A Toyota RAV4 Prime-ba telepített dinamikus vezeték nélküli töltéssel végzett kiterjedt tesztet követően az izraeli székhelyű Electreon azon az úton halad a Toyotával és vezető beszállítójával, a Densóval, hogy dinamikus vezeték nélküli töltőrendszert fejlesszenek ki villamosított Toyota járművekhez.
A stratégiai megállapodás, amely kevesebb, mint egy hónappal a Tesla járművek jövőbeli vezeték nélküli töltéséről szóló ugratás után jön létre , közös fejlesztési megállapodáshoz vezethet, amely egy utólagos vezeték nélküli készlet létrehozására irányul a jelenlegi elektromos modellekhez, például a Toyota RAV4 Prime-hoz , és a technológiát integrálják az új termékekbe. járműveket, valamint egy közös kísérleti projektet Japánban, az Egyesült Államokban vagy az EU-ban a cégek szerint.
Ebbe beletartozik az „együttműködés a vezeték nélküli EV-töltés szabványosításának kialakítására ” néven leírt erőfeszítéssel
A cégek nem tisztázták, hogy ez mit ért. A Society of Automotive Engineers (SAE) 2020-ban bejelentette az első globális szabványt az akár 11 kW-ig terjedő vezeték nélküli elektromos járművek töltésére , és az Electreon is részt vett a szabványok mögött meghúzódó folyamatban.
“A Toyota reméli, hogy a dinamikus vezeték nélküli töltési technológia lesz az egyik olyan megoldás, amely megoldja az elektromos járművekkel kapcsolatos problémákat” – áll a közös közleményben, amely megemlíti, hogy a közelmúltban végzett műszaki értékelés során bemutatták a RAV4 Prime töltést vezeték nélküli rendszeren. út.
Ez segíthet csökkenteni az elektromos járművek akkumulátorának méretét, vagy megnövelni a hatótávolságot – magyarázták a cégek – és potenciálisan csökkentheti a hálózat terhelését, és könnyebbé teheti a megújuló energiaforrások beépítését – magyarázták a vállalatok. Ezeket részletesebben vázolta az Electreon tavaly kiadott fehér könyve .
Míg a gyári vezeték nélküli töltéstechnológia jelenlegi vezető szolgáltatója, a WiTricity a statikus vezeték nélküli töltésre összpontosít – amikor a jármű leparkolt –, az Electreon dinamikusan (a jármű mozgása közben) és statikusan működő megoldásokat kíván nyújtani.
A Toyota több mint egy évtizede érdeklődik a vezeték nélküli töltési technológia iránt, és 2011-ben a WiTricity érdekelt felévé vált.
Ez potenciálisan magasabb árat jelenthet az elektromos járművekbe való integrációért, míg eddig a dinamikus töltést alkalmazó projektek hatóköre nagyon kicsi. Ezek magukban foglalják mágnesek elhelyezését az úttest felületén, valamint olyan áramforrásokat, amelyek messze túlmutatnak az úttest megvilágításához.
Azok a projektek, amelyekben a járművek rendszeresen körbejárják ugyanazt az útvonalat, a legjobb megoldások a technológia számára – például a repülőtéri bekötőutak és terminálhurkok v
agy központi autóleadó zónák. Tesztelték a tel-avivi rövid hurkú buszjárattal , a svédországi teherautó-orientált közúti töltési projekttel és a német autópálya egy rövid szakaszát villamosító projekttel.
forrás grc