- Lexie Alford és az új, teljesen elektromos Ford Explorer soha nem látott járműkonvojt vezet a rekordot felállító 30 000 km-es utazás célvonalán; új korszakot hirdet a Ford számára Európába
- A „világ végső tesztvezetésének” ünneplésére a Ford új, teljesen elektromos Explorert bocsátott forgalomba Európában, lehetővé téve az ügyfeleknek, hogy elkezdjék megtervezni saját kalandjaikat.
- Az európai gyártású SUV kategóriája legjobb hatótávját, több mint 600 km-t képes elérni egyetlen feltöltéssel; DC töltéssel körülbelül 26 perc alatt képes 10-80 százalékra feltölteni
NICE, Franciaország, 2024. március 26. –Lexie Alford kalandor ( @LexieLimitless ) ma felállította azt a hivatalos rekordot, hogy ő volt az első ember, aki megkerülte a Földet elektromos járművel 1 az új, teljesen elektromos Ford Explorer segítségével. A Charge Around The Globe megünneplésére a Ford megerősítette az új Ford Explorer termékcsalád árát és specifikációit, és hivatalosan is elérhetővé tette a világ körüli elektromos autót azon vásárlók számára, akik készek saját kalandjaik megtételére, legyenek akár nagyok, akár kicsik.
A franciaországi Nizzában a célvonalon áthaladva Lexie és az új Ford Explorer ikonikus Ford járművekből álló konvojt vezettek, mellettük a jelenlegi modellek, amelyek a vállalat jövőképes irányvonalát alakítják.
„A Ford szenvedélyt és érzelmeket szeretne hozni az elektromos járművekbe Európában. Elég unalmas autó és SUV van odakint. Az új Explorer a Ford egyedi karakterét képviseli, amely minden autóra rányomja bélyegét ebben a fantasztikus konvojban” – mondta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója, aki részt vett az ünnepségen. „Büszkék vagyunk arra, hogy piacra dobjuk ezt az új, teljesen elektromos személygépkocsit, amelyet kifejezetten Európa útjaira és vásárlóira terveztek, és nyilvánvalóan a világ bármely pontjára képes elvinni.
Az Explorer hihetetlen útja hat kontinensen haladt át, 27 országot vezetett át, és több mint 30 000 kilométert tett meg, mindezt csak elektromos árammal. Az afrikai áramkimaradásokkal, a chilei Atacama-sivatag töltési infrastruktúrájának hiányával, megépítetlen utakkal, hegyi hágókkal és fagyos körülményekkel küzdve az eredmény bebizonyította, hogy mi minden lehetséges egy elektromos járműben.
„Lexie útja az új Ford Explorer tökéletes tesztvezetése volt, minden időjárási és útviszonyokkal szembenézve, és szinte minden töltési forgatókönyvvel megbirkózott” – mondta Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója. „Megtestesíti ennek a cégnek az igazi „tehet” szellemét, megragadva ezt a nagyszerű lehetőséget, hogy ne csak magunkat teszteljük, hanem a világ töltési infrastruktúráját is. A célvonal mai átlépése bizonyítja, hogy mire képes az új, teljesen elektromos Ford Explorerben, és örülünk, hogy az ügyfelek hamarosan maguktól is megtudhatják.”
A Lexie a kihíváshoz használt jármű a Ford Explorer gyártás előtti változata volt, amely már megrendelhető. Az út során különféle töltési megoldásokat használt a 2,2 kW-os AC fali aljzatoktól a DC gyorstöltőkig és a hordozható akkumulátorcsomagig.
Az út során Lexie a MegaConsole utastérben épített tárolóhelyre támaszkodott, amely három 1,5 literes italos palack tárolására alkalmas, fűtött és masszírozó vezetőülésre, valamint hangvezérlésű, állítható érintőképernyővel rendelkező SYNC Move Infotainment 2- re – ezek a funkciók mindkét Ford Explorer esetében alapfelszereltség. és Ford Explorer Premium modellek.
„Ezen az epikus kalandon hihetetlen embereket ismertem meg a világ számos szegletéből, és 27 gyönyörű országot tapasztaltam meg a volán mögött. De ez az út egyedülálló kihívásokkal járt” – mondta Lexie, aki a világ legfiatalabb országának rekordját is birtokolja. „Egy életen át tartó megtiszteltetés volt, hogy a Ford ránk bízta, hogy megkerülje a Földet az elektromos Explorerrel, amely az elmúlt hat hónapban olyan volt, mint otthon. Az volt a célom, hogy feszegessem annak határait, amit egy elektromos járműben meg lehet tenni, és büszkén mondhatom, hogy meg is tettem!”
