Teljesen megújult külsővel érkezik az Opel legkedveltebb kompakt SUV típusa, a Mokka. Ráadásul a hírek szerint elsőnek 2021-ben az elektromos verzió kerül forgalomba. Jó design, modern műszaki tartalom, 310 km-es WLTP hatótáv, 350 literes csomagtér. Az Opel Mokka-e egy jó választás lehet.
Bár az Opel Mokka-e műszaki rokonsága tagadhatatlan a Peugeot e2008 testvérmodellel, a design terén óriási a különbség. A PSA konszernnél a tervezés során törekedtek az egyedi megjelenésre, így nem csak az embléma vagy a lámpák vonala különbözteti meg a két autót.
Teljesen eltűntek a Peugeot e-2008 vonalainak és íveinek kavalkádja, és természetesen a Peugeot márkaarculat jellegzetes oroszlán (fog? karom?) lámpa megoldása is hiányzik.
Az Opel Mokka új designja, legtisztultabb és remek átmenetet mutat az előd modell jellegzetességei és az Opel jövőbeni márkaarculata között. Megmaradt az előd jellegzetes tető és övvonal megoldása, de azt orrész és a lámpamegoldás már a következő generációs Opel modellek megjelenését jelzi.
Összességében inkább a Seat el-Born elektromos autó formavilágához áll közel, annak radikális szögletessége és jellegzetes lámpakialakítása nélkül. Vélhetően a design terén (is) annak konkurenciájának szánják.
Belül egy modern és mai igényeknek, trendeknek megfelelő kialakítást találunk. A műszerfalat a tabletszerű kijelzők uralják, melyek testre szabható tartalommal a számunkra szükséges információkat mutatják. Az ergonómia tekintetében jó hír, hogy nem tűntek el teljesen a fizikai gombok sem a középkonzolról sem pedig a multifunkciós kormányról. A vonalak és az anyaghasználat pedig izgalmassá teszik az egyébként elsőre sötétnek tűnő beltéri elemeket.
Az új Opel elektromos autó modell a PSA konszern CMA platformjára épül. Ez a Corsa modellhez hasonló méretű autók elektromos hajtásláncát tartalmazza. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor ebben a platformban úgy került elhelyezésre, hogy sem az utastéri helykínálat, sem pedig a csomagtér mérete esetében nincs komoly különbség a belsőégésű motorral szerelt változatokhoz képest. Az akkumulátor aktív folyadékhűtéssel rendelkezik, amely a működés- és a töltésoptimalizálásban segít.
A 136 lóerős (100 kW) elektromos motor 260 Nm nyomatéka az első pillanattól rendelkezésre áll, mindezt csendesen és zéró emisszióval teszi. A teljes hatótáv WLTP szabvány szerint akár 310 km, ami bőségesen elegendő hosszabb utakhoz is, főleg, hogy a gyorstöltés lehetősége rendelkezésre áll.
Vezetési módokból 3 áll rendelkezésre. Ahogy a konkurens modelleknél már megszoktuk, itt is a Sport/Normal/Eco módok közül választhatjuk ki vezetési stílusunkhoz vagy éppen a pillanatnyi igényeinknek megfelelő gyorsulást és menetdinamikát.
Újdonság viszont a kétféle fékezési mód. Az Opel Mokka megkapja a 2008-as modellben megismert állítási lehetőségeket. A „Mérsékelt” módban a belsőégésű modellekhez hasonló fékezési érzést kapjuk. De rendelkezésre áll az un. „Fokozott” fékezési mód, amely gyakorlatilag az egypedálos üzemnek felel meg. Ebben az esetben a „gáz”pedál felengedésével párhuzamosan növekszik a fékerő. Így az erősebb motorfék segítségével lassul az autó és közben több energiát táplál vissza az akkumulátorba.
Az aktív folyadékhűtéses akkumulátor miatt a töltés terén jó a mai igényeknek megfelelő töltési időket kapunk:
A töltés természetesen nyomon követhető és vezérelhető lesz okos-telefonról és az iparági hírek szerint a Mokka akkumulátora is megkapja majd a 70%-os kapacitására vonatkozó 8 éves garanciát is.
A 2021-ben megjelenő Mokka elektromos verziójának áráról még nem közölt az Opel hivatalos adatot. A forrásaink szerint viszont várhatóan a Seat el-Born konkurensének szánják, így annak ára környékén várható. A PSA testvérmodell (e-2008) belépő ára jelenleg 10,9 millió és forrásaink szerint az Opel Mokka-e árban picivel az alá lesz pozicionálva.
Szerző: GMZ | Forrás: Opel, Peugeot, NetCarShow