A Toyota leány (Toyota/Lexus, Daihatsu, Denso) és partnervállalatait (Suzuki, Isuzu) tömörítő CPJT ismételten együttműködik az ugyancsak Toyota leányvállalat Hino-val a karbon- és a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében Japán és Thaiföld területén.
A vállalat Thaiföldön korábban nem látott, egyedülálló kezdeményezéseket indított a CPJT Charoen Pokphand csoporttal és a Siam Cement Grouppal együttműködve egy korábbi megállapodást követően. A nagyvállalat célja a logisztikai problémák csökkentése a szigetország és Thaiföld területén.
A Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies (CJPT) fokozza a karbonsemlegesség elérésére és a logisztikai problémák megoldására irányuló erőfeszítéseit egy új társasággal, a Commercial Japan Partnership Technologies Asia Co., Ltd.-vel (CJPT-Asia), amely Thaiföldön jön létre. Ezenkívül a CJPT ismét bevonta munkájába a Hino Motors Ltd.-t (Hino).
2021-es megalakulása óta a CJPT a CASE technológia elterjesztésével hozzájárult a szén-dioxid-semleges társadalom megvalósításához, és partnereivel elősegítette a helyszíni erőfeszítéseket annak érdekében, hogy csökkentsék a járművezetők és a munkavállalók logisztikai problémák megoldásával kapcsolatos terheit. Ezen erőfeszítések további felgyorsítása érdekében a CJPT úgy véli, hogy “eljött az idő, hogy teljes szívünkből és elménkből tegyünk Japán versenyképességének növelése érdekében”.
Tavaly decemberben a CJPT megállapodást kötött a thaiföldi Charoen Pokphand csoporttal és a Siam Cement Grouppal, hogy olyan karbonsemleges kezdeményezéseket mozdítsanak elő, amelyek Thaiföldön egyedülállóak az ország erőforrásainak felhasználásával. A 67 millió thaiföldi ember boldogságához való hozzájárulás érdekében a CJPT a „tegyük meg, amit most megtehetünk, olyan partnerekkel, akik ugyanazt a nézetet vallják” koncepciója szerint támogatják ezeket a tevékenységeket.
A Toyota, az Isuzu, a Suzuki, a Daihatsu és a Hino részt vesz a CJPT-Asia-ban, amelyet a thaiföldi promóciós rendszer megerősítése és az erőfeszítések felgyorsítása érdekében hoznak létre a mobilitási megoldások, az adatmegoldások és az energetikai megoldások három területén.
Ami a Hino pozicionálását illeti, tavaly kiderült, hogy a vállalat tanúsítási tesztekkel kapcsolatos szabálysértést követett el, és ezt összeegyeztethetetlennek találták a CJPT törekvéseivel és céljaival, valamint azt, hogy a Hino folyamatos bevonása a tevékenységekbe nem nyeri el az ügyfelek és a közvélemény megértését. Ezért a Hinót 2022 augusztusában kizárták a CJPT-ből. Az azóta eltelt évben az egész csoport együtt dolgozik a vállalati kultúra megreformálásán a bizalom visszaszerzése érdekében. Különféle kezdeményezéseket hajtottak végre, mint például a járművek újra engedélyezése és az ügyfelek felé irányuló őszinte magyarázat. Bár ezek a reformok csak a közelmúltban kezdődtek el, számos megjegyzés érkezett arról, hogy „a Hinóra is szükség van egy karbonsemleges társadalom megteremtéséhez Japánban és Ázsiában, és segít a logisztikai iparnak megoldani a még megoldásra váró társadalmi problémákat.” A CJPT az összes résztvevő vállalat egyetértése alapján úgy döntött, hogy visszafogadja a Hinót. A CJPT ismét bevonja Hinót a vonatkozó megállapodásokba
és projektekbe, beleértve a karbonsemleges kezdeményezések társadalmi megvalósítását Fukusimában és Tokióban. A TMC a Toyota CJPT-ben lévő részvényeinek 10 százalékát (70%) visszaadja a Hinónak. A társadalom számára fenntartható intézkedések – például a karbonsemlegesség megvalósítása és a 2024-es logisztikai kérdés megoldása – érdekében a CJPT tovább bővíti hasonló gondolkodású partnereinek hálózatát, hogy tovább fokozza és felgyorsítsa a szociális infrastruktúra és a biztonság javítására irányuló erőfeszítéseket Japánban és Ázsiában.