A Biden-adminisztráció kedden nyitotta meg a pályázatokat az első körben, 2,5 milliárd dolláros finanszírozásra az elektromos járművek töltési infrastruktúrájára egy közösségi támogatási program keretében.
A 2021 novemberében életbe léptetett kétpárti infrastruktúratörvény 7,5 milliárd dollárt tartalmaz a nemzeti elektromos járművek töltőhálózatának finanszírozására, azzal a céllal, hogy 2030-ig 500 000 elektromos járműtöltő állomást építsenek fel.
Ez az újonnan irányított program, a Charging and Fueling Infrastructure (CFI) diszkrecionális támogatási program, egyike a finanszírozás két fő csatornájának. A Közlekedési Minisztérium sajtóközleménye szerint 2,5 milliárd dollárját (öt éven keresztül) városoknak, megyéknek, önkormányzatoknak és törzseknek biztosítja.
A CFI-program finanszírozása 1,25 milliárd dollárra oszlik fel egy közösségi programra, amely elektromos autótöltőket helyez el nyilvánosan hozzáférhető helyeken, például iskolákban, parkokban és középületekben, valamint egy 1,25 milliárd dolláros folyosóprogramra, amely a rendszeres utazási célokat szolgáló alternatív üzemanyagfolyosók mellett tölti be a töltőket. útvonalak elektromos járművek számára egy másik program keretében, amely 2015-ben indult.
Az első finanszírozási kör 700 millió dollárt tartalmaz a 2022-es és 2023-as pénzügyi évből ezekre a projektekre, és további finanszírozási körök következnek a CFI program tervezett ötéves élettartama alatt. Mind a közösségi, mind a folyosóprogramból származó finanszírozás felhasználható hidrogén-, propán- vagy földgáz-üzemanyag-ellátási infrastruktúrára.
Ez a National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Formula Programot követi, amely 5 milliárd dollárt különít el az államok számára, és 5 milliárd dollárját elsősorban autópálya-projektekre fordítja, így több elektromos jármű gyorstöltési útvonalat hoz létre , főként az alternatív üzemanyag-folyosók mentén .
A NEVI finanszírozási folyamata tavaly kezdődött, az államok nyáron nyújtották be az első terveket, és szeptember végéig mindegyiket jóváhagyták. A szövetségi kormány szeptemberben felvázolta a töltőhelyek minősítésének szabályait is . Ennek számos töltőhálózata – köztük a Tesla – verseng néhány ilyen alapért.
A vidéki és városi közösségek igényeinek kielégítése még bonyolultabbnak bizonyulhat, és számos újszerű megoldást igényel. Például a kisboltok be akarják hozni az elektromos járművek töltését a vidéki Amerikába . Szöul pedig bezárja a városi töltési szakadékot azzal, hogy a következő négy évben több mint 200 000 töltőt kíván telepíteni.
Forrás GRC