A középkategóriás négyajtós BYD SEAL, és a márka kompakt ötajtósa a DOLPHIN ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén. Az eredmény jól jelzi a BYD legújabb, e-Platform 3.0 jelű padlólemezének biztonsági képességeit.
A teszten 89%-os felnőtt utasvédelmet, és 87%-os gyerekbiztonsági mutatót mértek az Euro NCAP szakemberei.
Mindkét újdonság a márka magas hatásfokú, járműszerkezetbe integrált Blade akkumulátorával készül.
A BYD két, tisztán elektromos hajtású újdonsága – a SEAL és DOLPHIN – öt csillagot szerzett Európa vezető független járműbiztonsági tesztjén, az Euro NCAP-n. A középkategóriás négyajtós SEAL a teljes tesztprogram során kimagaslóan teljesített, kiemelve a BYD aktív és passzív biztonsági értékeit s ezeken keresztül a márka integrált akkumulátorstruktúrájának (CTB) előnyeit. A BYD kompakt ötajtósa a DOLPHIN, magas pontszámot ért el mind a felnőtt utasok védelmében, mind pedig gyermekvédelemben.
Az Euro NCAP által kidolgozott csillagos minősítési rendszer célja, hogy a vásárlók egyszerűbben össze tudják hasonlítani a piac kínálatát balesetbiztonsági, védelmi szempontok alapján. A BYD mindkét újdonsága, – a középkategóriás lépcsőshátú SEAL és a kompakt ötajtós DOLPHIN is – öt csillaggal végzett a legutóbbi teszten. Mindkét modellt a megszokott módon, az Euro NCAP négy vizsgálati kategóriájában tesztelték: felnőtt utasvédelemben, gyermekvédelemben, a biztonsági asszisztensrendszerek szempontjából és a forgalom legsérülékenyebb résztvevői számára kínált védelmi jellemzők alapján.
A minőségi összeszerelés és a magas technológiai színvonal elismerése
A kiemelkedő teszteredményekben különösen fontos szerepet játszott a BYD modelljeinek magas összeszerelési minősége és fejlett technológiája. A márka újgenerációs, e-Platform 3.0 jelű padlólemeze az első a világon, amely a BYD integrált, 8 az egyben rendszerét használja: ebben egy egységet képez az összes szabályozó- és irányító rendszer, a hajtáslánc, valamint az ultrabiztonságos felépítésű Blade akkumulátor. Az e-Platform 3.0 többirányú ütközési-energia levezető rendszere nem csak felemészti az ütközés energiáit, el is vezeti azokat az utascellától, így az utastér alakváltozása nagy erejű behatások esetén is minimális.
Fejlett integrált akkumulátorszerkezet
A magas torziós merevségű karosszéria kulcsfontosságú az utasok védelme szempontjából. A SEAL esetében ez a merevségi érték szupersport-autóknak is becsületére válóan magas: 40 500 Nm/fok. Az Euro NCAP töréstesztjén éppen ez a kimagasló torziós merevség tette elérhetővé a SEAL számára a kiugró, 89%-os felnőtt utasvédelmi minősítést. Az integrált akkuszerkezetnek (CTB) köszönhetően a SEAL utastere a frontális-átfedéses ütközési teszt során is stabil maradt, kiváló vezető- és utasvédelmi értéket produkálva, s a modell ostorcsapásos sérülések elleni védelmének szintje is magasnak bizonyult. A fejlett eCall rendszer létét – amely ütközés után a fékek automatikus működtetésével előzi meg a további baleseteket – külön is kiemelte az Euro NCAP.
A BYD SEAL maximális öt csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén
Gyermekvédelemben 87%-ot ért el a SEAL: a gyermekméretű tesztbábúk valamennyi kritikus testfelületen minimális sérülési kockázatot jeleztek, mind a frontális, mind pedig az oldalütközési tesztek során. A “sérülékeny közlekedők” (gyalogosok, kerékpárosok) védelmét vizsgáló próbán elért 82%-os eredményben komoly szerepet játszott az automata vészfékrendszer (AEB). Az ajtók nyitásakor a hátulról érkező kerékpárosokra figyelmeztető elektronikát külön elismeréssel díjazta a biztonsági szervezet.