Bármilyen kalandra felszerelve
Az új, teljesen elektromos Explorer a Ford első Európában kifejlesztett és gyártott személyautója, amely egyesíti a német mérnöki tervezést, az amerikai stílust és a kiváló szabványos specifikációkat, amelyek akkumulátoros elektromos hajtásláncokat tartalmaznak a kipufogógáz-kibocsátásmentes vezetés érdekében – és akár 602 km-es hatótávolságot is. egyetlen töltéssel. 3
Az Explorer egymotoros hátsókerék-hajtású (RWD) vagy kétmotoros összkerék-hajtású (AWD) hajtáslánccal mutatkozik be. Mindkettő egy kiterjesztett hatótávolságú, lítium-ion nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátort használ, amelyet energiasűrűsége, teljesítménye és teljesítménye miatt választottak ki az európai éghajlaton Skandináviától a Földközi-tengerig. Egymotoros RWD hajtáslánc 4 szabványos NMC akkumulátorral is elérhető lesz később.
A 10-80 százalékos töltés körülbelül 26 percet vesz igénybe 5 akár 185 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel az AWD modellnél. Az Explorer sofőrjei Európa-szerte könnyedén hozzáférhetnek majd a BlueOval Charge Network több mint 600 000 töltési pontjához 6 és fizethetnek a töltésért a FordPass alkalmazás 7 vagy az innovatív Plug & Charge technológia segítségével. Ide tartoznak az IONITY nagy teljesítményű töltőállomásai – amely konzorciumnak a Ford is alapító tagja, valamint az Allego –, amellyel a Ford a mai napon bejelentette, hogy partnerséget kötött az ultragyors töltők Ford márkakereskedésekben történő bevezetésére.
Nem csak a töltés gyors és egyszerű. Az Explorer gyorsabban tud felgyorsulni, mint egy Ford Performance Focus ST, 340 LE-vel, azaz 100 km/órás sebességet 5,3 másodperc alatt ér el az AWD modell. Az Explorer AWD 1200 kg-ig is képes vontatni. 8 És mindezt a zökkenőmentes elektromos meghajtással érik el a tökéletes finomítás érdekében – amelyet a luxus szabványos specifikáció még élvezetesebbé tesz.
A hozzávetőlegesen 470 literes kombinált tárolóhely 9 mellett, beleértve a 17 literes MegaConsole-t és a biztonságos My Private Lockert az utastérben, minden Explorer rendelkezik SYNC Move 2 csatlakoztatott infotainment rendszerrel, állítható, 14,6 hüvelykes középső érintőképernyővel, amely felemelhető és süllyeszthető. 30 foknál nagyobb ívű.
Szintén alapfelszereltség a fűtött ko
rmánykerék és az első ülések, a masszírozó vezetőülés és a vezeték nélküli telefontöltés. 10 A legmodernebb belső kialakítás magában foglalja a beépített fejtámlákkal ellátott sportüléseket és a stílusos soundbart, hogy élvezhesse a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay csatlakoztatott eszközökön keresztül lejátszott hangot. 11
Az Explorer Premium specifikáció 10 hangszórós B&O hangrendszerrel és belső belső világítással egészíti ki a hangulatot még a rivális Lexie-hez vezető utakon is, valamint az Explorer jellegzetes fényszóróit az automatikus távolsági fényű LED-ről a tükröződésmentes távolsági fényű Dynamic Matrix LED-re frissíti.
A vásárlási folyamat lehető legkönnyebbé tétele, a luxus specifikáció biztosítása és minden Explorer-ügyfél számára lenyűgöző érték biztosítása érdekében az opcionális extrák az 1 négyzetméternél nagyobb üvegfelületű panorámatetőre 12 és a Driver Assist Pack csomagra korlátozódnak. 13 Kiemelkedő elemei közé tartozik a kihangosított csomagtérajtó, amellyel akár 450 literes csomagtér is elérhető 9 vásárlással vagy kisgyermekekkel teli karokkal, a head-up kijelző, a 360 fokos kamera 13 és az új Assisted Lane Change 13 technológia.
Ezek a funkciók a több mint 15 szabványos vezetőasszisztens technológián túlmenően megtalálhatók, köztük az intelligens adaptív sebességtartó automatika Stop and Go funkcióval 13,14 , valamint a Clear Exit Warning 13 , amely segít megelőzni a kerékpárosok „ajtózárási” baleseteit.
