Az új Kia Sorentóban már az értékesítés kezdetétől megjelenik a kapcsolható ‘Terep mód’.
A Terep móddal a hajtáslánc működése az alacsony tapadású felületekhez (hó, sár, homok) igazítható, így az ilyen helyzetekben is javul a stabilitás és a tapadás (a homok, hó, és sár üzemmód külön beállítható). Az új rendszer az összkerékhajtás finom szabályozásával igazodik a beállított, kiválasztott menetkörülményekhez, így a Sorento minden korábbi sorozatnál jobban teljesít alacsony tapadási viszonyok között.
A ‘Terep mód’ a Mode Select középkonzoli kapcsolójával működtethető, a vezető ‘Sár’ (Mud), ‘Hó’ (Snow) és ‘Homok’ (Sand) üzemmód közül választhat. A hajtáslánc számítógépe ezután automatikusan az adott felülethez igazítja az összkerékhajtás működését, és vele a motor nyomatékának elosztását, valamint a menetstabilizáló elektronikák üzemét. A ‘Terep mód’ az automata sebességváltó működésébe is beleszól (a dízelekhez nyolcfokozatú duplakuplungos, a hibridekhez hatsebességes bolygóműves automata jár).
Pablo Martinez Masip, a Kia Motors Europe terméktervezésért és árazásért felelős vezetője elmondta: “A Sorentót eddigi történelme során mindig is a kiváló terepképességek jellemezték, az új sorozatot pedig tökéletesen felvérteztük a modern idők kihívásaival szemben. A Sorento első generációja 2003-ban érkezett, összkerékhajtással és robusztus alvázas szerkezettel, ami eleve kiváló terepképességeket garantált. Ma, a legújabb modell fejlett hajtáslánci technológiákkal tovább tökéletesíti ezeket a terepképességeket. Az új Sorento jóval többre képes, mint bármelyik elődje. Az újdonság természetesen már önhordó karosszériaszerkezettel kombinálja a modern ‘Terep mód’ funkcióval is kiegészített összkerékhajtást. Így a Sorento villámgyorsan képes reagálni a környezeti változásokra, miközben vezetőjének több élvezetet is kínál.”
‘Hó’ üzemmód: téli sportokhoz és hideg vidékekre A Sorento ‘Hó’ (Snow) üzemmódja egyszerre tesz jó szolgálatot a hideg vidéken élőknek és a téli sportok kedvelőinek. Ebben a beállításban a hajtáslánc számítógépe visszafogja a motor forgatónyomatékát, miközben igyekszik a lehető legegyenletesebben elosztani azt a négy kerék között. A menetstabilizáló elektronikák a kipörgésgátlót működtetve a kipörögni készülő kerekek finom megfékezésével juttatnak forgatónyomatékot a jobban tapadó kerekekre, akár a másodperc tört része alatt. Az automata sebességváltó gyorsabban felkapcsol, így a motor fordulatszáma alacsonyabban marad, amely könnyebben megelőzi a kerékkipörgést.
‘Sár’ üzemmód: fesztiválozóknak és földutakra ‘Mud’ (Sár) üzemmódban a teljes hajtáslánc működése és nyomatékleadása a sáros földutak támasztotta igényekhez igazodik. A váltó kicsivel később kapcsol fel, a kipörgésgátló pedig a ‘Hó’ módnál határozottabban avatkozik be. Így elkerülhető a kerekek kipörgése, ugyanakkor nem ragad a sárba az autó.
‘Homok’ üzemmód: a strandok szerelmeseinek ‘Sand’ (Homok) üzemmódban a Sorento nem csak tengerpartokon, strandokon boldogul remekül, de a sivatagi utak sem jelentenek számára akadályt. A homokban könnyű elakadni. Ennek elkerülésére a Sorento elektronikái késleltetik a felkapcsolásokat és több forgatónyomatékot engednek a kerekekre úgy, hogy a nyomatékelosztás a lehető legegyenletesebb legyen. Ilyenkor a kipörgésgátló határozottabban lép közbe, így gyorsabban, több nyomaték juttatható a jobban tapadó kerekekre.