A Mercedes-Benz nemrég megújította és plug-in hibrid változattal bővítette három modelljét: a CLA, a CLA Shooting Brake és a GLA modelleket. A német gyártó elnevezési sémájának megfelelően a plug-in hibridek CLA 250e, CLA 250e Shooting Brake és GLA 250e megnevezésűek.
A három modell azonos hajtáslánccal kerül piacra, amelyet a hozzájuk kapcsolódó A 250e és B 250e plug-in hibridekből kölcsönöz. Egy 1,3 literes benzin négyhengeres motor és nyolcsebességű, két tengelykapcsolóval működő váltó egyetlen villanymotorral működik együtt. A Mercedes szerint a rendszer teljes teljesítménye 214 lóerő.
A három új plug-in hibrid újdonság közül a leggyorsabb a CLA 250e, amely a gyári adatok szerint 6,8 másodpercen belül teljesíti a 0–100 km/h-t. A CLA 250e Shooting Brake és a GLA 250e 6,9 másodperc és 7,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.
A CLA 250e sebesség tekintetében is a legjobb a három modell közül, hibrid módban a végsebessége 240 km/h a végsebessége, a Shooting Brake 235 km/h és a GLA 250e 220 km/h. De mindhárom modell esetében a pusztán elektromos üzemmódban 140 km/h van korlátozva a végsebesség.
A 15,6 kilowattórás akkumulátor WLTP számítás szerint maximálisan 70 km távolságot biztosít a CLA 250e esetében, 68 km a Shooting Brake-nél és 61 km a GLA 250e típusnál.
A Mercedes-Benz még 2018-ban jelentette be, hogy a harmadik generációs hajtóművekkel bővíteni kívánja plug-in hibridjeinek elektromos tartományát. Az elektromos teljesítmény gyenge pontja volt német gyártónak. Például a jelenlegi GLC 350e plug-in hibrid hivatalos EPA-besorolású elektromos hatótávolsága mindössze 14-15 km. A Mercedes nagyobb választékot ígért a 2020-as modellévre és úgy tűnik, ezekkel az új plug-in hibrid típusokkal elindultak a feljődés útján az elektromos autózás terén.
Eközben viszont a Mercedes bizonytalan ideig elhalasztotta az teljesen elektromos EQC crossover bevezetését. További érdekesség, hogy a plug-in hibrid modellcsalád új tagjait elsősorban az európai vásárlók számára kívánja értékesíteni. Az amerikai bevezetésről nincs hír.
Szerző: GMZ | Forrás: Green Car Reports