PÁRIZS, Franciaország – A Nissan e-4ORCE a Pireneusokban landol egy felvillanyozó tesztvezetéssel, három országon.
A kettős motoros összkerékhajtási rendszert, az e-4ORCE-t kifejezetten a Nissan elektromos és villamosított járműveihez tervezték és fejlesztették ki, hogy magabiztos és megnyugtató teljesítményt nyújtson minden körülmények között és évszakban.
A csúszós és jeges bajor telektől a tavasz szárazabb és ragyogóbb virágos ébredéséig az Alpokban. A rekkenő nyarak csúcsától a kiszámíthatatlanul nedves, szeles és lombos angliai őszig a Nissan e-4ORCE technológiát minden évszakra tervezték.
A Pireneusok havas hegyvidéki terepének meghódítása és a jeges Circuit Andorra – a világ legmagasabb állandó versenypályája, 2400 méter magasan – navigálása a szélsőséges téli körülmények között, ez a hajtás kiemeli az e-4ORCE azon képességét, hogy kiváló irányíthatóságot és kezelhetőséget biztosítson minden területen. felszíni viszonyok.
Az “e” az e-4ORCE-ben a Nissan 100%-ban elektromos motoros hajtásrendszerét jelenti. A „4ORCE” a jármű fizikai erejére és energiájára utal, a „4” pedig az összkerék-vezérlést jelenti. A Nissan erőátviteli mérnökeiből álló csapatok három alapvető elemben – az elektromos motorok irányításában, az összkerékhajtási rendszerekben és a futóművezérlési technológiákban – egyesítették átfogó szakértelmüket, hogy olyan innovatív technológiát dolgozzanak ki, amely megnyugvást és dinamikus egyensúlyt biztosít a mindennapi helyzetekben.
Mivel egy ikermotoros rendszer, jelentős csomagolási előnyöket kínál azáltal, hogy nincs szükség kardántengely elhelyezésére, amelyet a hagyományos mechanikus rendszer megkövetel. Ha minden tengelyen egy motort helyezünk el, akkor nagyobb a belső tér, és nincs szükség differenciálmű elhelyezésére.
e-4ORCE: erőteljes és sima hajtás
Az innovatív e-4ORCE összkerékhajtási rendszert a Nissan tisztán elektromos hajtásláncaihoz vagy az úttörő e-POWER rendszerhez való használatra tervezték. A hajtott kerekeket mindkét esetben tisztán az akkumulátorról táplált villanymotor hajtja.
Az X-Trail esetében a kettős e-motoros rendszer összteljesítménye 157 kW (213 LE), egy 150 kW-os első motorral (330 Nm nyomaték) és egy hátsó 100 kW-os motorral (195 Nm nyomaték). Ez élénk gyorsulást generál 0-100 km/h-ra 7 másodperc alatt. 10 000-szer gyorsabb hátsó nyomatékválasza van, mint egy mechanikus 4WD rendszernek.
Az Ariya e-4ORCE teljes rendszerteljesítménye 225 kW (306 LE), amely akár 600 Nm nyomatékot produkál. Ez élénk gyorsulást eredményez 0-100 km/h-ról 5,7 másodperc alatt. Mindkét jármű magabiztos és agilis irányíthatóságot élvez minden körülmények között, ami erőteljes, de egyenletes vezetési élményt tesz lehetővé.
e-4ORCE: Kiváló vezérlés és intuitív kezelés
Az e-4ORCE rendszer az akkumulátort használja a tengelyenként egyenletesen elosztott ikermotoros rendszer táplálására a független kerékvezérlés érdekében. Az e-4ORCE rendszer bekapcsolásával a vezetők könnyedén követhetik a tervezett kanyarvonalat minimális kormánykorrekció mellett, így érezhetik az elektromos járművek erejét, és élvezhetik az elektromos kezelési élményt. Az e-4ORCE technológia folyamatos kiegyensúlyozott futóművezérlést, vonalkövetést és kormányzási pontosságot biztosít, hogy előre jelezze a vezető viselkedését, és kompenzálja az olyan gyakori reakciókat, mint az alulkormányzottság, így az utastér vízszintben marad a kellemesebb autós élmény érdekében.
e-4ORCE: bizalom minden felületi körülmény között
Az e-4ORCE esetében a forgatónyomaték elöl és hátul oszlik el, hogy maximalizálja a gumiabroncs tapadást az útfelület viszonyai és a jármű helyzete szerint, miközben a fékezést mind a négy keréken egyénileg szabályozzák. Az ikermotoros rendszer precíz irányításának és a féknyomaték-vektor képességeinek köszönhetően a jármű tartja a megfelelő irányt, legyen az út nedves, olajos, csúszós, nedves levelekkel, hóval vagy jéggel borított út.
A jármű közúti egyensúlyának kulcsa az ikermotoros rendszer kiegyensúlyozott erőelosztása, amely a másodperc 1/10000-ed része alatt állítható, lényegesen gyorsabban, mint a hagyományos mechanikus összkerékhajtási rendszerek.
e-4ORCE: Döntésszabályozás a kényelmes utazás érdekében minden utas számára
Az e-4ORCE további előnye minden utas számára a kényelmes vezetés, minimális hosszirányú „merüléssel” lassítás közben, köszönhetően az erős regeneratív fékezésnek. A dőlésszöget az első és a hátsó tengely közötti regeneratív egyensúly szabályozása csökkenti. Az ikermotoros rendszer pedig nagyobb szintű regeneratív energiafelvételt jelent, mint az egymotoros rendszer, és minden alkalommal optimalizálja a jármű hatékonyságát.
“Az e-4ORCE a legújabb sok előremutató technológia közül, amelyet a Nissan fejlesztett ki az évek során. Az elektromosítás lehetőséget adott számunkra, hogy hatalmas ugrást tegyünk az összkerékhajtási technológia hatékonyságában és reakciókészségében. Meggyőződésünk, hogy ügyfeleink értékelni fogják az e-4ORCE-t az Ariyán és az új X-Trail-en, még akkor is, ha esetleg nem is tudnak róla, hogy a színfalak mögött működik” – mondta Cliodhna Lyons, a Nissan AMIEO terméktervezésért felelős alelnöke.
Az e-4ORCE bevezetése jelentős lépés a Nissan villamosítási útján egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé.
# # #
A Nissan AMIEO-ról (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia)
A Nissan célja, hogy valóban fenntartható vállalattá váljon, egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé haladva.
A fenntarthatóság a Nissan hosszú távú jövőképének, az Ambition 2030-nak a középpontjában áll . A kritikus környezeti, társadalmi és fogyasztói igényekre reagálva ez a stratégia villamosított modelleket és technológiai innovációt kíván szállítani a kulcsfontosságú piacokon világszerte, elősegítve a mobilitást és azon túl is. Az Ambition 2030 támogatja a Nissan azon célját , hogy 2050-re termékei és tevékenységei teljes életciklusa során szén-dioxid-semleges legyen. A Nissan AMIEO régió, amelynek középpontjában az EV36Zero , felgyorsul az elektromos jövő felé való elmozdulásban.
A Nissan termékeivel, szolgáltatásaival és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségével kapcsolatos további információkért látogasson el ide Új Ablaknissan-global.com . Ön is követhet minket Új AblakFacebook , Új AblakInst
forrás Nissan press