HYBRID

2023-02-18

A PEUGEOT ÚJ 48V-OS HIBRID ERŐVÁLLÍTÁST BEVEZETT A 3008-AS ÉS 5008-AS SZÁMÁRA

A PEUGEOT új 48 V-os HIBRID hajtásláncot jelentett be a 3008-as és 5008-as modellekhez. Az új hajtáslánc kiegészíti a meglévő PEUGEOT villamosított kínálatát, és egy 136 […]

A PEUGEOT új 48 V-os HIBRID hajtásláncot jelentett be a 3008-as és 5008-as modellekhez. Az új hajtáslánc kiegészíti a meglévő PEUGEOT villamosított kínálatát, és egy 136 lóerős PureTech benzinmotort párosít egy 6 fokozatú duplakuplungos elektromos motorral, amely csökkenti az integrált elektromos sebességváltót. üzemanyag-fogyasztás 15%-kal.

Ez az új hajtáslánc veszi át a PureTech 130 EAT8 kínálatát, és hamarosan elérhető lesz a PEUGEOT kínálatának többi modelljein is, beleértve a 208-as, 2008-as, 308-as, 308-as SW-t és az új 408-ast . A PEUGEOT 3008 és 5008 modellek elsőként élvezik az új HYBRID hajtáslánc előnyeit, és az első vásárlói átadásra 2023 nyarán kerül sor.

 

A mindennapi vezetés során a belsőégésű és az elektromos motorok párhuzamosan vagy külön-külön is működhetnek a hatékonyság maximalizálása érdekében, és a vezetők a PEUGEOT i-Cockpit®-en keresztül értesülnek arról, hogy melyik energiaforrást használják. Ha az akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi, a HYBRID rendszer lehetővé teszi az indítást, manőverezést és alacsony sebességű haladást nagy forgalomban 100%-ban elektromos üzemmódban. Városi közlekedésben a PEUGEOT 3008 és 5008 HYBRID az idő több mint felében 100%-ban zéró károsanyag-kibocsátású elektromos üzemmódban vezethető.

 

Az új 48 V-os HYBRID hajtáslánc 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és ez a megtakarítás többnyire városi vezetés közben érhető el, miközben az autópályák hatékonysága változatlan marad. Amikor az autó lassul, a benzinmotor teljesen leáll, így az elektromos motor energiát termel az akkumulátor feltöltéséhez.

 

Nagyobb fordulatszámon a belsőégésű motor leáll, ha a vezető egyenletes sebességnél elengedi a gázpedált és lassít. Amikor a motor nagy terhelés alatt áll, például előzéskor, az elektromos motor egy egyszeri lökettel további nyomatékot biztosít, amely kompenzálja a turbó reakcióidejét. Ezzel elkerülhető a visszakapcsolás, és nagyobb vezetési kényelmet és dinamizmust biztosít. Amikor a vezető teljesen lenyomja a gázpedált, az elektromos motor további 9 kW (kb. 12 LE) teljesítményt biztosít.

 

A 48V-OS HIBRID RENDSZER FŐ ALKATRÉSZEI

 

A hibrid rendszer minden eleme a motorháztető alatt található, kivéve a 48 V-os akkumulátort, amelyet a PEUGEOT 3008 és 5008 bal első ülése alá szereltek be.

 

Az 1,2 literes PureTech benzinmotor a PureTech motorok új generációja, amelyet kifejezetten a hibridizációval való optimális integráció érdekében fejlesztettek ki. Változtatható geometriájú turbóval és Miller-ciklusú működéssel* 136 lóerőt és 230 Nm nyomatékot ad le.

 

A PEUGEOT 48V HYBRID motor egy új, elektromos, hatfokozatú duplakuplungos sebességváltót (e-DCS6 Dual Clutch System) tartalmaz , nyomatéktörés nélkül, kifejezetten hibrid rendszerekhez. A sebességváltóban található az elektromos motor, az inverter és az ECU is, amely optimalizálja a jármű méretét és tömegét a vezetési teljesítmény javítása érdekében.

 

A sebességváltóba épített állandó mágneses szinkron villanymotor 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményt és 55 Nm nyomatékot fejleszt ki. Lehetővé teszi a jármű 100%-ban elektromos meghajtását alacsony nyomatékigény mellett, és segíti a belső égésű motort a fogyasztás csökkentésében. A lassítás során a motor generátorként tölti fel a HYBRID rendszer 48 V-os akkumulátorát, és biztosítja a belsőégésű motor főindítását a szíjindító segítségével. A 48 V-os motorindító gondoskodik arról, hogy a belsőégésű motor újrainduljon a tartozékszíjon keresztül, ami gyors, zökkenőmentes indítást tesz lehetővé.

 

A 48 V-os lítium-ion akkumulátor a bal első ülés alá van beszerelve, így biztosítva a teljes csomagtértérfogatot. Bruttó kapacitása 898 Wh, a rendelkezésre álló kapacitása 432 Wh. Úgy tervezték, hogy a jármű teljes élettartama alatt ugyanazt a teljesítményszintet tartsa fenn, és 8 év/100 000 mérföld garancia jár hozzá.

 

A PEUGEOT 3008 és 5008 két elektromos hálózatot épít be. Alacsony feszültségű 12V-os hálózat az autó berendezéseinek ellátásához, és nagyfeszültségű 48V-os hálózat a HYBRID rendszer ellátásához. Az áramot kizárólag a 48 V-os e-motor állítja elő. Egyenáramú feszültségátalakítót használnak a megtermelt villamos energia átvitelére az autó 12 V-os hálózatába.

 

Az új HYBRID hajtáslánccal felszerelt PEUGEOT modellek speciális kijelzővel rendelkeznek az i-Cockpit-be ágyazva.® A digitális kijelző mutatja a 100%-ban elektromos vezetést (a sebességmérő kék színben), a rendszer energiaáramlását, az akkumulátor töltöttségi szintjét, az üzemállapotot. teljesítménymérő (Charge, Eco, Power) és az elektromos üzemmódban megtett távolság százalékos aránya bármikor vagy az út végén.

 

Ezen túlmenően ezek a modellek AVAS-szal (Acoustic Vehicle Alerting System) lesznek felszerelve, amely akár 18 mérföld/órás sebességgel is kiad egy hangot a szabadban, hogy figyelmeztesse a gyalogosokat és a kerékpárosokat, hogy a jármű közeledik.

 

Az új HYBRID hajtáslánc teljesíti a PEUGEOT azon kötelezettségvállalását, hogy 2023-ban teljesen villamosított paletta lesz. 2025-re a PEUGEOT 100%-ban elektromos változattal is elérhető lesz a teljes kínálatban, 2030-ban pedig kizárólag elektromos járműveket fog értékesíteni az Egyesült Királyságban.

forrás PEUGEOT

Ez a weboldal a forgalom mérésére szolgáló Google Analytics Cookie-kat használ. Bővebben
Megértettem