A japán gyártó némileg lemaradni látszik az elektromos és hibrid autók gyártása terén. Ha leszámítjuk az 1997-ben mindössze 350 darabban legyártott EV Plus próbálkozást, a Honda e az első szériában gyártott elektromos autójuk.
A Honda e egyértelműen nem a Tesla ellenfelésnek készült. Az új kis városi elektromos autók új hullámával érkezett, a Škoda Citigo, a Peugeot 208, Opel Corsa és társai elektromos autó szegmensbe, de magasabb árkategóriában. Megjelenésében a közvetlen ellenfele a Fiat 500e. Mindkét modell a különleges stílus miatt azon vásárlókat célozza meg, akik számára nem a műszaki paraméterek az elsődlegesek. Azokat, akik a szívükkel vásárolnak.
Az új elektromos Honda a 2018-ban bemutatott Urban EV Concept stílusjegyeit követi.
Megjelenése egyértelműen különleges. Egyszerre ultramodern és retro, annak ellenére, hogy a Honda fejlesztői csapata hangsúlyozottan nem retro stílusúnak nevezi. A gyönyörűen megtervezett, szinte koncepcióautó szintű külső design egy rendkívül szerethető és aranyos autót eredményezett.
Az öt elérhető szín kiválóan igazodik a vonalakhoz, a felni pedig telitalálat ehhez a formához.
A beltér egészen érdekes és izgalmas. A műfa berakás (mely tapintásra teljesen meggyőző) és a textil anyaghasználat ráerősít a retro megjelenésre. A futurisztikus műszercsoport viszont az ultramodern technológia alkalmazását mutatja.
A két design stílus harmonikusan illeszkedik egymáshoz, így az utastér ugyanúgy szerethető, mint a külső megjelenés.
A Honda e a felszereltség és a szolgáltatások terén mindegyik konkurens elektromos városi kisautónál többet nyújt. Prémium szintű innovációkat és különlegességet kapunk egy nem prémium méretű autóban.
Szériafelszereltség például a teljes kijelzős műszerfal, a visszapillantó tükröket helyettesítő kamera, a vezetéstámogató rendszerek. A My Honda alkalmazás pedig igazán izgalmas felhasználói élményeket ad.
A gyártó tudatos döntések sorozatával építette fel ezt a modellt, tudva, hogy az első Honda elektromos autót kritikusan fogja szemlélni a szaksajtó. Az elektromos Honda egyértelműen városi használatra lett kialakítva.
A felfüggesztés hangolása és az 50-50 % súlyelosztás remek vezethetőséget nyújt. A hátsókerék hajtás miatt az első kerekek nagy szögben fordíthatók ki, ezért rendkívül kicsi (4,3 m) az autó fordulóköre.
A helykínálat is a rövid városi használatra és nem a hosszútávú utazásra való. Az utastér kényelmes és az autó méretéhez képest megfelelő, csomagtér mérete viszont szűkös.
Az elektromos Honda gyorsulása nem kimagasló, de jobb a kategória hagyományos meghajtású modelljeinél. A fékpedál érzetet minden eddigi elektromos autónál jobban állították be. Vészfékezésnél pedig nagyon erős és direkt fékhatás tapasztalható. A kézzel kapcsolható egypedálos vezetési mód némi megszokást igényel, de ezután kiválóan használható.
A teljes műszerfalon végig futó kijelzők abszolút kiszolgálják a sofőrt és az utast is. Vezetés közben megfelelően informatívak. A visszapillantó tükrök kijelzővel való helyettesítése kissé szokatlan, hiszen nem pont ugyanott adják a képek, ahol a hagyományos tükrök. Az általuk nyújtott kép viszont nagy látószögű és kristálytiszta.
Az elektromos Honda kétféle műszaki alappal rendelhető. Minkét verzió ugyanazzal a 35,5 kWh-s akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba, amely akár 220 kilométeres hatótávra is elegendő. A rapid töltés használatával 30 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttség és a normál töltési idő is csak 4,5 óra.
A Honda e és a Honda e Advanced verziók közti különbség a teljesítményen kívül (136/154 LE) néhány műszaki megoldásban és extra felszereltségben van. Bővebb információ, katalógus és árlista a Honda hivatalos weboldalán.
Szerző: GMZ | Forrás: Honda Global, Honda Motor Europe Limited Magyarország, TopGear