Az olasz Aehra startup pénteken bemutatta második modelljét, egy aero-stílusú szedánt.
A 2023-as Milánói Autószalonon bemutatott elektromos, egyszerűen csak Aehra szedán néven ismert elektromos autó a tavaly novemberben bemutatott Aehra SUV-t követi.
Az Aehra korábban azt mondta, hogy az SUV gyártása 2025-ben kezdődik, a Sedan pedig egy évvel később következik, most azonban azt állítja, hogy mindkét modell 2026-ban érkezik.
A Lamborghini egykori dizájnfőnöke, Filippo Perini, most pedig az Aehra tervezési igazgatója felügyelte mind az SUV, mind a szedán tervezését. Bár légellenállási együttható számokat nem közöltek, az Aehra sajtóközleménye szerint a Sedan aktív aerodinamikai elemeket tartalmaz, és szénszálas kompozit karosszériát tartalmaz.
Az Aehra egy 497 mérföldes hatótávot is közölt, valószínűleg az európai WLTP-tesztelési ciklusban mérve. Ez azt jelenti, hogy a hatótávolság valamivel kisebb lehet, ha a Sedan Észak-Amerikába érkezik, és az EPA minősíti.
Az Aehra azt állítja, hogy saját platformot fejleszt, és az osztrák Miba Battery Systems-szel dolgozik a rá szabott akkumulátorhardveren. A startup korábban jelezte, hogy a hatékonyságot és az akkumulátor javíthatóságát kívánja hangsúlyozni a teljes teljesítmény helyett.
Az Aehra Sedan olyan elektromos luxuslimuzinokkal versenyez majd, mint a Lucid Air és a Porsche Taycan. Mindkét elektromos jármű nagy hangsúlyt fektet a teljesítményre, de drámaian eltérő hatékonysági szinttel párosul. A Lucid Air akár 516 mérföldet is képes megtenni a 112 kWh-s akkumulátorral. A Porsche azonban megtanulta , hogy nagyobb hatótávot kell kihoznia a Taycan akkumulátorából.
És az aero-ra való összpontosítás nem kizárólag a prémium márkákra vonatkozik. A Volkswagen ezt a tervezési filozófiát követte a hamarosan megjelenő ID.7- nél , és azt állítja, hogy mindössze 0,23-as légellenállási együtthatót ért el.
Az Aehra 2026-ra tervezi a termelés bevezetését a „kulcsfontosságú piacokon”, beleértve Észak-Amerikát, Európát, Kínát és az Öböl-menti államokat. De ahogy a Lucid és más elektromos járművek startupjai is megmutatták, az autók ügyfeleihez juttatása nagy lendületet jelenthet egy új vállalat számára. Szóval várnunk kell, és meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.