Toyota

2023-11-27

Hidrogén hajtású járművet indít útnak a 2024-es Dakaron a HySE és a Toyota

  27-10-2023 A zöld hidrogén előállítási kapacitások fejlesztésében élenjáró Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Dakar 2024 Future Program keretein belül indítja el a több japán járműgyártót, köztük a […]
2023-10-24

Akkumulátoros elektromos Toyota Land Cruiser és pickup koncepció: csütörtökön rajtol a Japán Mobilitási Kiállítás

  A Toyota már eddig is csepegtetett néhány izgalmas részletet, a most csütörtök (október 26.) és november 18. között megrendezésre kerülő Japán Molbilitási Kiállításon általa bemutatni […]
2023-09-07

A Toyota bemutatta a hidrogén üzemanyagcellás elektromos kisteherautót

A Toyota kedden bemutatta egy hidrogén üzemanyagcellás kisteherautó prototípusát, de nem világos, hogy a projekt sorozatgyártású járművé fejlődik-e. A tengerentúli piaci Hiluxra alapozva a prototípust a […]
2022-12-06

A Toyota bZ Compact SUV Concept Európában debütál

A Toyota BEV Concept a letisztult/létfontosságú dizájn megközelítését alacsony hatású, fenntartható anyagokkal párosulva fejezi ki Az Európában tervezett koncepciót a francia Toyota European Design and Development […]
2022-11-17

Az ötödik generációs Toyota Prius világpremierje, 100%-ban plug-in hibrid Európában

Az innováció tartós öröksége az ötödik generációba nyúlik át a valaha volt leghatékonyabb Priusszal Az európai eladások kizárólag a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek technológiáját fogják […]

Az innováció tartós öröksége az ötödik generációba nyúlik át a valaha volt leghatékonyabb Priusszal
Az európai eladások kizárólag a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek technológiáját fogják tartalmazni, hangsúlyozva a Toyota vezető szerepét az elektromosság terén, és erősítve a választékban elérhető lehetőségeket.
Lélegzetelállító új aerodinamikai dizájn és fokozott gyorsulás a magával ragadó vezetésért
Világpremier ma Japánban és a Los Angeles-i Autószalonon, az európai premier pedig december 5-én lesz
A Toyota ma bemutatja a Prius történetének következő fejezetét a mérnöki innováció és a szemet gyönyörködtető dizájn ötödik generációs modelljének világpremierjével.

A Prius 1997-es bemutatása óta maradandó hatást gyakorolt ​​a Toyotára és a világra, az elektromosság hangsúlyozásával és a jövőbeli trendek félelem nélkül történő meghatározásával autentikus autóikonná vált. Az új generáció, amely Európában kizárólag Plug-in Hybridként lesz elérhető, megteszi a következő lépést ezen az úton.

A Toyota elkötelezett a szén-dioxid-semlegesség mellett, és az eredetileg a Prius által kifejlesztett hibrid technológia továbbra is jelentősen hozzájárul a nulla károsanyag-kibocsátás felé való átálláshoz. Az új Plug-in Prius megerősíti a Toyota többtechnológiás termékcsaládját, amely akkumulátoros elektromos (BEV) és üzemanyagcellás elektromos (FCEV) megoldásokat is tartalmaz, növelve a hatékonyságot és elérhető szén-dioxid-csökkentést.

Az új technológiák útkeresőjeként a Prius mindig is más modellek jövőjét inspirálta, és az új generáció folytatja ezt az úttörő szellemet. Bemutatja a Toyota új generációs Plug-in Hybrid rendszerét, amely egy mindenre kiterjedő evolúció, a megnövelt, nagy kapacitású akkumulátor révén megnövelt teljesítménnyel.

Az erősebb motorgenerátor és a kétliteres motor kombinált 223 DIN LE (164 kW) teljesítménnyel kapcsolja be a vezető érzékszerveit az erőteljes és érzékeny gyorsulás érdekében. Eközben az átdolgozott karosszéria aerodinamikailag áramvonalas lett, hogy optimalizálja a légáramlást, és kiváló üzemanyag-hatékonyságot, kezelhetőséget és stabilitást érjen el.

A jellegzetes stílust, amellyel a Prius híressé vált, egy kupészerű sziluett emeli új, dinamikusabb szintre, erős érzelmi reakciókat inspirálva. A Toyota New Global Architecture (TNGA) második generációs GA-C platformjára épül, amely csökkenti a súlyt és növeli a merevséget. Az alacsonyabb súlypont az akkumulátor és az üzemanyagtartály elhelyezésének optimalizálásával érhető el, így lenyűgöző vezetési élményt és nyugodt utazást tesz lehetővé.

