SANGHAJ, Kína – A Nissan ma mutatta be a vadonatúj Frontier Pro plug-in hibrid pickup teherautót a 2025-ös sanghaji autókiállításon.
A Dongfeng Nissan N7 mellett a vadonatúj pickup a kilenc új energiafelhasználású jármű (NEV) közül a második, amelyeket a Nissan 2027 nyaráig tervez bevezetni Kínában.
A két új modell jól mutatja a Nissan elkötelezettségét a szegmens lefedettségének bővítése és a kínálat revitalizálása iránt olyan technológiával teli termékekkel, amelyek fokozzák a versenyképességet.
Amikor az év későbbi szakaszában forgalomba kerül Kínában, a vadonatúj Frontier Pro lesz a Nissan első plug-in hibrid modellje és a Nissan első elektromos pickupja.
A Nissan évtizedek óta tartó pickup teherautó-hagyományát és tapasztalatait ötvözi a világ vezető NEV piacának, Kínának a legújabb hajtáslánc-technológiájával.
Az ötüléses, kettős rendeltetésű pickupot olyan családok számára tervezték, akik egy olyan járművet keresnek, amely kényelmesen és hatékonyan támogatja a mindennapi városi közlekedést, valamint a város határain túli hétvégi kalandokat.
Tervezés:
A vadonatúj Frontier Pro a „robusztus technológia” koncepciója köré épült, modern külső formatervezéssel, amely tágas és kifinomult belső teret egészít ki.
Az orr-részen belül a Nissan márkaembléma élénk fehér színben világít, büszkén jelképezve a Frontier Pro elektromos képességeinek új korszakát. A motorháztető vonalával párhuzamosan öt, egymástól elosztott LED-es világítóelem hangsúlyozza a teherautó szélességét. A három középső lámpa finoman tiszteleg a Nissan egyik legikonikusabb pickupja előtt.
A vadonatúj Frontier Pro formatervezése során a Nissan sanghaji stúdiójában a tervezőcsapat tagjait az 1980-as évekbeli Nissan D21 keménytestű pickup motorháztetejének jellegzetes, háromrésű nyílása ihlette. A Frontier Pro világítástechnikájának megalkotásakor LED-eket használtak fel, hogy ezt a dizájnelemet egy új korszak számára újraértelmezzék.
Minden változat alapfelszereltségként 18 colos könnyűfém keréktárcsákon, 265/65R18-as gumiabroncsokon gurul.
Hajtáslánc:
A modell szívében egy erőteljes, plug-in hibrid hajtáslánc áll, amely egy 1,5 literes, turbófeltöltős, négyhengeres belső égésű motorral és egy sebességváltóba szerelt, nagy teljesítményű villanymotorral rendelkezik.
A rendszer együttesen több mint 300 kW teljesítményt és akár 800 newtonméter nyomatékot is lead, így a teljesítmény és a hatékonyság egyensúlyát kínálja.
A kínai belföldi piacon a Frontier Pro plug-in hibrid várhatóan akár 135 km* hatótávolságot is biztosít majd tisztán elektromos üzemmódban.
Hajtás:
Minden modell 5 lengőkaros hátsó felfüggesztéssel és intelligens összkerékhajtással rendelkezik, amely automatikusan szabályozza a nyomatékelosztást az első és a hátsó kerekek között.
A terepjáró képességeket az elektromechanikus hátsó differenciálzár is segíti. Négy vezetési mód – „Hibrid, Tisztán elektromos, Teljesítmény és Snow” – lehetővé teszi a vezető számára, hogy az élményt a körülményekhez és preferenciáihoz igazítsa.
Belső:
A tágas és jól felszerelt utastérben alapfelszereltség a panorámatető, a 10 hüvelykes LCD műszerfal és a 14,6 hüvelykes infotainment képernyő. Az első ülések fűtése, szellőztetése és háttámla-masszázs is elérhető.
A tulajdonosok aktív életmódjának támogatása érdekében a vadonatúj Nissan Frontier Pro olyan funkciókat kínál, mint a tetősínek és az elektronikusan lenyitható raktérfedél.
A tulajdonosok kényelmesen tölthetik háztartási eszközeiket a Vehicle-to-load (V2L) porton keresztül, amely a plug-in hibrid akkumulátort akár 6 kW teljesítmény leadására is képes.
A Zhengzhou Nissannal (ZNA) közösen fejlesztett, vadonatúj Frontier Pro plug-in hibrid gyártása és forgalmazása Kínában még az év vége előtt megkezdődik.
Kínán kívülre is exportálni fogják, a célpiacok pontos helyszínét később jelentik be.
