Brüsszel, 2023. december 4. – A Toyota Motor Europe (TME) 2023 Kenshiki rendezvényén a múlt héten egy globális és európai vezetőkből álló csapat mutatta be a vállalat legújabb villamosított termékeit és technológiáit.
A Kenshiki japánul betekintést és az idei kiadást jelenti a több mint 300 médiából álló közönség számára, az akkumulátoros elektromos és hidrogénüzemű járművekre összpontosítva, amelyek jelentős szerepet fognak játszani a vállalat többutas stratégiájában az elkövetkező években.
A Toyota „Mobilitás mindenkinek” elve és elkötelezettsége a teljes szén-dioxid-semlegesség elérésére Európában 2040-re, illetve globálisan 2050-re vezérli a vállalat megközelítését az új termékek fejlesztésében.
Simon Humphries, a Toyota Motor Corporation márkaépítési vezérigazgató-helyettese, dizájnvezetője a Kenshiki-n tartott előadásában további betekintést nyújtott a vállalat gondolkodásmódjába: „Számunkra a mobilitás lényege a szabadság. A szabadsággal a lehetőség is jár, és a Toyotánál hiszünk abban, hogy mindenkinek hozzá kell férnie a mobilitás nyújtotta lehetőséghez, bárhol is éljen a világon, bármilyen helyzetben is legyen, és senkit sem hagynak maga mögött.”
A Toyota „többutas” stratégiája megerősíti ezt a gondolkodásmódot, ahol az alacsony és nulla károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat úgy alakították ki, hogy megfeleljenek a speciális regionális igényeknek; olyan termékek, amelyek kielégítik a vásárlói igényeket vagy relevánsak a helyi infrastruktúrájuk szempontjából, miközben elérhetőek maradnak, így senki sem marad le a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton.
Humphries úr számos koncepciómodellt mutatott be, amelyek a Lexus és a Toyota következő generációs akkumulátoros elektromos járműveinek élére állnak majd; kifejtette, hogy az új moduláris tervezési architektúra, amely egyesíti a gigacast házat, a komponensek minimalizálását és az új Arene operációs rendszert, lehetővé teszi a tervezési szabadságot a teljes felhasználói élmény emeléséhez.
A Kenshikin bemutatott jövőbeli Toyota és Lexus akkumulátoros elektromos járművek izgalmas sorozata az elkövetkező években a tervek szerint megjelenik az európai utakon – beleértve a Lexus LF-ZC-t, a Toyota FT-Se Toyota FT-3e-t, a Toyota Sport Crossover koncepciót és a Toyota Urban SUV koncepció.
A TME tavaly bejelentette, hogy 2040-re a teljes szén-dioxid-semlegességet kívánja elérni Európában.
Az SBTi Scope 1 és 2 szén-dioxid-semlegességét 2030-ra éri el európai üzemeiben és gyártóüzemeiben.
A Scope 3 esetében a Toyota 2035-ben 100%-os CO 2 -csökkentést ér el az új gépjárművek értékesítésében, 2040-re pedig teljes szén-dioxid-semlegességet ér el az értékláncban és a logisztikában – ahol a TME már most is előrehaladt azáltal, hogy elkezdi a hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók használatát négy járművében. kulcsfontosságú logisztikai útvonalak Belgiumból Németországba, Franciaországba és Hollandiába.
Yoshihiro Nakata, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója a TME középtávú termékbevezetési tervét kommentálva kijelentette, hogy „miközben továbbra is többféle szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési technológiát kínálunk, folyamatosan növeljük az ügyfeleknek kínált zéró kibocsátású járművek számát” .
Európában a Toyota villamosított keveréke már 71%-on áll, és 2024-ben várhatóan 75%-ra fog növekedni, és ez tovább fog bővülni, mivel az új akkumulátoros elektromos járművek egyre jelentősebb szerepet játszanak értékesítési volumenében.
2026-ra a TME mintegy 15 különböző zéró emissziós járművet kínál majd a Toyota márkanév alatt a személygépkocsiktól a könnyű haszongépjárművekig, amikor a Toyota európai BEV-mixe várhatóan meghaladja a 20%-ot és több mint 250 000 járművet évente.
