Üdvözöljük az új facelift-en átesett Jaguár I-Pace-t. Technikai szempontból nagyjából megegyezik az előző I-Pace-vel: tiszteletteljes 470 km hatótávolsággal a 90kWh-s akkumulátórról és 395 lóerős gyorsulás 0-100 km/h-ra 4,5 másodperc alatt. Hasonló mint eddig volt.
De vannak azért különbségek – ezek közül a legfontosabb az új információs és szórakoztató rendszer. Mint a Land Rover Defender-ben láthattuk, a “Pivi Pro” rendszerben beépített eSIM rendszer van folyamatosan online. Ez gyorsabb indítást és könnyebb működést ígér a gyorsabb processzornak és az intiutívabb “lapos” menüszerkezetnek köszönhetően.
Az Android Auto és Apple Car Play standard kivitelben vannak, de a Jaguár beépített navigációt nem tűntetik el. A társaság állítása szerint a hely meghatározása fele annyi lépést foglal magában, mint korábban, és hogy az öntanuló algoritmusok az élő fogralmi frissitések mellett folyamatosan jelentik a rendszernek, hogy az optimális útvonalon van-e vagy sem.
Hangos útmutatások jelzik, hogy úz közben hol szükséges megállni, ha a rendszer szerint szükséges lenne az autó töltése. A rendszer megmondja, hogy hol vannak töltőállomások, azok mennyibe kerülnek, rendelkezésre állnak-e, továbbá becslést is ad arról, hogy meddig mehet még a következő az utolsó elérhető töltőállomásig. Emiatt a térképnek mindig naprakésznek kell lennie.
Mindemellett az új I-Pace kapott egy hátsú nézetű kamerát, amely támogatja a standard visszapillantó tükröt, hasonlóan az Evoque-hoz. És egy szűrőrendszert is beépítettek az utaskülkéhez, amely a “rendkívül finom részecskéket fogja meg” az utasok egészségének megvédése érdekében.
Az I-Pace a legtöbbet hozza ki a 11kW-os otthoni töltőkből, amelyekhez 3 fázisú áramellátás szükséges. Az egyik ilyen otthoni töltőállomás az I-Pace-hez most kb. 53 kilóméter/óra sebességgel tölt, míg az általánosabb 7kW-os falitöltő kb. 22 km/órával. Egy 100 kW teljesítményű töltővel kb. 120 km/h érhető el 15 perc alatt.
Forrás: Top Gear