A Toyota kedden bemutatta egy hidrogén üzemanyagcellás kisteherautó prototípusát, de nem világos, hogy a projekt sorozatgyártású járművé fejlődik-e.
A tengerentúli piaci Hiluxra alapozva a prototípust a Toyota Motor Manufacturing UK és néhány partnercég fejlesztette ki az Egyesült Királyság kormányának finanszírozásával. A cég sajtóközleménye szerint azért esett a választás a Hiluxra, mert tartósságáról és megbízhatóságáról híres, amelyet a Toyota az üzemanyagcellás hajtásláncokhoz akart alkalmazni.
A pickupot a Toyota Mirai üzemanyagcellás szedán “alapelemeiből” készített üzemanyagcellás hajtáslánccal szerelték fel. A hidrogéntartályok becslések szerint 372 mérföldes hatótávolsághoz elegendő üzemanyagot tárolnak, de ezeket kiegészíti (és valószínűleg pufferelve van a reakcióképesség érdekében) az ágyba szerelt akkumulátorcsomag.
A projektet 2022 elején indították el egy megvalósíthatósági tanulmány elkészítésével, de a prototípus építése csak ez év június 5-én kezdődött el. Az elkészült prototípust a projektben részt vevő partnercégek közül a Ricardo értékeli, majd döntés születik a lehetséges gyártási modellről. Ha zöld utat kap, a Toyota szerint az évtized második felében vezetnék be.
Egyelőre a Mirai a Toyota egyik legjobban vezethető szedánja – bár maga az autó egy kicsit a lényeg, tekintettel a hidrogén infrastrukturális kihívásaira. Emellett a Toyota megerősítette a Crown üzemanyagcellás változatát Japánban, és megkezdte az üzemanyagcellás modulok gyártását kereskedelmi teherautókhoz és más alkalmazásokhoz Kentuckyban.
Lehet, hogy egy üzemanyagcellás hangszedő lesz a következő a gyártásban? A Hilux méretében közel áll az Egyesült Államokban forgalmazott Toyota Tacomához. A két modell egykor kapcsolatban állt egymással, de ma már nem ez a helyzet. A Toyota a hibrid technológiát helyezi előtérbe a megújult 2024-es Tacoma- kínálatban, és még nincs elektromos jármű az étlapon. A Toyota azt mondta, hogy “a közeljövőben” egy teljesen elektromos pickup készül.
forrás Toyota press h