Melegítse elő az akkumulátort, ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását, és állítsa be megfelelően az utastér hőmérsékletét ‑ fedezze fel legjobb tippjeinket, hogy télen is hatékonyan használhassa elektromos autóját.
Mielőtt útnak indulna, söpörje le a havat és kaparja le a jeget az autójáról, hogy elkerülje az aerodinamikai hatásokat, és a plusz súly ne befolyásolja a hatótávolságot. A vastag hóréteggel borított autó vezetése a látási viszonyokat és a világítást is akadályozhatja, ami hatással lehet a vezetési teljesítményre. A jég és a hó lassabban olvadhat egy elektromos autóban, mivel a belső égésű motor nem termel hőt.
Tudjuk, hogy már mondtuk korábban is, de az ismétlés mindig hasznos ‑ ne felejtse el előmelegíteni az elektromos autóját. Egy meleg akkumulátor nem megy át felesleges energiaigényes folyamatokon, hogy a legjobb működési feltételeket megtalálja. Ha lehetséges, mindig fűtött garázsban parkoljon. Ezzel energiát takaríthat meg a kinti hidegben való parkoláshoz képest.
Fontolja meg, hogy töltés közben előmelegítse az autót. A belső égésű motorral rendelkező autókkal ellentétben az elektromos autó zárt térben való előmelegítésekor nem kell aggódnia a károsanyag-kibocsátás miatt.
Amint az autó felmelegszik, az akkumulátornak nem kell az utastér fűtésére több energiát felhasználnia. Ha az akkumulátor felmelegedett, az utazás megkezdésekor hatékonyan tudja felvenni az egypedálos vezetés során keletkező energiát.
Az elektromos Volvo gépkocsijában található Range Assistant funkció segít az energiaigényes vezetési körülményeket azonosítani.
Hidegebb időben csökkenhet a gumiabroncsok nyomása, ami az úton nagyobb ellenálláshoz és magasabb energiafogyasztáshoz vezethet. Ezért télen mindenképpen tartsa szemmel az abroncsnyomást, hogy maximalizálja a vezetés hatótávolságát.
Nem kell mindig az egész utasteret befűtenie ahhoz, hogy hideg időben kellemes vezetési környezetet biztosítson. Az ülés- és kormánykerékfűtés energiatakarékos, és az egész teljes utastér fűtése nélkül is kellemes klímát biztosíthat.
Keresse meg elektromos Volvo központi kijelzőjén a „Range Assistant” lehetőséget. Ott keresse meg a „hatótávolság-optimalizálás“ funkciót. Ha bekapcsolja, az energiatakarékosság és az elektromos autó hatótávolság-maximalizálása érdekében az éghajlati beállítások automatikusan alkalmazkodnak. Ne feledje, hogy a funkció automatikusan kikapcsol, ha az akkumulátor töltöttsége meghaladja az 50 százalékot.
A jobb energiahatékonyság érdekében mindig igyekezzen elkerülni a földutakat és havas utakat. Használja az elektromos Volvo gépkocsijában található Range Assistant funkciót, amely segít az energiaigényes vezetési körülményeket azonosítani.
Tartson egyenletes sebességet, és a hirtelen és erőteljes fékezés helyett inkább a kíméletes fékezést válassza. Ez nemcsak a hatótávolság meghosszabbítását segíti, hanem téli körülmények között a közlekedés biztonságát is fokozza.
Az egypedálos vezetési mód a regeneratív fékezéssel együtt kényelmes és energiatakarékos funkció a városi vezetésnél és alacsonyabb sebesség mellett.
Nagyobb sebességnél, például autópályán való vezetéskor azonban energiatakarékosabb, ha csak leveszi a gázról a lábát, és minimalizálja a felesleges fékezést. Bár a regeneratív fékezéssel visszanyerhet némi energiát, a korábbi sebességre való visszagyorsítás mindig több energiát igényel.
Amikor leállítja az elektromos autót, az akkumulátor általában meleg és optimális körülmények között van az energiafelvételhez. Mielőtt az elektromos autó túlságosan lehűlne csatlakoztassa közvetlenül egy töltőállomáshoz.
Ha olyan pihenőhelyen vagy benzinkúton áll meg, ahol van töltőpont, akkor is csatlakoztassa autóját, ha az akkumulátor töltöttségi szintje jó. Ez előkészíti a zökkenőmentes utazást, és csökkenti a későbbi hosszabb töltési szünetek szükségességét. Ne feledje, hogy sok töltőszolgáltató kínál gyorstöltési lehetőséget.
Reméljük, hogy tippjeink hasznosak voltak Önnek. Biztonságos és hatékony téli vezetést kívánunk!
forrás Volvo press