TOYOTA GAZOO

2023-02-25

WEC 2023 szezon

 TOYOTA GAZOO Racing készen áll 2023-ra a felülvizsgált GR010 HYBRID-del A TOYOTA GAZOO Racing bemutatott egy átdolgozott GR010 HYBRID Hypercart a 2023-as szezonra, amikor megvédi első […]

 TOYOTA GAZOO Racing készen áll 2023-ra a felülvizsgált GR010 HYBRID-del

A TOYOTA GAZOO Racing bemutatott egy átdolgozott GR010 HYBRID Hypercart a 2023-as szezonra, amikor megvédi első számú státuszát új versenyzőkkel szemben a Le Mans-i 24 órás verseny és az FIA Endurance Világbajnokság (WEC) izgalmas korszakának kezdetén.

 

A csapat hihetetlen sikereinek sorozata, amely eddig öt egymást követő Le Mans-i győzelmet és négy sima WEC-bajnoki címet tartalmaz, minden eddiginél több Hypercar-résztvevővel mérkőzik meg a hét futamból álló 2023-as szezonban, amely magában foglalja a Le Mans-i 10. 24 óra.

A Cadillac, a Ferrari, a Porsche és a Vanwall csatlakozik a Peugeot és Glickenhaus meglévő Hypercar-versenyéhez, hogy egy 13 autóból álló rajtrácsot alkossanak a WEC-ben, és Le Mans-ban még több autó várható a kitartás legnagyobb díjáért folyó versenyben. verseny.

A GR010 HYBRID volt az első Hypercar, amely 2021 januárjában áttörte a fedezetet, és a megbízhatóság és a hatékonyság optimalizálása érdekében a kulcsfontosságú területeken a részletfejlesztési programon ment keresztül, akárcsak 2022-ben.

Az 520 kW-os (707 LE) 3,5 literes motorból és 200 kW-os (272 LE) villanymotorból álló, nagy teljesítményű Racing Hybrid hajtásláncon a súlycsökkentés és a megbízhatóság javítása érdekében módosították a több mint egy évtizedes tapasztalatból szerzett egyedülálló tudást. hibrid hajtásláncokkal Le Mans-ban.

A 2023-as fejlesztésű GR010 HYBRID leglátványosabb változásai a karosszériát érintik. A vezethetőség és az aerodinamikai konzisztencia javítása érdekében új merülősík aerodinamikai eszközöket vezettek be az első sarkokon és egy kisebb hátsó szárnyvéglemezt, valamint egyéb részletmódosításokat.

A karosszérián is módosításokat hajtottak végre azzal a céllal, hogy javítsák a fékhűtést, és lehetővé tegyék a hűtési lehetőségek gyors megváltoztatását verseny közben, ami az elöl és hátul elhelyezett új szellőzőnyílások révén valósult meg. Ezen túlmenően felülvizsgálták a fényszóró-elrendezést, hogy optimalizálják a láthatóságot éjszakai vezetés közben.

A karosszéria alatt a GR010 HYBRID súlycsökkentési programon ment keresztül, hogy a teljes tömeget a szabályozás által megengedett minimális 1040 kg-ra csökkentsék. Ez az autó 2020-as tervezési szakaszában született kompromisszumokra vonatkozik, amelyek a Hypercar szabályozás fejlődésének eredményeként születtek.

A GR010 HYBRID ismét 100%-ban megújuló bioüzemanyagot használ, amely bormaradványokból és mezőgazdasági anyagokból készül, ami legalább 65%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást, és hozzájárul a tartós versenyzés fenntarthatóságának növelésére irányuló folyamatos erőfeszítésekhez.

Ezen erőfeszítések kiegészítéseként a gumiabroncsok használat előtti előmelegítése többé nem megengedett, ami csökkenti az energiafogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ennek eredményeként a Michelin egy új gumikeverék-családot mutatott be, amelyet úgy terveztek, hogy gyorsan elérje a maximális üzemi hőmérsékletet, miközben megőrzi a tartósságot és a teljesítményt.

