2022. november 16., Leuven – Az ET7, a globális elektromos okosjárműveket gyártó NIO cég zászlóshajója, maximális ötcsillagos minősítést kapott a legutóbbi Euro NCAP biztonsági teszteken. Az Európában már elérhető ET7 91%-ot ért el a felnőtt utasok kategóriában, 87%-ot a gyermek utasok, 73%-ot a veszélyeztetett úthasználók és 95%-ot a biztonsági asszisztens kategóriában. Ez követi az ES8 SUV tavalyi hasonló ötcsillagos eredményét. Az ET7 további ötcsillagos minősítést kapott a Green NCAP legújabb eredményeiben, ami a lehető legmagasabb pontszám a legújabb fenntartható minősítési rendszer szerint. A nagy teljesítményű zászlóshajó szedán a maximális pontszám közelében kapott energiahatékonyságot, károsanyag-kibocsátást és alacsony energiafogyasztást.
„Az összes alapfelszereltségű aktív és biztonsági funkcióval a NIO ET7-et úgy tervezték, hogy a legmagasabb szintű biztonságot kínálja felhasználóinak, bárhol is legyenek a világon” – mondja Danilo Teobaldi, a NIO járműmérnöki részlegének alelnöke. „Béke a felhasználók számára az elme kulcsfontosságú a felhasználói élmény szempontjából. Kezdettől fogva túl akartunk lépni a teszteredmények elérésén, és a kutatás-fejlesztésünkön keresztül megoldásokat kerestünk a továbblépéshez. Ha ez javítja a biztonságot, érdemes megtenni.”
Az 1997-ben alapított European New Car Assessment Program (Euro NCAP) egy független törésteszt-biztonsági szervezet, amely felméri és pontozza az új autók biztonságát. Ötcsillagos biztonsági besorolási rendszert hozott létre, amely segít a felhasználóknak könnyebben összehasonlítani a járműveket, és megtalálni az igényeiknek legbiztonságosabb választást.
Az NCAP legszigorúbb tesztjein elért ötcsillagos minősítés szempontjából kulcsfontosságú volt az innovatív anyagalkalmazások és a nagy szilárdságú szerkezeti tervezés, beleértve a magas pontszámot eredményező elülső ütközési hosszanti gerendákat. A kínai és európai ötcsillagos biztonsági szabványoknak megfelelően tervezett ET7 a világon az első autók között van, amely nagy mennyiségű melegen sajtolt acélt használ. A felsőtest 44,4%-a melegen sajtolt acélból készül, beleértve egy 2 méteres ultrahosszú karosszériarészt és egy 1 méter hosszú részt a tetősínek számára. Az erős alumínium-szilícium bevonatú melegen sajtolt acél kompozit szerkezete akár 37 100 newtonméter/fok (Nm/deg) torziós merevséget biztosít.
Az innovatív karosszériaanyagok mellett a karosszéria szerkezeti felépítése is kulcsa az ET7 ötcsillagos teljesítményének. Az elülső szerkezethez az ET7 trapéz alakú első ütközési gerendát alkalmaz. Az ütközőgerenda mindkét oldalán két segédgerenda egymástól függetlenül van hegesztve. Az ütközési sugár teljes szélessége 1533 mm, a teljes magassága 252 mm. A jármű szélességének 77%-át fedi le (a szárnyakat leszámítva), ami az egyedi szélesség és a teljes lefedettség tekintetében sokkal magasabb, mint az azonos osztályba tartozó más járműveké.
Az ET7 egy darabból álló B-oszloppal megerősített lemezes alumínium-szilícium bevonatú melegalakítást alkalmaz. Ez a szerkezet lehetővé teszi, hogy a 600 kg tömegű akkumulátorcsomagot hordozó test csúcsnyomási ereje meghaladja a 115 kN-t, hogy megfeleljen az IIHS GOOD ötcsillagos követelményének. A 25%-os kis eltérésű ütközés és oldalütközés teszt során a karosszéria épsége és a járműben ülők biztonsága megmarad, maximalizálva az egész jármű biztonságát.
Az ET7 kabin stabil marad az elülső mobil progresszív deformálódó akadálytesztben. A vezető és az utas minden kritikus része jól védett volt. A teljes szélességű merev sorompó ütközési tesztjében a NIO ET7 jó védelmet nyújt a 6 és 10 éves gyermekbábuk minden kritikus régiójában, ezért a lehető legmagasabb pontszámot kapta ebben a tesztben.
Az ET7-ben alapfelszereltségként hét légzsák található, ezek közül a Far-Side Center Airbag (FCA) az elsők között, amelyet a kínai közepes és nagy autók alapfelszereltségeként szerelnek fel. A jármű ütközési tesztje során az FCA megvédi az első ülésen ülőket a másodlagos sérülésektől.
Az ET7 vezetőtámogató funkcióinak sora is hozzájárult az elért erős eredményhez. Ezek közé tartozik az automatikus vészfékező (AEB) rendszer, amely reagál a gyalogosokra, kerékpárokra és más járművekre, a vezető fáradtságérzékelő rendszere, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), a sávtartó asszisztens (LKA) és a vészhelyzeti sávtartás (ELK). Más funkciók, mint például a sebességkorlátozás felismerése és az azt követő vezetői figyelmeztetés, valamint a gyors beavatkozási képesség vészhelyzetben hozzájárultak ahhoz, hogy az ET7 a Safety Assist 95%-át elérje, ami a NIO eddigi legmagasabb eredménye.
A lenyűgöző biztonsági pontszám mellett a NIO ET7 közel maximális pontszámot ért el az energiahatékonyság, a károsanyag-kibocsátás és az energiafogyasztás terén a legújabb Green NCAP teszteken. A Green NCAP egy független kezdeményezés, amely olyan autók fejlesztését támogatja, amelyek tiszták, energiahatékonyak és nem károsak a környezetre. A 2022 júniusában bejelentett új, szigorított besorolás alapján a NIO ET7-et nagy általános hatékonyságáért, a szennyező kipufogógáz-kibocsátás hiányáért és viszonylag alacsony üvegházhatású gázkibocsátásáért dicsérték – így súlyozott összindexe 9,6 a 10-ből, és maximum öt. csillagok.
Kategóriánként a NIO ET7 10/10 pontot ért el a tiszta levegő indexben, 10-ből 9,6 pontot az üvegházhatású gázok indexében (ÜHG) és 9,4 pontot az energiahatékonysági indexben 10-ből. A laboratóriumi WLTC+ tesztben az ET7 megfelelt a megadott tartománynak.
forrás Nio