A Hyundai N extrém sarkvidéki téli körülmények között teszteli a teljesen elektromos, összkerék-hajtású IONIQ 5 N modellt a svédországi Arjeplogban.
Az IONIQ 5 N a tervek szerint 2023 júliusában debütál, mint az N márka első nagy teljesítményű tömeggyártású EV, tovább gyorsítva a Hyundai villamosítási jövőjét.
Az N márka kiadja az IONIQ 5 N első előzetesét, jelezve a márkafejlődés változását a nagy teljesítményű elektromos járművek új kínálatával.
A Hyundai Motor Company részleteket közölt az IONIQ 5 N, az első nagy teljesítményű, tömeggyártású, teljesen elektromos N márkájú modell extrém téli teszteléséről a svédországi Arjeplogban található Hyundai Mobis próbapályán.
Az Északi-sarkkör mellett elhelyezkedő Hyundai Mobis próbatere Arjeplogban mindent kínál, amire egy autógyártónak szüksége van az átfogó téli tesztekhez, például alacsony tapadási együtthatójú jeges felületeket és mély mínuszpontokat, akár -30°C-ig (-22). °F). Ez lehetővé teszi a Hyundai N mérnökei számára, hogy a legszélsőségesebb, alacsony súrlódási körülmények között teszteljék az új modelleket, például az IONIQ 5 N-t, hogy optimális egyensúlyt érjenek el az autó érzékeny „vezetési élménye” és az autó biztonságos és kiszámítható teljesítménye között. nulla alatti állapotok.
Az IONIQ 5 N esetében a Hyundai Motor egyesítette az elektromos járművek elektromos-globális moduláris platformját (E-GMP) az N motorsportban kifejlesztett technológiáival és szakértelmével, hogy magasabbra emelje a lécet az elektromosan magas teljesítmény mellett, és megteremtse a terepet annak érdekében, hogy mi lesz az igazi vezetés. a rajongók választása egy egész éves teljesítményű EV-hez.
Ahogy N modelljeinket a Nürburgring éles sarkain csiszolják, az N modelljeinket az arjeplogi próbapályánk éles sarkain és jeges felületein is csiszolják, így biztosítva a maximális teljesítményt a legextrémebb téli körülmények között is. Büszkék vagyunk rá, hogy bebizonyíthatjuk, hogy az IONIQ 5 N tökéletesen megfelel széles körű teljesítménykritériumainknak, biztosítva az N márka sikerét, mint az első EV sorozatú N modellünk.
Wartenbergig
A Hyundai Motor Company N Brand Management & Motorsport alosztályának alelnöke
A motorsport által ihletett N teljesítmény 3 pillére – kanyargóc, versenypályás képesség és mindennapi sportkocsi – régóta alkalmazzák az N villamosítási stratégiájában. 2015-ben az N márka az N 2025 Vision Gran Turismo bemutatásával alakította ki vízióját a fenntartható jövőről a vezetés szerelmeseinek következő generációja számára. Az N villamosítási stratégiája az RM20e prototípussal és a Veloster N ETCR versenyautóval kezdődött. Tavaly az N márka bemutatta az RN22e-t, egy gördülő labort, amely az N villamosítási tapasztalatainak átadását hivatott kommunikálni a márka első sorozatgyártású EV-jével, az IONIQ 5 N-vel, amelyet még idén bemutatnak.
Az elektromos átállásunk élén a versenyeken bevált Veloster N ETCR állt, és a motorsport-technológiát az RN22e-vel igyekeztünk áthidalni az utakra. Most itt az ideje, hogy mindezt az ígéretet átadjuk szeretett vásárlóinknak, és biztos vagyok benne, hogy az IONIQ 5 N képes lesz teljesíteni. Bebizonyítottuk, hogy az IONIQ 5 N képes a vezetési élményt nyújtani a svédországi Arjeplog legzordabb körülményei között is.
Az IONIQ 5 N, N márkájú mérnökei optimalizálták az IONIQ 5 E-GMP kettős motoros architektúráját, hogy minden vezetési körülmény között – még az Arjeplog befagyott jeges tavaiban is – nagy teljesítményt nyújtson a Hyundai i20 N WRC által bemutatott, teljes felületen elérhető AWD képességek know-how átadásával. Rally 1 autó Svédországban.
Az IONIQ 5 N lesz az első N márkájú sorozatgyártású összkerékhajtású (AWD) jármű. N AWD története 2015-ben kezdődött a rali-világbajnokság (WRC) versenyével. Nyolc év WRC-szereplés alatt a Hyundai számos elismerést szerzett, köztük két világbajnokságot.
Az IONIQ 5 N kanyarfaragás képességét tovább erősíti az N Drift Optimizer, amely integrálja az első és hátsó nyomatékelosztást, a nyomaték sebességét, a felfüggesztés merevségét, a kormányzási erőkifejtést és az e-LSD (elektronikus csúszáskorlátozott differenciálmű) rendszert a vezetési mód létrehozásához. sodródásra dedikálva. Bármilyen képzettségi szintű versenyzőt segít abban, hogy élvezze a driftezést, és különös figyelmet fordít azokra a pilótákra, akik először kezdenek bele a driftsportba.
A kifejezetten az IONIQ 5 N-re hangolt e-LSD-vel az elektronikus vezérlőegység figyeli a kerékérzékelőktől érkező jeleket, hogy pontosan azonosítsa, mikor van szüksége egy bizonyos keréknek extra nyomatékra a jármű általános tapadása érdekében. Ez azt jelenti, hogy az e-LSD javítja a kezelhetőséget kanyarokban és nagy sebességű vezetés közben a versenypályán, valamint olyan kedvezőtlen vezetési körülmények között, mint a csúszós jég és a mély hó. A kifejezetten az IONIQ 5 N-hez tervezett e-LSD gyorsabb reakciót és pontosságot biztosít, ami különösen fontos, figyelembe véve az elektromos járművek gyorsabban reagáló nyomatékát az ICE járművekhez képest.
Ezenkívül az IONIQ 5 N N nyomatékelosztást használ, amely a különböző vezetési módokhoz van optimalizálva, lehetővé téve a vezető számára az első és a hátsó kerekek nyomatékszintjének kiválasztását. Az N nyomatékelosztás és az e-LSD együtt dolgoznak, hogy mind a négy keréken változó arányban osztják el az erőt, és kifejezetten úgy tervezték, hogy gyorsan reagáljanak az elektromos járművekben rejlő azonnali és zökkenőmentes teljesítményleadásra – még olyan extrém alacsony súrlódású körülmények között is, mint az Arjeplogban.
A téli teszttel összefüggésben az N márka kiadta a Hyundai N | IONIQ 5 N kedvcsináló – Az 1. epizód kiemeli az IONIQ 5 N sarokfaragási jellemzőit. A film az IONIQ 5 N-t a Hyundai Motorsport i20 N WRC Rally 1 autójával lábujjhegyen sodródva mutatja be. A jelenet a kék órában játszódik, amely az N márka új korszakának kezdetét szimbolizálja, miközben egy lépéssel tovább fejlődik az elektromos korszak felé.
forrás Hyundai press