A GR010 HYBRID ismét kihasználja a TOYOTA GAZOO Racing hosszú távú partnereinek műszaki szakértelmét, akik továbbra is jelentősen hozzájárulnak a sikerhez. A DENSO hűtőket és gyújtógyertyákat szállít, miközben az AISIN mellett az első motorhoz is hozzájárul. A RAYS könnyű magnézium könnyűfém keréktárcsákat, az Akebono monoblokkból készült könnyűfém féknyergeket, a Mobil 1 pedig a választott kenőanyag.

A TOYOTA GAZOO Racing egyedülálló a 2023-as rajtrácson, köszönhetően a kizárólag bizonyított Le Mans-i győztesekből és WEC-bajnokokból álló pilótáknak. Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López egymást követő hatodik szezonban fog összeállni a 7-es autóval, míg a tavalyi Le Mans-i és a világbajnoki címet nyerő Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa a 8-as GR010 HYBRID-ben egyesíti erőit.

A teszt- és tartalékpilóta szerepét Kazuki Nakajima tölti be, aki 2021 végén vonult vissza a versenyzéstől, miután három Le Mans-i győzelmet és egy világbajnokságot, valamint két Super Formula címet ért el. Ezt a szerepet a TOYOTA GAZOO Racing Europe alelnöki posztjával párhuzamosan látja el.

A szezon március 11-12-én kezdődik egy hivatalos Prologue teszttel, majd március 17-én következik az 1000 mérföld Sebring, majd Portimaoba (április 16.) és Spa-Francorchampsba (április 29.) indul. A szezon csúcspontjára, a Le Mans-i 24 órás futam centenáriumi versenyére június 10-11-én kerül sor, az utolsó három futam előtt, Monzában (július 9.), Fuji Speedwayben (szeptember 10.) és Bahreinben (november 4.).

Kamui Kobayashi, csapatfőnök : „Ez az a szezon, amire vártunk. A rajongók számára elképesztő, hogy ennyi gyártó versenyez a Hypercar-ban, és csapatként izgatottak vagyunk az új versenyzők előtt. Szeretnénk részesei lenni egy nagy küzdelemnek az élen, amely szórakoztatja a rajongókat és sok nagyszerű emléket idéz elő, különösen a 100 .Le Mans évfordulója. A TOYOTA GAZOO Racingnél soha nem állunk meg, és mindig azon dolgozunk, hogy egyre jobb autókat készítsünk. Így a tavalyi évhez hasonlóan a 2023-as szezonra is bevezettünk néhány fejlesztést a GR010 HYBRID-ünkhöz. Ezek a frissítések a Higashi-Fuji és Köln csapattagjai, valamint partnereink és beszállítóink közötti szoros együttműködés eredménye, ezért szeretném megköszönni mindenkinek az eddigi kemény munkáját. A pilóták első benyomásai a felülvizsgált autóról a kifutás és a szezon előtti tesztjeink után pozitívak, ami önbizalmat ad, hogy együtt küzdhetünk Le Mans-i és WEC-bajnoki címeink megőrzéséért.”

Pascal Vasselon, műszaki igazgató: „Autónk továbbfejlesztését a megbízhatóság, a vezethetőség és a szervizelhetőség további javítása érdekében végeztük, ami a folyamatos fejlesztést célzó szokásos hosszú távú tervünk része. 2022-re nagy evolúciót hajtottunk végre a kerékméret megváltoztatásával, amelyre szükség volt bizonyos problémák megoldásához, amelyektől szenvedtünk, és ez meghozta a várt előnyöket. A 2023-ra végrehajtott módosításaink a folyamat szokásos következő lépései, és biztató eredményeket láttunk a szezon előtti teszteken. Izgalmas versenyezni idén a Hypercar új belépőivel, különösen a rajongók számára, de a megközelítésünk nem változik. A munka ugyanaz marad; célunk a győzelem, ezért a maximumot kell kihoznunk a csomagunkból, hibák nélkül. Mindig így állunk a versenyzéshez. Megbízhatóság és globális ütemezés, valamint a baleseti kockázatok csökkentése, 

forrás TOYOTA press

 

Ez a weboldal a forgalom mérésére szolgáló Google Analytics Cookie-kat használ. Bővebben
Megértettem