Köln, Németország, 2023. február 16. – A Ford idén bevezeti a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat a Mustang Mach-E 1 -es sorozatába Európában, a vállalat azon elkötelezettségének részeként, hogy az elektromos járműveket megfizethetőbbé és elérhetőbbé tegye az ügyfelek számára. .
A Ford azt is bejelentette, hogy 3,5 milliárd dollárt fektet be az első autógyártó által támogatott LFP akkumulátorgyár felépítésébe az Egyesült Államokban– BlueOval Battery Park Michigan néven – amely 2026-ban nyílik meg.
A Ford akkumulátor-ellátási láncának diverzifikálása és lokalizálása azokban a régiókban, ahol elektromos járműveket gyárt, javítja a rendelkezésre állást és a megfizethetőséget az ügyfelek számára, miközben erősíti a fogyasztói keresletet. A Ford azon dolgozik, hogy a Ford+ tervének részeként ez év végéig világszerte 600 000 elektromos járművet, 2026 végére pedig 2 milliót bocsásson ki világszerte.
Mivel a vállalat gyorsan növeli az elektromos járművek gyártását, az LFP akkumulátorok bevezetése lehetővé teszi a Ford számára, hogy több elektromos járművet gyártson, és több választási lehetőséget kínáljon az új elektromos járművek vásárlóinak, valamint segíti a vállalat azon célját, hogy 2026-ra 8 százalékos EBIT-hányados legyen a Model e esetében.
„Elkötelezettek vagyunk az elektromos járművek forradalmának vezetése mellett, ami azt jelenti, hogy be kell fektetnünk abba a technológiába és munkahelyekre, amelyek az iparágunk globális átalakulásának élvonalában tartanak bennünket” – mondta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke.
LFP akkumulátorkémia a Ford ügyfelei számára
A nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett az LFP második akkumulátor-kémiaként kínálva lehetővé teszi a Ford ügyfelei számára, hogy olyan elektromos járművet válasszanak, amelynek egyedi akkumulátor-teljesítmény-jellemzői leginkább megfelelnek az igényeiknek.
Az LFP akkumulátorok nagyon tartósak, és elviselik a gyakoribb és gyorsabb töltést, miközben kevesebb, nagy igényű és költséges anyagot használnak. Ez az alacsonyabb költségű akkumulátor, nagy méretekben, segít a Fordnak megfékezni vagy még tovább csökkenteni az elektromos járművek vásárlóinak árait. Ezek az LFP akkumulátorok különféle megfizethető, következő generációs Ford EV személygépjárműveket és fejlesztés alatt álló teherautókat fognak táplálni.
„A Ford elektromos járműkínálata hatalmas keresletet generált. Az LFP- és NCM-akkumulátorok méretezésével teljesítjük vállalásainkat, és ügyfeleink ezrei, hamarosan pedig milliói élvezhetik majd a Ford EV-k előnyeit a legmodernebb, tartós akkumulátortechnológiákkal, amelyek idővel egyre megfizethetőbbé válnak” – mondta. Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.
Még az új akkumulátorgyár megnyitása előtt a Michigan állambeli Marshallban, a Ford idén bevezeti az LFP akkumulátorokat a Mustang Mach-E-n, 2024-ben pedig az F-150 Lightninget a kulcsfontosságú globális piacokon azzal a céllal, hogy csökkentse az ügyfelek várakozási idejét.
Az LFP akkumulátortechnológia emellett segít csökkenteni a kritikus ásványoktól, például a nikkeltől és a kobalttól való függőséget, és összhangban van a Ford azon munkájával, hogy olyan elektromos járművek ellátási láncot hozzon létre, amely betartja a fenntarthatóság és az emberi jogok iránti elkötelezettségét.
A Ford elkötelezte magát, hogy 2026-ig világszerte több mint 50 milliárd dollárt fektet be elektromos járművekbe, és már elkötelezte magát amellett, hogy 2050-re globálisan szén-dioxid-semlegességet ér el járműveiben, működésében és ellátási láncában. A vállalat a zéró kibocsátást tűzte ki célul az összes európai járműeladásnál, valamint a szén-dioxid-semlegességet. létesítmények, logisztika és beszállítók európai lábnyomában 2035-re.
forrás Ford press