Már gyakorlatilag tényként kezelhető, hogy a Mercedes-Benz 2021-re csúsztatja a várva várt EQC elektromos autójának piacra dobását. A német gyártó elsődlegesen az akkumulátorok beszerzési nehézségét jelölte meg a csúszás okának. És a most kialakuló kínai koronavírus járvány csak tovább fog rontani ezen a helyzeten.
Iparági hírek szerint az akkumulátor beszerzés probléma abból adódik, hogy a Tesla még 2016 év végén felvásárolta azt a német vállalatot (Grohmann Engineering), mely eredetileg a Mercedes számára épített volna egy akkumulátor gyártó üzemet. A Mercedes pedig azóta sem tudta pótolni a hosszú távú terveiből így kieső gyártókapacitást.
Erre utalhat az is, hogy a Mercedes egyéb plug-in típusainál elsősorban az európai igények kielégítésére fokuszálnak. Számos új modellt a tengerentúlon nem is mutatnak majd be.
A konkurens autógyárak számára ez a csúszás némi örömöt jelenthet, hiszen a 2020 elejére tervezett Mercedes EQC az Audi e-tron, a Tesla Model X és a Jaguar I-pace közvetlen riválisa lett volna. Sőt, az ár képzésben minhárom modell ára alá lett pozícionálva.
Annak ellenére, hogy a vásárlóknak még tovább kell várniuk, hogy az EQC volánja mögé ülhessenek, a Mercedes elektromos elkötelezettsége töretlen és az EQ almárkát tovább kívánják bővíteni.
Bár a vásárlóknak tovább kell várnia arra, hogy az EQC volánja mögé ülhessenek, az EQ almárka kínálata így is bővülni fog. Nemrég jelentek meg képek a Vision EQS tanulmányból merítő EQE és EQS típusokról. Az utóbbi típust a Porsche Taycan ellenfelének szánják és vélhetően erre kívánják alapozni az S-osztály teljesen elektromos típusát.
Szerző: GMZ | Forrás: Car and Driver