A BYD DOLPHIN kimagasló biztonsági eredményei
A DOLPHIN ötcsillagos eredményéhez jelentősen hozzájárultak az alapfelszerelés részét képező vezetői asszisztensrendszerek. Felnőtt utasvédelemben 89%-ot teljesített és az Euro NCAP külön is kiemelte az utascella, átfedéses frontális teszten mutatott stabil viselkedését, valamint azt, hogy ennek révén a különböző testalkatú és eltérő üléspozíciójú utasok számára is megfelelő védelmet nyújtott. A gyermekvédelmi próbán a DOLPHIN 87%-ot ért el, a hat- és a tízéves gyermeket szimuláló tesztbábúk valamennyi kritikus felületén alacsony sérülési kockázatot mutatva. Az első
ülések fejtámlái megfelelő védelmet kínáltak az ostorcsapásos nyaksérülések ellen a hátsó, ráfutásos ütközési teszt során.
A DOLPHIN biztonsági asszisztensrendszerei 79%-kal végeztek, az Euro NCAP kiemelte a kamera-alapú, táblafelismerős intelligens tempomat és az aktív sávtartó előnyeit is. Az automatikus
A BYD DOLPHIN maximális öt csillagot szerzett az Euro NCAP töréstesztjén
vészfék (AEB) megléte szintén hozzájárult a sérülékeny közlekedők védelmének vizsgálati kategóriájában elért 85%-os eredményhez. A tesztelők itt külön kiemelték a rendszer gyalogos- és kerékpáros felismerési képességeit.
Michael Shu, a BYD Europe vezetője elmondta: “Örömmel tölt el bennünket modelljeink sikere az Euro NCAP szigorú tesztjén. Az ATTO 3 után így immár a SEAL és a DOLPHIN is megszerezte a legmagasabb biztonsági minősítést. Erre igazán büszkék lehetünk, hiszen ez az eredmény kiemeli fejlesztési sikereinket. Vásárlóink így biztosak lehetnek abban, hogy a biztonság mindig kiemelt szempontként szerepel a BYD autóinak tervezése során.”
####
További információ:
BYD PR Hungary: Erhardt Péter, PressHU@byd-hungary.com, mobil: +36 70 907 3531
BYD
A BYD egy multinacionális high-tech vállalat, amely a technológiai innovációkat egy jobb élet megteremtésének érdekében használja fel. Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD ma már sokrétű üzleti tevékenységgel büszkélkedhet, amely kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára, és több mint 30 ipari parkkal rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon és Indiában. Az energiatermeléstől és -tárolástól kezdve az alkalmazásokig a BYD elkötelezett a kibocsátásmentes energetikai megoldások mellett, amelyek csökkentik a fosszilis tüzelőanyagoktól való globális függőséget. A konnektorról tölthető járművekkel kapcsolatos jelenléte jelenleg 6 kontinenst, több mint 70 országot és régiót, valamint több mint 400 várost fed le. A hongkongi és a sencseni tőzsdén is jegyzett vállalat a Fortune Global 500 vállalataként ismert, amely a zöldebb világért folytatott innovációkat kínál.
BYD Auto
A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD autóipari leányvállalata, egy multinacionális csúcstechnológiai vállalat, amely a technológiai innovációkat a jobb élet érdekében használja fel. A BYD Auto a globális közlekedési szektor zöld átállásának felgyorsítását célozva tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek fejlesztésére összpontosít. A vállalat elsajátította az új energiával működő járművek teljes ipari láncának alapvető technológiáit, mint például az akkumulátorok, az elektromos motorok, az elektronikus vezérlők és az autóipari minőségű félvezetők. Az elmúlt években jelentős technológiai fejlesztéseket hajtott végre, többek között a Blade Battery, a DM-i és DM-p hibrid technológia, az e-Platform 3.0 és a CTB technológiának. A vállalat a világ első autógyártója, amely a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította az elektromos átállás jegyében, és 9 egymást követő évben az konnektorról tölthető személygépkocsik (NEV) eladások élén állt Kínában.
BYD Europe
A BYD Europe székhelye Hollandiában található, és a BYD Csoport első tengerentúli leányvállalata, amely elkötelezte magát amellett, hogy biztonságos, hatékony és fenntartható megoldásokat kínáljon az új energiával működő (NEV) járművek piacán a világ vezető technológiai innovációi révén. www.byd.com