Oliver Blume, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a következőket mondta: „A Volkswagen-csoport és márkái az első osztályú termékeket és technológiákat képviselik. A csoport méretének és kiterjedtségének, valamint házon belüli szakértelmünknek köszönhetően óriási méretgazdaságosságot tudunk kiaknázni. Ez ügyfeleink javát szolgálja, és még jobbá teszi járműveinket.”
Thomas Schmall, a Volkswagen csoport igazgatótanácsának technológiáért felelős tagja elmondta: „Célunk a technológiai vezető szerep elérése, az elektromos mobilitás terén is. Ezért itt is a belső kompetenciákra támaszkodunk, és az akkumulátorcellák és a villanymotorok után átvesszük az impulzus inverterek és a hőmenedzsment rendszerek fejlesztését. A jövőben ezzel a Volkswagen-csoport az egyik egyetlen autógyártó lesz a világon, amely képes holisztikusan optimalizált komplett rendszert kínálni.”
Daniela Cavallo, a Volkswagen Csoport Általános Üzemi Tanácsának elnöke hozzátette: “A Volkswagen kollégáinak know-howja és innovációs ereje világszerte egyedülálló. Ennek az erőnek a népszerűsítése és újbóli kiaknázása nemcsak a versenyben, hanem a versenyben is segít bennünket. a cég átalakulása.”
„Volkswagen tervezte”: Impulzus-inverterek és hőkezelő rendszerek
Az impulzus-inverter az elektromos hajtáslánc agya, és nagymértékben felelős a hatékonyságért és a teljesítményért. Az első impulzus-inverterhez, amelyet „a Volkswagen tervezett”, ezen alapvető alkatrészek fejlesztői az alapoktól kezdve újratervezték a hardvert és a szoftvert. A moduláris eszközkészlet elvének köszönhetően ez a belépő szintű motoroktól kezdve az 500 kW-nál nagyobb teljesítményű sportautókig mindenben megvalósítható a jövőben. A technológiát jelenleg sorozatgyártási érettségre fejlesztik, és már a következő MEB generációval is használható.
Ami a hőkezelési rendszereket illeti, a Volkswagen teljesen új megoldásokon dolgozik. Míg manapság nagyszámú egyedi modult és hosszú tömlőcsatlakozást használnak, a jövőben ezeket egy rendkívül kompakt, integrált hőmodullal váltják fel. Ez vezérli a teljes légkondicionálást, beleértve a nagyfeszültségű akkumulátort is, és így jelentős hatással lesz a jármű hatótávolságára és gyorstöltési képességére. Az új all-in-one modul emellett lényegesen könnyebb, robusztusabb és hatékonyabb, mint a jelenlegi rendszerek.
Az összes központi elektromos hajtás alkatrészének fejlesztése során a hatékonyság mellett a skálázhatóság a fő szempont – mert a nagy méretgazdaságosság csökkenti a költségeket.
Csoporttechnológia: A csoport technológiai erőgépe
A Volkswagen Group Technology az akkumulátorok, a töltés és az elektromos alkatrészek területén a csoportszintű tevékenységeket összefogja, és csoportszintű technológiai beszállítóként támogatja és támogatja a márkákat. A PowerCo (akkumulátorok) és az Elli (töltés és energia) leányvállalatok is érintettek itt. A high-tech portfólió többek között az egységes cellát foglalja magában, amelyet az összes Volkswagen-csoportban hasznosítani fognak
2025-től kezdve új mércét állít majd fel az akkumulátortechnológia terén. A részleghez tartozik a Platform Business is, amely olyan külső partnerekkel való együttműködést takar, mint a Ford és a Mahindra. A Volkswagen Group Technology világszerte mintegy 70 000 embert foglalkoztat.