2022. december 24. – Hefei, Kína A NIO Day 2022-t a kínai Hefeiben tartották. A NIO piacra dobta az intelligens elektromos zászlóshajó SUV-t, az EC7-et, és az intelligens elektromos zászlóshajó SUV-t, a teljesen új ES8-at. Mindkét modell a NIO legújabb, második generációs platformjáról származik, így a felhasználók várakozáson felüli élményt nyújtanak a tervezés, a teljesítmény, a kényelem, az intelligencia, a biztonság és a fenntarthatóság tekintetében.
Az EC7 kialakítása kiegyensúlyozottan adja vissza az eleganciát és az erőt. Ez a közepes méretű zászlóshajó kupé SUV alapfelszereltségként intelligens légrugózású, és örökli a NIO nagy teljesítményű DNS-ét, amelyet a legújabb, nagy hatékonyságú elektromos hajtásplatform jellemez. A 300 kW-os nagy teljesítményű indukciós motor és a 180 kW-os nagy hatásfokú állandó mágneses motor kombinációja gyors, hatalmas teljesítményt ad ki, és fenntartja az áramellátás folytonosságát és az alacsony energiafogyasztást. Az EC7 mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és 100 km/h-ról 33,9 méter alatt áll meg teljesen.
A már 0,230-as légellenállási együtthatójával az EC7 a világ legalacsonyabb légellenállási együtthatójával rendelkező SUV-vá válik. Az EC7 alapfelszereltsége az aktív légterelő, amely először a NIO sorozatgyártású modelljeinél, ami javítja ennek a kupé SUV-nak az aerodinamikai teljesítményét. Az aktív légterelő két üzemmódot támogat: Eco és Sport, a légellenállás csökkentése, illetve a leszorítóerő növelése érdekében.
Az EC7 panoráma üvegtetője 1,94 m2-es laminált üvegből készül, zajcsökkentéssel és UV-védelemmel. A rugalmas elektrokróm (EC) technológia öt fokozatú áteresztőképesség-beállítást támogat, először alkalmazva a semleges sötétszürke árnyalatot.
A vadonatúj ES8 egy 6 üléses, intelligens elektromos zászlóshajó SUV, amely többféle forgatókönyv esetén is megfelel a felhasználók igényeinek. A vadonatúj ES8 dizájnja a NIO „Design for AD” koncepcióját mutatja be. A NIO legújabb, nagy hatásfokú elektromos hajtásplatformjára épülő vadonatúj ES8 két 480 kW-os csúcsteljesítményű motort hordoz. 0-ról 100 km/h-ra 4,1 másodperc alatt gyorsul, és 100 km/h-ról 34,3 méter alatt áll meg teljesen. Az integrált erőfék (IPB), a kétkamrás légrugózás és a NIO saját fejlesztésű intelligens futóművezérlője (ICC) átfogóan javítja a vezetési élményt.
Mind az EC7, mind a vadonatúj ES8 NIO Premium Seat Platform-mal van felszerelve. Az ES8-ban a „négy vezetői ülés és egy rugalmas harmadik sor” egyedi elrendezése a vadonatúj ES8 mint a zászlóshajó SUV megkomponált és nagyvonalú stílusát mutatja be. Az elülső innovatív Lounge Seat támogatja a Lounge módot, és egyetlen érintéssel nulla gravitációs helyzetbe állítható. A második sor központi kartámasza, amely technológiai és tárolórétegben érkezik, „Executive Console”-ként szolgál a páratlan élmény érdekében. A tágas harmadik sor kényelmi szolgáltatásokkal várja az utasokat.
Mind az EC7, mind a vadonatúj ES8 adaptív távolsági fénnyel (ADB) felszerelt mátrix fényszórókkal van felszerelve. A LiDAR-ral, kamerákkal és milliméterhullámú radarokkal továbbfejlesztett fényszórók pontosabban tudnak alkalmazkodni és irányítani a fénysugarakat, miközben elkerülik a többi közlekedő elkápráztatását.
Az intelligencia szempontjából az EC7 és a vadonatúj ES8 a NIO Digital System Banyan rendszerrel van felszerelve, amely magában foglalja a NIO AQUILA szuperérzékelő rendszert, amely 33 nagy teljesítményű érzékelővel van felszerelve, beleértve a LiDAR-t és a NIO ADAM-ot, egy szuper számítástechnikai platformot a számítástechnikával. 1016T teljesítményig négy NVIDIA DRIVE Orin X chippel.
Eközben az EC7 és a vadonatúj ES8 fel van szerelve a PanoCinema-val, egy magával ragadó digitális pilótafülkével, amely a világ első fedélzeti AI-asszisztenséből, a NOMI-ból, a 7.1.4-es immerzív hangrendszerből Dolby Atmos-szal, a vízesés környezeti világításból és a 12,8 hüvelykes AMOLED központi vezérlőképernyő. A pilótafülkét eredetileg AR és VR eszközökhöz tervezték, így az autó „holisztikus, magával ragadó digitális térré” válik a felhasználók számára.
2023 első felétől fokozatosan elérhetővé válik a Power Swap Pilot for Highway. Ha a Navigálás pilóta funkció engedélyezve van, a jármű automatikusan megtervezheti az akkumulátorcsere útvonalát, navigálhat a Power Swap állomásra, befejezheti az akkumulátorcserét, és automatikusan kihajthat a szervizterületről, és vissza az autópályára.