A tágas utastér a vezetési élményt és az izgalmat ötvözi, a Prius új „szigeti architektúrájú” keretét felhasználva a tiszta és tágas belső tér érdekében. Az üléspozíció alacsonyabb, így sportosabb érzést kelt, míg a kijelzők és a kezelőszervek az optimális használhatóság érdekében vannak elhelyezve.

Vezetési teljesítmény

Az új generációs hibrid rendszer a vezetési élmény teljes körű fejlesztését valósítja meg a plug-in Priuson, nagyobb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosítva. A 2,0 literes TNGA motor 148 DIN LE (111 kW) teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, 160 DIN LE (120 kW) transaxle első motorral kombinálva 223 DIN LE (164 kW) teljes rendszerteljesítményt biztosít. A jelenlegi generáció 122 DIN LE-s (90 kW) Plug-in Hybrid konfigurációjához képest a megnövelt teljesítmény erőteljes és érzékeny gyorsulást biztosít.

Azzal a céllal, hogy a legtöbb napi vezetést EV üzemmódban lehessen lebonyolítani, az EV hatótávolsága megnövekedett, és több mint 50%-kal hosszabb, mint a jelenlegi generáció. Ez az új, 13,6 kWh-s lítium-ion akkumulátornak köszönhető. A nagyobb energiasűrűségű cellák optimalizált csomagolást tesznek lehetővé, ezért az akkumulátorcsomag kellően kompakt ahhoz, hogy a hátsó ülés alá lehessen beszerelni, így lejjebb kerül a súlypont.

A maximális hatékonyság érdekében opcionálisan tiszta energia is előállítható a tetőn elhelyezett napelemekkel.

Design – Külső

Az ikonikus ékforma, amely a második generáció óta eredeti Prius, fejlődött, és elegáns, modern vonalakat ölel fel. Sima, sima sziluettet alakítottak ki a teljes magasság 50 mm-rel történő csökkentésével, a tetőcsúcs hátrafelé mozgatásával és nagyobb átmérőjű, akár 19 hüvelykes gumiabroncsokkal.

A szükségtelen formákat és vonalakat elvetették, így egyszerű és letisztult, a levegő természetes áramlása által ihletett formatervezés maradt. A jellegzetes formát az előző generációhoz képest 50 mm-rel hosszabb tengelytáv erősíti. Ugyanakkor a teljes hossz 46 mm-rel csökkent.

Az elődjénél 22 mm-rel szélesebb Prius kiállása dinamikus, az elején pedig egy kalapácsfej-motívum elegánsan integrálja a lámpákat, amelyek kiemelik a jellegzetes formát. A hátsó nézetet egy háromdimenziós lineáris világítóelem emeli ki, amely a progresszív dizájnt hangsúlyozza, és a merész Prius logóra irányítja a figyelmet.

Tervezés – belső

A fekete színű belső teret a Prius új „szigeti architektúrája” szerint három zónára osztják: környezetre, vezetőmodulra és lebegő műszerfalra.

A vezető és az utasok számára egyaránt tágas a környezet, stílusos, nagy értékű anyagokból épült, harmonikus hangsúlyokkal, amelyek kiemelik a dinamikus érzést és a céltudatosság érzését.

A vezetői modul a hét hüvelykes TFT LCD-képernyő köré épül, amely közvetlenül a látómezőben helyezkedik el, és növeli a biztonságot azáltal, hogy a vezető szemét az úton tartja.

Az újonnan tervezett műszerfal az utastér kényelmét, a letisztult elrendezést helyezi előtérbe, minimális behatolást a vezető előrelátásába, használhatóságába és megjelenésébe. Egyesíti a diszkrét, alsó középső képernyőt és a vékony légkondicionáló kezelőszerveit, míg a műszerfal megvilágítása a Toyota Safety Sense értesítéseihez kapcsolódik, és a színváltozásokon keresztül figyelmeztet.

Legyen szó váratlan menetteljesítményéről, megnövekedett hatékonyságáról vagy kívül-belül letisztult, dinamikus kialakításáról, az új generáció folytatja a 25 évvel ezelőtt kezdődött innovatív hagyományt. Az egyedülálló Prius történetének ez az új fejezete akkor kezdődik, amikor 2023 tavaszán Európában bemutatkozik az ötödik generációs, plug-in Prius, amely új referenciákat állít fel a technológia, a hatékonyság és a nyugalom terén.

 

forrás Toyota press

Ez a weboldal a forgalom mérésére szolgáló Google Analytics Cookie-kat használ. Bővebben
Megértettem