek nagyobb tömegét – amelyet a meghajtó akkumulátorok jelentős súlya okoz – termékeinek nagyobb teherbírásával ellensúlyozta. Az új futókeverék kiemelkedő tartósságot és nagyon jó kopásállóságot is biztosít. A keverék magas szilikatartalma nedves útfelületen is mikro szintű tapadást nyújt, mivel megakadályozza az úttest és az abroncs felülete közötti vízréteg kialakulását, ami akár balesetet is okozhat.
Az iON gumiabroncscsalád egyik speciális jellemzője az aerodinamikai optimalizáltság, miáltal az abroncs képes kihasználni a nagyobb hatékonyság és hatótávolság lehetőségét, miközben a turbulencia nem fokozódik. A futófelületi mintázatot a kisebb légellenállást szem előtt tartva tervezték. Ezek az intézkedések pozitív hatással voltak a zajszint lehető legalacsonyabb szinten tartására is.
Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke így fogalmazott: „A szezonnak megfelelő gumiabroncs használata segít elkerülni az idő előtti elhasználódást. Az iON Winter abroncsunkkal olyan terméket tudunk kínálni, amellyel lehetővé tesszük, hogy a járművezetők kifejezetten elektromos járművekre tervezett abroncsot használhassanak a téli időszakban is.”
Piaci bevezetésekor a Hankook iON Winter 18–22 colos méretekben lesz elérhető. A Hankook iON evo nyári gumiabroncsként van forgalomban, ugyanakkor az észak-amerikai piacon egy négyévszakos változat, a Hankook iON evo AS is elérhető lesz. További konkrét terméktervek kidolgozásán jelenleg is dolgoznak a Hankook szakemberei.