Vadonatúj Dongfeng Nissan N7
Mindössze öt hónappal a bemutatkozása után, a vadonatúj Dongfeng Nissan N7 ebben a hónapban kerül forgalomba Kínában – ez bizonyítja a Nissan azon erőfeszítéseit, hogy felgyorsítsa a vadonatúj és megújult termékek piacra dobásának sebességét.
A karcsú, teljesen elektromos szedán légellenállási együtthatója mindössze 0,208, és intelligens technológiák átfogó tárházát kínálja, amelyek stresszmentes vezetési élményt és kiemelkedő kényelmet biztosítanak minden utas számára.
Tervezés:
Az N7 elegáns arányokat párosít tágas belső térrel. A Nissan V-Motion formajegyei elöl 710 nagy teljesítményű LED-del nyilvánulnak meg. Oldalt keret nélküli ajtók és süllyesztett kilincsek biztosítják a letisztult, modern esztétikát. Hátul 882 OLED található egy teljes szélességű fénysávban.
Amikor a jármű álló helyzetben van, a tulajdonosok testre szabhatják az első és hátsó világítás kiválasztott elemeit, testre szabva a megjelenített mintákat, sőt, akár szöveget is kivetíthetnek.
Az N7 akár 19 colos kerekekkel is felszerelhető, és hat, természet ihlette külső árnyalatban kapható, amelyek két stílusos belső opcióval párosíthatók.
Hajtáslánc:
Két lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor közül lehet választani. Mindkettő 58 kWh és 73 kWh teljesítményű, 400 voltos architektúrával.
Minden változat elsőkerék-meghajtású, és egyetlen villanymotorral rendelkezik, amelynek teljesítménye 160 kW és 200 kW között van. A maximális nyomaték minden modellnél 305 newtonméter.
A tulajdonosok 19 perc alatt feltölthetik akkumulátorukat 10%-ról 80%-ra, és mindössze 14 perc alatt 30%-ról 80%-ra pótolhatják a töltöttségi szintet.
Hajtás:
A hatótávolság az 58 kWh-s akkumulátorral felszerelt változatok esetében minimum 510 km-től a 73 kWh-s akkumulátorral szerelt változatok esetében akár 635 km-ig terjed.**
Minden modell MacPherson első és többlengőkaros hátsó felfüggesztéssel rendelkezik. Az N7 támogatja a mozgásbetegség megelőzését, így minden utasnak kényelmet biztosít.
A Momentával, a kínai autonóm vezetési technológia vezető vállalatával együttműködve az N7 egy fejlett, teljes körű vezetéstámogató rendszert tartalmaz, az úgynevezett „Navigate on Autopilot”-ot.
Autópályán a rendszer zökkenőmentesen kezeli az olyan összetett manővereket, mint a sávváltás és az előzés. Városi környezetben a rendszer magabiztosan hajtja végre a sávváltásokat és navigál bonyolult kanyarodáshelyzetekben. Zökkenőmentesen reagál, ha más járművek váratlanul besorolnak a sávjába, így biztosítva a biztonságot és a nyugalmat. Az automatizált parkolási funkció könnyedén kezeli a kihívást jelentő helyzeteket, például a ferde és keskeny parkolóhelyeket.
Belső:
Az N7 belső tere a technológiát kihasználva otthonos légkört teremt a családok számára.
Az első sorban ülők „nulla nyomású” ülésben élvezhetik a mesterséges intelligencia alapú, adaptív testtartás-szabályozó rendszert, amely 49 egyedi érzékelő adatai alapján állítja be az ülést. Az ülések 12 pontos masszázsfunkcióval is rendelkeznek, a vezetők számára pedig egy pneumatikus párnázási mechanizmus kínál akár 60 mm-es kinyúlást, optimális lábkényelmet és -támasztást biztosítva.
A 15,6 hüvelykes központi infotainment képernyő lenyűgöző 2,5K felbontásban (2560 x 1440 pixel) jeleníti meg a tartalmakat. A Qualcomm® Snapdragon™ 8295P processzor segítségével a fedélzeti utasok zökkenőmentes szórakoztatást és csatlakozást élvezhetnek, valamint a DeepSeek-R1 mesterséges intelligencia integrációval is rendelkezik.
A gyors és rendkívül gyors interaktivitást a 32 GB memória és a 256 GB tárhely biztosítja.
Akár 14 hangszórós audiorendszer is elérhető, a magasabb felszereltségi szintű változatokban pedig egy pár behúzható, műszerfalba épített hangszóró található.
Az első középső kartámasz alatt található hűtőrekesz forró napokon mínusz 6 Celsius-fokra hűtheti le az italokat, hűvösebb hónapokban pedig akár 55 Celsius-fokra is felmelegítheti őket.
A belső hangulatot a 256 színű hangulatvilágítás és a nagyméretű panorámatető fokozza.
A Dongfeng Nissan N7 árát a hónap későbbi részében hozzák nyilvánosságra.
forrás nissan global