A Fisker Ocean elektromos crossovert már gyártják Ausztriában, és a cég 2023 első negyedévében mintegy 300 példány kiszállítására számít, így csak idő kérdése volt, hogy engedélyezzen-e valamilyen tesztvezetést.
Miután a MotorTrend újságírói novemberben vezették a gyártás előtti prototípust , Kyle Conner, az Out of Spec Reviews munkatársa vezette az óceánt a 2023-as Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES).
Rövid és eseménytelen autóút volt, valamilyen parkolóba szervezve, de még így is akadt néhány érdekesség a bírálónak az EV-ről. Beültették a sofőrbe, majd egy csúcsminőségű, kétmotoros, 69 000 dolláros egység volánja mögé ült, amelynek becsült hatótávja körülbelül 350 mérföld (563 kilométer). Három vezetési móddal is rendelkezik: Earth, Fun és Hyper.
kétmotoros változat érdekessége a hátsó meghajtású tengelykapcsoló-leválasztó, ami lényegében azt jelenti, hogy az autó elsőkerék- vagy összkerékhajtású lehet, attól függően, hogy milyen vezetési módban van.
A belseje nagyon szép – jegyzi meg a kritikus –, hatalmas panorámatetővel, 17,1 hüvelykes, forgatható érintőképernyővel, és az úgynevezett California Mode-val , amely az összes ablakot kinyitja a szél a hajában.
Az egyik dolog, ami lenyűgözte Kyle-t, az igazán csendes hajtáslánc volt, amit elég nehéz elérni egy hatalmas, 22 colos kerekekkel rendelkező autón.
Egy ponton a bíráló az egész tapasztalatot a „jobb érzés, mint vártam” mondattal összegzi, ami sokat mond egy olyan autógyártó cégről, amely először próbál teljesen elektromos autót gyártani.
Miután a volán mögé ült, Kyle azonnal megkérdezte a Fisker két képviselőjét, hogyan kapcsolják ki a kipörgésgátlót, de nem kapott választ, mivel a két képviselő „nem futóműves srác volt”. Arra azonban rájött, hogy a Fisker Ocean jelenleg nem rendelkezik egypedálos vezetési lehetőséggel, és van benne automatikus tartási funkció, ami azt jelenti, hogy a jármű nem tud előre kúszni, mint más elektromos járművek.
A fékpedál érzete „nagyon lágy”, először regeneratív fékezéssel, majd súrlódó fékkel.
Földi módban azt mondja, hogy olyan érzés az Ocean, mint egy elsőkerék-hajtású autó, de amint Hyper módba kapcsolja, a hátsó motor bekapcsol.
Az elektronikus stabilizáló programok gyorsan levágják az áramot, amikor észlelik a kerekek csúszását, Kyle pedig hozzátette, hogy ez nem egy kanyonfaragó gép lesz.
Gyors és rövid utazása után beszélhet a vállalat felhasználói élményért felelős vezetőjével, aki elmagyarázza, miért vannak az autóban olyan gombok és képernyők, mint amilyen. A beszélgetés két gyors kivonata az, hogy a vezető gyorsan elérheti a kezdőképernyőt egy gomb megnyomásával, és hogy a képernyő elforgatható.
forrás insideev