A hidrogénre térve Nakata úr kifejtette, hogy a Toyota továbbra is magabiztosan látja egyedülálló szerepét az európai mobilitás dekarbonizálásában az infrastruktúra növekedésének lendületével és a zöld hidrogén elérhetővé tételével.
A Toyota hidrogénstratégiája számos mobilitási ágazatot érint; a személyautók szegmensében a Mirait és az újonnan piacra dobott Crownt kínálja. A kereskedelmi szektorban a TME Hydrogen Factory Europe integrálja jelenlegi üzemanyagcellás technológiáját teherautókba, autóbuszokba, autóbuszokba, csónakokba – és teherautókba, amint az a Kenshikiben bemutatott Hilux hidrogén-üzemanyagcellás prototípuson látható.
A hidrogéntechnológia tovább fejlődik, amikor a Toyota 2026-ban bemutatja harmadik generációs üzemanyagcellás rendszereit.
A Toyota Professional kishaszonjárművek kínálatát az új Proace Max egészíti ki, amely háromféle hosszúságban és magasságban kapható nagy furgonnal, amely az ügyfelek igényeinek megfelelő sokoldalúságot kínálja.
Testvéreihez hasonlóan az új Proace Max is elérhető akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, amely 420 km-es hatótávot (WLTP) tesz lehetővé, és hozzáférést biztosít a zéró emissziós zónákhoz.
A Proace Max csatlakozik az újonnan frissített Proace és Proace City modellekhez, hogy vásárlói választási lehetőséget kínáljanak a nagy, közepes és kis haszongépjárművek között – mindezt akkumulátoros elektromos hajtáslánccal.
A Hilux emellett a Toyota Professional flotta kulcsfontosságú része , amely a TME kereskedelmi flottájának alappillére a minőséget, a tartósságot és a megbízhatóságot értékelő vásárlók számára. Jövőre újabb lendületet kap, amikor megjelenik egy hibrid 48 voltos rendszerrel ellátott változat, amely nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, miközben 10%-kal javítja az üzemanyag-hatékonyságot.
A Toyota Professional erős lendületet kapott, és az eladások 2023-ban várhatóan több mint 140 000 járműre nőnek, ami több mint +20%-os növekedést jelent 2022-höz képest. Az erős termékkínálat csak egy része az egyenletnek, és a legfontosabb megkülönböztető tényező az elismert vásárlók. a kiskereskedelmi hálózat szolgáltatási kiválósága.
A korábbi hidrogénszál mellett Matt Harrison, a Toyota Motor Europe operatív igazgatója kiemelte, hogy 2024-ben Párizsban akár tíz hidrogénalkalmazás is üzemel majd. A Toyota, mint a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság világméretű mobilitási partnere több mint 2650 villamosított járműből és 700 elektromos utolsó mérföldes mobilitási megoldásból álló személygépjármű-flotta.
Harrison úr kifejtette, hogy e megoldások között megtalálható a 2024-es Párizsra áttervezett 250 Accessible People Movers (APM), amelyeket Európában gyártottak, hogy jobban megfeleljenek a párizsi helyi követelményeknek: „A járművet úgy tervezték, hogy az utolsó mérföldes szolgáltatást nyújtsa, és embereket szállítson. akadálymentesítési igények.
A fő találkozót Kenshiki termék- és technológiai mélyrepülések sorozata követte:
A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25 000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik európai utakon, amelyek vezetőit 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok). 2022-ben a TME 1 080 975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedéssel. További információért látogasson el a Tények és számadatok oldalra (toyota.eu) és a www.toyota-europe.com oldalra .
A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, összekapcsoltabb, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván létrehozni, hogy elérje küldetését, a „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és növeli a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek és a műszaki támogatás business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte teljes üzletágában szén-dioxid-semlegességet érjen el. A CO2-kibocsátás csökkentésében Európában történelmi vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100%-os CO2-csökkentést érjen el minden új járművében Nyugat-Európában, és továbbra is az elektromos hajtásláncok teljes választékát kínálja ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibridjével. , akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművek.
forrás toyota