Az LG Innotek, az akkumulátorszállító és az elektronikai óriás LG egysége bevezette a vezeték nélküli akkumulátor-kezelő rendszert (BMS), amely állítása szerint növelni fogja az elektromos járművek hatótávolságát.
A februárban bemutatott, és először a Charged EVs által észlelt rendszer az első, amely a vezeték nélküli akkumulátorkezelést és a 800 voltos elektromos architektúrát párosítja – állítja az LG Innotek. A cég célja, hogy 2024-re gyártásba kerüljön.
Az LG Innotek szerint a vezeték nélküli beállítás számos fizikai hardvert, például vezetékeket és csatlakozókat megszüntet, javítja a hatékonyságot. Ezzel akár 198 fontot is megtakaríthat a jármű tömegében, és 10-15%-kal szabadulhat fel az akkumulátorcsomag helye, ami nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé az akkumulátor tervezésében a vállalat szerint, amely állítása szerint akár 12 mérföldes javulást is tapasztalt az elektromos járművek hatótávolságában.
A kábelek és csatlakozók számának csökkentése a potenciális meghibásodási pontokat is eltávolítja, és a csomagok összeszerelése kevésbé bonyolult, ami potenciálisan magasabb fokú automatizálást tesz lehetővé a járművek összeszerelésében – állítja az LG Innotek. A vállalat úgy véli, hogy ezeknek az attribútumoknak köszönhetően az autógyártók hamarosan vezeték nélküli akkumulátorkezelésre váltanak.
“Iparági források szerint várhatóan a nagy globális autógyártók 2024-től komolyan bevezetik a vezeték nélküli BMS-t” – mondta a vállalat.
A General Motors az első , amelyik nagy léptékű vezeték nélküli BMS ötletét – Ultium EV platformjához – a Visteon rendszerével tette magáévá. A GM szerint ez lehetővé tenné a modulok egyszerűbb cseréjét a csomag öregedésével, vagy egy teljesen más cella/modul beillesztését a teljes csomag újratervezése nélkül. A GM az LG-vel közösen fejlesztette ki nagy formátumú tasakos celláit, és azt mondta, hogy nyitott a különböző cellaformátumokra .