Az új, teljesen elektromos Explorer az első jármű, amelyet a Ford Cologne EV Centerben szereltek össze 2 milliárd dolláros beruházást követően. Az ötüléses crossoverről a www.ford.eu oldalon tájékozódhatnak az ügyfelek
Extended Range RWD
Explorer/ Explorer Premium |
Extended Range AWD
Explorer/ Explorer Premium |
|
Hasznos kapacitás (kWh) | 77 | 79 |
DC töltési idő
10-80% (kb. perc) 5 |
28 | 26 |
DC max. Töltési teljesítmény (kW) | 135 | 185 |
AC max. Töltési teljesítmény (kW) | 11 | 11 |
Teljesítmény (kW) | 210 | 250 |
Teljesítmény (PS) 16 | 286 | 340 |
Hátsó nyomaték (Nm) 16 | 545 | 545 |
Első nyomaték (Nm) 16 | N/A | 134 |
Hatótávolság WLTP (km) | 602/572 3 | 566/532 17 |
Villamosenergia-fogyasztás (kWh/100 km) | 13,9/14,7 | 15,7/16,6 |
Max. sebesség (km/h) | 180 | 180 |
Accel. 0-100 (km/h) | 6.4 | 5.3 |
# # #
1 A világrekordot a RecordSetter igazolta, aki a világ különböző pontjain figyelte a kísérletet. A körülhajózási rekord felállításához Lexie és az Explorer minimumkövetelménye volt: 28 968 km-t kell megtennie, át kell haladnia két antipodean ponton, és legalább öt kontinensen utaznia kellett. Az utazásnak is ugyanazon a helyen kellett kezdődnie és véget érnie.
2 Ne vezessen zavart állapotban vagy kézi eszközök használata közben. Lehetőség szerint használjon hangvezérlésű rendszereket. Előfordulhat, hogy bizonyos funkciók le vannak tiltva, miközben a jármű sebességben van. Nem minden funkció kompatibilis minden telefonnal.
3 Az Explorer RWD kiterjesztett hatótávolságú teljes feltöltése alapján. Becsült hatótávolság a Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) alapján. A feltüntetett adatok összehasonlíthatósági célokat szolgálnak, és csak más, ugyanazon műszaki eljárásokkal tesztelt járművekkel hasonlíthatók össze. A tényleges hatótávolság olyan tényezőktől függ, mint a hőmérséklet, a vezetési viselkedés, az útvonalprofil, a jármű karbantartása, a lítium-ion akkumulátor kora és állapota.
4 A hivatalosan homologizált távot az értékesítés időpontjához közeledve teszik közzé.
5 Töltési idő a gyártó számítógépes mérnöki szimulációi alapján. A töltési sebesség csökken, amikor az akkumulátor eléri a teljes kapacitást. Az eredmények a töltési csúcsidőtől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhatnak.
6 Töltőpontok száma 36 európai országban.
7 A kiválasztott okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Üzenet- és adatátviteli díjak érvényesek. A távoli funkciókhoz a FordPass Connect, a FordPass alkalmazás és az ingyenes Connected Service szükséges (a részletekért lásd a FordPass feltételeit). A csatlakoztatott szolgáltatás és funkciók a Vodafone vagy a Vodafone partner mobilhálózatának elérhetőségétől függenek. A fejlődő technológia/mobilhálózatok/jármű képességei korlátozhatják a funkcionalitást és megakadályozhatják a csatlakoztatott funkciók működését. A Connected Service nem tartalmazza a Wi-Fi hotspotot.
8 A maximális vontatás a rakománytól, a jármű konfigurációjától, a tartozékoktól és az utasok számától függően változik.
9 Ötüléses üzemmód az üléstámla magasságáig terhelve, raktérpadló nélkül. A rakomány és a teherbírás a súly és a súlyeloszlás által korlátozott.
10 Az elérhető Qi vezeték nélküli töltés nem feltétlenül kompatibilis minden mobiltelefonnal.
11 Telefon szükséges aktív adatszolgáltatással és kompatibilis szoftverrel. A SYNC Move nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket használat közben. A harmadik felek kizárólagos felelősséget vállalnak saját funkcióikért.
12 Panoráma üvegtető szabvány RHD Explorer Premium modellekhez.
13 A vezetést segítő funkciók kiegészítő jellegűek, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, ítélőképességét és a jármű irányításának szükségességét.
14 Ha a megállás három másodpercnél hosszabb, a vezetőnek be kell avatkoznia, és meg kell nyomnia a „RES” gombot vagy a gázpedált a rendszer működésének folytatásához.
16 A maximális kimeneti teljesítmény és a kimeneti nyomaték független tulajdonságok, és nem feltétlenül érhetők el egyszerre.
17 Az Explorer AWD kiterjesztett hatótávolságú teljes feltöltése alapján. Becsült hatótávolság a Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) alapján. A feltüntetett adatok összehasonlíthatósági célokat szolgálnak, és csak más, ugyanazon műszaki eljárásokkal tesztelt járművekkel hasonlíthatók össze. A tényleges hatótávolság olyan tényezőktől függ, mint a hőmérséklet, a vezetési viselkedés, az útvonalprofil, a jármű karbantartása, a lítium-ion akkumulátor kora és állapota.