Az új Volkswagen ID.3 első hatótáv rekordját Felix Egolf állította be. A jármű egy sorozatgyártású, 204 LE-s, mangánszürke ID.3 1st Pro Performance volt, 58 kWh akkumulátorral, amelyet a Zwickau elektromos autógyárban építettek. Ennek a verziónak a hivatalos WLTP hatótávja 420 km, de Egolf egy töltéssel megtette vele a Zwickau és Schaffhausen közti 531 kilométeres utat.
“Ebben az autóban minden megtalálható, kompakt, de tágas, hűvös, szinte futurisztikus kialakítású és alacsony ellenállási együtthatóval rendelkezik” – mondta Egolf, miután megérkezett Schaffhausenbe.
A rekordút 44 százaléka autópálya, 56 százaléka országút volt. Az átlagos sebesség 56 km / h volt és Egolf a teljes utat nagyjából kilenc óra alatt teljesítette.
Habár a rekordot elért utazás nem teljesen hasonlítható össze a napi utazásokkal, mégis megalapozza az ID.3 mindennapi praktikumát. “Nagyfeszültségű akkumulátorával, hatékony hajtásláncával és gyors töltési képességével a hosszú utazások sem jelentenek problémát” – mondta Reinhard de Vries, a Volkswagen Sachsen technológiai és logisztikai igazgatója.
A svájci származású Felix Egolf “hipermiller” sofőrként vágott bele a rekordkísérletbe. A “hipermiller” kifejezés az USA-ból származik, és olyan sofőröket takar, akik sorozatgyártású járművet vezetnek olyan technikákkal, amelyek maximalizálják a hatékonyságot és minimalizálják a fogyasztást.
Így technológián kívül a rekord beállítása mindenekelőtt a gazdaságos vezetési stílustól függött. Egolf folyamatosan elemelte a gázt és inkább hagyta, hogy az ID.3 lendületből menjen. Az út autópálya-szakaszain pedig néha az előtte haladó teherautók szélárnyékát használta. A tömeg viszont nem volt ideális: Az operatőr plusz súlya és a technikai felszerelések a teljes hasznos terhet körülbelül 250 kilóra emelték. Ezenkívül az olyan kiegészítő fogyasztók, mint a navigáció, a nappali menetjelző lámpák, a rádió és a szellőzés ideiglenesen vagy folyamatosan működtek.
Ennek ellenére az energiafogyasztás csupán 10,9 kWh / 100 km volt, míg az ID.3 szabványosított fogyasztási besorolása 15,4-14,5 kWh / 100 km.
Forrás: YouTube - Volkswagen News
Az ID.3 a Zwickau elektromos autógyárban épült, és ez az első tagja a Volkswagen teljesen elektromos azonosítójának. család. A szászországi üzem kulcsfontosságú szerepet játszik az e-mobilitásra való áttérésben. Először egy nagy autógyártó üzemet alakítanak át teljesen e-mobilitássá, a beruházások mintegy 1,2 milliárd eurót tesznek ki. Minden átalakítási munka az idei ütemterv szerint befejeződik. 2021-ben – az első teljes EV gyárként üzemelő évben – mintegy 300 000 darab MEB platformra épített elektromos jármű hagyja el a zwickaui gyárat. A helyszín ezért Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autó gyárává válik, és a Volkswagen globális gyártási hálózatának átalakításának úttörője lesz.
Szerző: GMZ | Forrás: Volkswagen News