Az EC7 ára 75 kWh-s akkumulátorral 488 000 RMB-től, 100 kWh-s akkumulátorral 546 000 RMB-től, BaaS-sel (Battery as a Service) pedig 418 000 RMB-től kezdődik Kínában. Kínában már előrendelhető volt a NIO alkalmazásban, a szállítás pedig várhatóan 2023 májusában kezdődik Kínában.
A vadonatúj ES8 ára 528 000 RMB-től kezdődik 75 kWh-s akkumulátorral, 586 000 RMB-től 100 kWh-s akkumulátorral, és 458 000 RMB-től BaaS-sel (Battery as a Service) Kínában. A vadonatúj ES8 Executive Version ára 548 000 RMB 75 kWh akkumulátorral, 606 000 RMB 100 kWh akkumulátorral és 478 000 RMB BaaS (Battery as a Service) ára Kínában. A vadonatúj ES8 már előrendelhető a NIO alkalmazásban Kínában, a szállítás pedig várhatóan 2023 júniusában kezdődik Kínában.
A NIO napon bemutatták a harmadik generációs Power Swap állomást és az 500 kW-os ultragyors Power Chargert. A harmadik generációs Power Swap állomás hatékonyabb jármű-állomás koordinációt tesz lehetővé, és napi 408 cserét tud végrehajtani, ami 30%-os növekedés a második generációs Power Swap állomáshoz képest. Minden harmadik generációs Power Swap állomás két LiDAR-ral és két NVIDIA DRIVE Orin X lapkával van felszerelve, ami 508TOPS teljes számítási teljesítményt ér el. Támogatja az Automatic Summon & Swap funkciót, ahol az állomás képes kommunikálni az autóval, és automatikusan navigál az autóban, hogy befejezze a cserét. Ráadásul a 660A maximális áramerősség és 500kW maximális teljesítmény mellett a 100kWh-s akkumulátorcsomag 10%-ról 80%-ra való feltöltése mindössze 20 percet vesz igénybe.
A NIO-felhasználók éves találkozójaként a NIO Day nemcsak ikonikus esemény, amely a NIO felhasználói vállalkozásként való elkötelezettségét mutatja, hanem a NIO közösség legintenzívebb bemutatkozása is. A felhasználók abszolút vezető szerepet töltenek be a NIO Day-en. Idén a házigazda várost, Hefeit a NIO közösség több mint 95 000 felhasználója választotta 10 jelölt közül. Felhasználók ezrei vettek részt a NIO Day közös létrehozásában, alkalmazottként, önkéntesként és előadóként. Figyelemre méltó, hogy a NIO napon az Anhui Charity Federation és a NIO Users Trust által kezdeményezett jótékonysági piactér egész nap nyitva áll a NIO felhasználók és Hefei polgárai előtt. A piactér összes eladását és a NIO Users Trust megfelelő adományát az Anhui Charity Federation javára ajánljuk fel, jelezve, hogy a NIO visszaadja a társadalomnak.
“Érezd a fényt. Mindenki, aki teljes egészében éli életét, a legragyogóbb fényt sugározza, és mindenkit felmelegít maga körül” – mondta William Li, a NIO alapítója, elnöke és vezérigazgatója. „A NIO felhasználói közössége csaknem 300 000 felhasználó támogatásával virágzik. A felhasználók bátorítása és bizalma mindig is reményt adott a NIO-nak. 2023-ban továbbra is kiemelkedő termékeket, technológiákat és szolgáltatásokat kínálunk, hogy jobb intelligens elektromos járművek élményt nyújtsunk a felhasználók számára világszerte.”
A NIO-ról
A NIO Inc. egy globális intelligens elektromos járműveket gyártó vállalat. A 2014. november 25-én alapított NIO küldetése, hogy örömteli életmódot alakítson ki nagy teljesítményű intelligens elektromos járművek és végső felhasználói élmény kínálatával. A NIO kutatás-fejlesztési központokat, valamint gyártási, értékesítési és szolgáltató létesítményeket hozott létre Sanghajban, Hefeiben, Pekingben, Nanjingban, San Joséban, Münchenben, Oxfordban, Oslóban és más helyeken. A NIO kezdetben Kínában hozta létre országos lefedettségű felhasználói szolgáltatási hálózatát, és 2021 óta megkezdte globális piacra lépését.
2015-ben a NIO Formula E csapata megnyerte az FIA Formula E pilóták első bajnokságát. 2016-ban a NIO piacra dobta az EP9-et, a világ egyik leggyorsabb elektromos járművét. 2017-ben a NIO bemutatta látványautóját, az EVE-t. 2018. június 28-án a NIO megkezdte az ES8, egy 7 üléses intelligens elektromos zászlóshajó SUV szállítását Kínában. 2018. szeptember 12-én a NIO nyilvánossá vált az NYSE-n. 2022. március 10-én a NIO felkerült a HKEX-re. 2022. május 20-án a NIO sikeresen bekerült az SGX-be.
A NIO hat nagy teljesítményű intelligens elektromos modellel rendelkezik, köztük a zászlóshajó SUV 2022 ES8, a sokoldalú SUV 2022 ES6, a kupé SUV 2022 EC6, a zászlóshajó ET7 szedán, a közepes méretű szedán ET5 és a közepes méretű SUV ES7. Kínában indult 2022 júniusában.