A Polestar és a gyorstöltő akkumulátorok úttörője, a StoreDot első alkalommal sikeresen bemutatta a StoreDot Extreme Fast Charging (XFC) technológiájának autóban való megvalósítását, amellyel egy Polestar 5 prototípust 10-80%-ról tölthet fel mindössze 10 perc.
A teljesen vezethető ellenőrző prototípus állandó töltési sebességet mutatott 310 kW-tól kezdve, és a töltés végén 370 kW-ot meghaladó csúcsra emelkedett.
Ez a világelső bemutató egy 10 perces 10-80%-os extrém gyors töltésről, szilícium-domináns cellák felhasználásával vezethető járműben – nem pedig egyedi cellák laboratóriumi környezetben – a Polestar azon elkötelezettségének a folytatása, hogy a jövőben a legjobb vezetési élményt nyújtsa. innovatív technológiai partnerségek révén. A speciálisan üzembe helyezett 77 kWh-s akkumulátorcsomag – amely legalább 100 kWh-ra növelhető – 10 perc alatt 200 mérföld (320 km) hatótávolságot képes megnövelni egy közepes méretű elektromos autó számára.
A Polestar és a StoreDot akkumulátormérnökei által készített XFC-teszt célja az XFC akkumulátor-technológia koncepciójának bizonyítása volt, amely alkalmazható a jövő Polestar járműveire.
Thomas Ingenlath, a Polestar vezérigazgatója a következőket mondja: „Az idő az élet egyik legnagyobb luxusa, és mint az elektromos teljesítményű luxusautók gyártójaként meg kell tennünk a következő lépést az elektromos járművek tulajdonlása előtt álló egyik legnagyobb akadály – a töltési szorongás – leküzdése érdekében. Ezzel az új technológiával hosszabb utakon, amikor a sofőrök megállnak, kevesebb időt tölthetnek töltéssel, és gyorsabban térhetnek vissza az útra, mint korábban. Valójában ez a megállási idő jobban hasonlít ahhoz, amit ma egy benzines autóval tapasztalnak.”
A StoreDot forradalmi XFC technológiája szilícium-domináns cellákat használ, amelyek energiasűrűsége megegyezik a legmodernebb NMC cellákkal, és nincs szükség speciális hűtőrendszerekre a járműben. A kísérleti XFC akkumulátor modulok olyan szerkezeti funkcióval rendelkeznek, amely javítja a mechanikai tulajdonságokat és a hűtési képességet, miközben megtartja vagy csökkenti a súlyt, és a nagy újrahasznosíthatóság és a szervizelhetőség is kiemelten fontos a csomag kialakításában.
A mai kereskedelmi forgalomban kapható elektromos járművek akkumulátoraiban a gyorstöltési sebesség nagymértékben változhat az akkumulátor töltöttségi állapotától (SOC) függően, és néha jelentősen csökken az SOC növekedésével. A teszt során a Polestar azt tapasztalta, hogy a töltési sebesség 310 kW-ról 10%-os SOC mellett több mint 370 kW-ra emelkedett 80%-os SOC mellett, ami bizonyítja a technológia egyenletes töltési sebességét a töltési sebesség vagy a hatékonyság jelentős változása nélkül, amikor a vezető úgy dönt, hogy megáll ebben a széles állapotban. -díjmentes tartomány.
Fontos, hogy a teszt bizonyítja, hogy az XFC technológia működik a mai egyenáramú töltési infrastruktúrával, amely továbbra is több nagy teljesítményű, 350 kW-os vagy nagyobb teljesítményű egyenáramú töltőt tartalmaz.
Ez azt jelenti, hogy a sofőrök kevesebb időt tölthetnek megállva járművük feltöltésével, ami sok modern elektromos jármű 10-80%-os feltöltése esetén is körülbelül 30 percig tarthat. Ha ezt az időt 10 percre csökkentjük, az XFC technológiás jármű töltési ideje sokkal közelebb kerül ahhoz, amit egy autó benzinnel való feltöltésekor tapasztalnánk. A kínált egyenletes töltési sebességnek köszönhetően pedig megfelelő töltővel a fogyasztók megállhatnak öt percre 50%-os SOC mellett, és több mint 80%-os SOC-val folytathatják útjukat.
Dr. Doron Myersdorf, a StoreDot vezérigazgatója így nyilatkozott: “Nagyon izgatottak vagyunk, hogy megoszthatjuk ezt a lenyűgöző eredményt ma, és büszkék vagyunk arra, hogy ezen az úton lehetünk a Polestarral. A Polestar elkötelezettsége elismeri, hogy az extrém gyorstöltési technológiára van szükség ahhoz, hogy az elektromos autók széles körben való elterjedése valóra váljon. Ez az áttörés forradalmasítja a tulajdonjogot azáltal, hogy egyszer s mindenkorra felszámolja a hatótávolság korlátait és a feszültséget, mivel a sofőrök ugyanolyan szabadsággal és kényelemmel tehetnek meg hosszú távolságokat, mint a hagyományos fosszilis tüzelőanyaggal működő járművek.”